Verwachte boeken theologie
Re: Verwachte boeken theologie
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Najaarscatalogus 2026 De Banier en Brevier.
https://www.debanier.nl/storage/188964% ... nitief.pdf
Twee boeken voor op mijn lijstje.
1. William Guthrie - Nader tot God (dl 17 Puriteinse klassieken)
2. Beeke/ Smalley- Hoofdpunten van de gereformeerde geloofsleer. ( Aanbevolen door ds. W. Pieters)
Dienen in Christus kerk met een selectie van werk van prof.dr. W van ‘t Spijker en het boekje van ds. j. de Bruin zal ook wel in huize huisman belanden.
2. Beeke/ Smalley- Hoofdpunten van de gereformeerde geloofsleer. ( Aanbevolen door ds. W. Pieters)
Dienen in Christus kerk met een selectie van werk van prof.dr. W van ‘t Spijker en het boekje van ds. j. de Bruin zal ook wel in huize huisman belanden.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Mooi dat de serie van hervormde predikanten wordt uitgebreid met een CGK-er. Ik heb de serie. Denk dat ik die van mijn CGK vrouw wel mag uitbreiden
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gib dich zufrieden und sei stille
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gib dich zufrieden und sei stille
- Johann Gottfried Walther
Hoe bestaat het voor mij ook.huisman schreef: ↑23 jul 2026, 18:48 Najaarscatalogus 2026 De Banier en Brevier.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Ook Den Hertog heeft de najaarscatalogus gepubliceerd. Komt weer genoeg moois aan. https://data.hertog.nl/publicaties/Najaar2026/
Wie weet hoe het zit met de serie "gereformeerde klassieken"? In deze catalogus staat dat deel 2 uitkomt, getiteld: "De weg des levens". Eerder is gepubliceerd dat "Sions vuistslagen" als deel 2 zal uitkomen. Wordt dat dan nu deel 3?
Wie weet hoe het zit met de serie "gereformeerde klassieken"? In deze catalogus staat dat deel 2 uitkomt, getiteld: "De weg des levens". Eerder is gepubliceerd dat "Sions vuistslagen" als deel 2 zal uitkomen. Wordt dat dan nu deel 3?
-
Groepscirkel
De Banier is de laatste jaren goed bezig op de boekenmarkt. Mooi dat het werk van Beeke en Smalley vertaald wordt. De najaarscatalogus van Den Hertog steekt er voor mij wat schril bij af.
-
Evangelist
Eens!Groepscirkel schreef: ↑Vandaag, 07:36 De Banier is de laatste jaren goed bezig op de boekenmarkt. Mooi dat het werk van Beeke en Smalley vertaald wordt. De najaarscatalogus van Den Hertog steekt er voor mij wat schril bij af.
Hartelijke groet,
Evangelist
Evangelist
Den Hertog is gewoon een kleinere uitgeverij en geeft ook wel boeken van niveau uit, zoals de verzamelde werken van de Erskines. Wel is hun redactie- en correctiewerk vaak beneden de maat (is mijn ervaring).Groepscirkel schreef: ↑Vandaag, 07:36 De Banier is de laatste jaren goed bezig op de boekenmarkt. Mooi dat het werk van Beeke en Smalley vertaald wordt. De najaarscatalogus van Den Hertog steekt er voor mij wat schril bij af.
De Banier geeft mijns inziens te veel uit: ook veel eendagsvliegen. Veel van die actuele boekjes die je een keer leest en dan weer wegdoet. En al die meditaties en preken van hedendaagse predikanten hoeft van mij ook niet.
-
Evangelist
Met dat laatste ben ik het eens. Ook met die eendagsvliegen. Maar het Den Hertog-imperium is toch veel groter dan De Banier?Posthoorn schreef: ↑Vandaag, 09:22Den Hertog is gewoon een kleinere uitgeverij en geeft ook wel boeken van niveau uit, zoals de verzamelde werken van de Erskines. Wel is hun redactie- en correctiewerk vaak beneden de maat (is mijn ervaring).Groepscirkel schreef: ↑Vandaag, 07:36 De Banier is de laatste jaren goed bezig op de boekenmarkt. Mooi dat het werk van Beeke en Smalley vertaald wordt. De najaarscatalogus van Den Hertog steekt er voor mij wat schril bij af.
De Banier geeft mijns inziens te veel uit: ook veel eendagsvliegen. Veel van die actuele boekjes die je een keer leest en dan weer wegdoet. En al die meditaties en preken van hedendaagse predikanten hoeft van mij ook niet.
Hartelijke groet,
Evangelist
Evangelist
Volgens mij allang niet meer. De Banier heeft ook diverse uitgeverijen overgenomen.Evangelist schreef:Met dat laatste ben ik het eens. Ook met die eendagsvliegen. Maar het Den Hertog-imperium is toch veel groter dan De Banier?Posthoorn schreef: ↑Vandaag, 09:22 Den Hertog is gewoon een kleinere uitgeverij en geeft ook wel boeken van niveau uit, zoals de verzamelde werken van de Erskines. Wel is hun redactie- en correctiewerk vaak beneden de maat (is mijn ervaring).
Het zou goed zijn als er eens een jaar of tien niets nieuws wordt uitgegeven. Boeken zijn er nu wel voldoende op de wereld om die periode door te komen. Als lezer dan.
Daar zeg je zo wat: voor de lezer.
Voor de schrijver ligt dat anders.
Voor de schrijver ligt dat anders.
Ik denk wel eens als diegenen die zelf geïnspireerd door de Heilige Geest de Bijbel geschreven hebben, zoals o.a. Mozes, Paulus e.a. , nu zouden meekrijgen hoeveel meters aan boeken over theologie, dogmatiek, uitleggingen, voortgekomen vanuit hun geschriften, er inmiddels zijn verschenen, zij verbijsterd zullen zijn.
-
Evangelist