Ongelooflijk lekker met de salade en de kip. Dit is een blijvertje!Edelweiss schreef: ↑24 jun 2026, 16:11Komtie.
400 g bloem
300 g Griekse joghurt
2 tl bakpoeder
1 tl zout
(opties: gedroogde oregano, knoflookpoeder en/of uienpoeder toevoegen. Dit kan naar smaak of anders 2 tl van elk)
Mengen, mixen en kneden tot een bol; onder een theedoek 5-30 min laten rijzen.
6 gelijke bolletjes snijden en elk bolletje uitrollen.
Beetje olijfolie in de koekenpan.
2-3 min bakken tot het broodje goudbruin is, dan omdraaien en ook weer 2-3 min.
Onder een schone droge theedoek leggen (blijven ze warm en vooral zacht van) en de andere bakken.
Eet smakelijk![]()
Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten
Hier word ik blij van
https://www.cuisineactuelle.fr/recettes ... ain-258780
@edelweis, denk dat jullie dit recept ook kunnen waarderen.
@edelweis, denk dat jullie dit recept ook kunnen waarderen.
Dat weet ik wel zeker als ik het zo lees, ziet er heerlijk uit. Dank voor het delen!
O wat mis ik het koken...
Heb al ruim 6 weken geen keuken...
Gelukkig kan/mag ik me 2 dagen in de week 'uitleven' bij dochterlief en eten we daar gelijk mee maar ik zie er echt naar uit dat ik weer een eigen (nieuwe) keuken heb!
Eind deze maand hoop ik
Verstuurd vanaf mijn SM-A165F met Tapatalk
Gelukkig kan/mag ik me 2 dagen in de week 'uitleven' bij dochterlief en eten we daar gelijk mee maar ik zie er echt naar uit dat ik weer een eigen (nieuwe) keuken heb!
Eind deze maand hoop ik
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Néé, twee maanden geen keuken? Hoe kan dat?Orchidee schreef: ↑Gisteren, 12:17 O wat mis ik het koken...
Eind deze maand hoop ik
We 'moesten' renoveren omdat de enkelsteens aangebouwde keuken doormidden was gebroken en nadat enkele kundigen er naar hebben gekeken was de eindconclusie: beter in 1 keer alles goed aanpakken dan pleisters plakken.
Dwz: het oude gebouw is in zijn geheel eraf gesloopt, er staat nu een nieuw gebouw en de oppervlakte is vergroot; van 2,5 x 2,5 m2 naar 5 x 3,5 m2 .
Van kleine keuken naar halletje/bijkeuken + nieuwe toiletruimte + grote keuken met zelfs ruimte voor een kleine eethoek.
Mijn huidige wc ruimte word wasruimte (na 32 jaar in de schuur te hebben gewassen en gedroogd).
Dus ja die hele verbouwing kost tijd en je begint ergens aan maar valt van het een in het ander zoals de meesten van jullie wel weten.
Electra moest worden uitgebreid, leidingen verlegd en aangelegd enz.enz.
Het word mooi en comfortabel en daar kijk ik/we naar uit!
Dwz: het oude gebouw is in zijn geheel eraf gesloopt, er staat nu een nieuw gebouw en de oppervlakte is vergroot; van 2,5 x 2,5 m2 naar 5 x 3,5 m2 .
Van kleine keuken naar halletje/bijkeuken + nieuwe toiletruimte + grote keuken met zelfs ruimte voor een kleine eethoek.
Mijn huidige wc ruimte word wasruimte (na 32 jaar in de schuur te hebben gewassen en gedroogd).
Dus ja die hele verbouwing kost tijd en je begint ergens aan maar valt van het een in het ander zoals de meesten van jullie wel weten.
Electra moest worden uitgebreid, leidingen verlegd en aangelegd enz.enz.
Het word mooi en comfortabel en daar kijk ik/we naar uit!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Dat is vervelend Orchidee. Heb je wel een campingpitje of iets dergelijks?
En de was drogen in de schuur lijkt