Vakantie
Re: Vakantie
Ik ben nu voor het eerst via Brussel, Charleroi, Reims, Troyes, Dijon gereden.
Tm Charleroi viel me toch niet helemaal mee ondanks dat het heel rustig was.
In Frankrijk wel heerlijk kunnen rijden.
Wij vertrokken maandagochtend vroeg.
Tm Charleroi viel me toch niet helemaal mee ondanks dat het heel rustig was.
In Frankrijk wel heerlijk kunnen rijden.
Wij vertrokken maandagochtend vroeg.
Bremen ook een drama.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gib dich zufrieden und sei stille
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gib dich zufrieden und sei stille
-
Bewaar het Pand
Hoe zijn de (snel)wegen daar wat betreft de kwaliteit van het wegdek (en dus het rijcomfort)?Gemeentelid schreef: ↑Gisteren, 22:51Ik weet niet hoe jij aan 41 euro komt, maar we rijden regelmatig via Parijs-Bordeaux-Biarritz naar Spanje (dat is de route naar onze finca) en dan zijn we altijd wel meer dan 100 euro kwijt.
We hebben ook al heel lang een tolbadge trouwens, werkt ideaal.
Niets gaat boven rijden in Spanje trouwens. Heerlijk rustig.
Dankzij Europese subsidies zijn de snelwegen (en trouwens ook de hogesnelheidslijnen) geweldig. Ik ben er een paar keer geweest en het kan me nog steeds ontroeren wat een geweldige voordelen de Europese Unie heeft gebracht aan een land dat toen mijn opa en oma daar op vakantie gingen nauwelijks meer was dan een derdewereldland.
Ik vind niet alle vooruitgang een verbetering, zeker niet alle plastic in het milieu en de uitputting van de grondwaterstand. Maar het is een land geworden wat helemaal past bij de Europese gedachte en ik hoop dat dit voor de Balkanlanden over 40 jaar ook gezegd kan worden.
Maar dat terzijde.
Ik vind niet alle vooruitgang een verbetering, zeker niet alle plastic in het milieu en de uitputting van de grondwaterstand. Maar het is een land geworden wat helemaal past bij de Europese gedachte en ik hoop dat dit voor de Balkanlanden over 40 jaar ook gezegd kan worden.
Maar dat terzijde.
Prima, zoals tolwegen gemiddeld genomen zijn. Enkel de rondweg en bij Parijs en Bordeaux zijn slecht.Bewaar het Pand schreef: ↑Vandaag, 09:22
Hoe zijn de (snel)wegen daar wat betreft de kwaliteit van het wegdek (en dus het rijcomfort)?
Het ging toch over Spanje?
-
Bewaar het Pand
We betalen dus dubbel voor het gebruik van de Spaanse snelwegen. We hebben de aanleg betaald en moeten nu ook nog betalen om er op te rijden.DDD schreef: ↑Vandaag, 10:24 Dankzij Europese subsidies zijn de snelwegen (en trouwens ook de hogesnelheidslijnen) geweldig. Ik ben er een paar keer geweest en het kan me nog steeds ontroeren wat een geweldige voordelen de Europese Unie heeft gebracht aan een land dat toen mijn opa en oma daar op vakantie gingen nauwelijks meer was dan een derdewereldland.
En dan nu maar hopen dat je daar ook echt dankbaar voor bent.Ambtenaar schreef:We betalen dus dubbel voor het gebruik van de Spaanse snelwegen. We hebben de aanleg betaald en moeten nu ook nog betalen om er op te rijden.DDD schreef: ↑Vandaag, 10:24 Dankzij Europese subsidies zijn de snelwegen (en trouwens ook de hogesnelheidslijnen) geweldig. Ik ben er een paar keer geweest en het kan me nog steeds ontroeren wat een geweldige voordelen de Europese Unie heeft gebracht aan een land dat toen mijn opa en oma daar op vakantie gingen nauwelijks meer was dan een derdewereldland.
Want ik hoor zulke opmerkingen ook wel eens vanuit een puur egoïstisch standpunt.
-
Bewaar het Pand
Maar @DDD, Spaanse snelwegen zijn fijne wegen dus. Hoe moet ik het voor mij zien; vergelijkbaar met de snelwegen in Frankrijk?
Mooi uitgangspunt. Maar inderdaad knapt het land qua infrastructuur steeds meer op. Ik heb een broer in Zuid-Spanje wonen en elke keer als vanaf Malaga de auto pak valt me dat op. Qua houding richting de VS en Israël vind ik het land een verschrikking. Maar dat terzijde. Leuke mensen over het algemeen.DDD schreef: ↑Vandaag, 11:02En dan nu maar hopen dat je daar ook echt dankbaar voor bent.Ambtenaar schreef:We betalen dus dubbel voor het gebruik van de Spaanse snelwegen. We hebben de aanleg betaald en moeten nu ook nog betalen om er op te rijden.DDD schreef: ↑Vandaag, 10:24 Dankzij Europese subsidies zijn de snelwegen (en trouwens ook de hogesnelheidslijnen) geweldig. Ik ben er een paar keer geweest en het kan me nog steeds ontroeren wat een geweldige voordelen de Europese Unie heeft gebracht aan een land dat toen mijn opa en oma daar op vakantie gingen nauwelijks meer was dan een derdewereldland.
Want ik hoor zulke opmerkingen ook wel eens vanuit een puur egoïstisch standpunt.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
In de tijd van de fascistische Franco gingen Nederlanders er ook al vrolijk op vakantie. In mijn kindertijd ging een jochie uit de buurt elk jaar. Mijn ouders vertelden later dat zijn vader een fanatieke NSB’er was geweest en met zijn NSB vrienden de vakantie doorbracht in het Spanje van Franco.pierre27 schreef: ↑Vandaag, 11:06Mooi uitgangspunt. Maar inderdaad knapt het land qua infrastructuur steeds meer op. Ik heb een broer in Zuid-Spanje wonen en elke keer als vanaf Malaga de auto pak valt me dat op. Qua houding richting de VS en Israël vind ik het land een verschrikking. Maar dat terzijde. Leuke mensen over het algemeen.DDD schreef: ↑Vandaag, 11:02En dan nu maar hopen dat je daar ook echt dankbaar voor bent.Ambtenaar schreef:We betalen dus dubbel voor het gebruik van de Spaanse snelwegen. We hebben de aanleg betaald en moeten nu ook nog betalen om er op te rijden.DDD schreef: ↑Vandaag, 10:24 Dankzij Europese subsidies zijn de snelwegen (en trouwens ook de hogesnelheidslijnen) geweldig. Ik ben er een paar keer geweest en het kan me nog steeds ontroeren wat een geweldige voordelen de Europese Unie heeft gebracht aan een land dat toen mijn opa en oma daar op vakantie gingen nauwelijks meer was dan een derdewereldland.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ja. Als je althans niet zoals Kain en de SGP wilt worden, maar om wilt zien naar onze naasten.
We hebben het in Nederland zó goed, en de Spaanse samenleving is ontzettend goed hersteld van de Franco-tijd, juist ook door ons meebetalen.
En God heeft de blijmoedige gever lief.
We hebben het in Nederland zó goed, en de Spaanse samenleving is ontzettend goed hersteld van de Franco-tijd, juist ook door ons meebetalen.
Zeker, ik heb het heel goed. Ik zit je enkel wat op te jutten.DDD schreef: ↑Vandaag, 12:02 Ja. Als je althans niet zoals Kain en de SGP wilt worden, maar om wilt zien naar onze naasten.
Maar er zijn voldoende Nederlanders die het slecht hebben, en niet zoveel kunnen met de boodschap dat de Spanjaarden het nu ook zo fijn hebben. Als je niet weet hoe je morgen de eindjes aan elkaar moet knopen, heb je een andere focus. Dan zijn Spanjaarden, Grieken en Bulgaren niet zo relevant. En de cijfers laten zien dat een steeds groter deel van de middenklasse moeite heeft om rond te komen.
Overigens vraag ik me af of het daadwerkelijk zo goed gaat in Spanje. Zowel Sanchez als vorige premiers hebben nogal last van corruptie in hun geledingen. De boevenstreken van Franco zijn ze kennelijk nog niet verleerd.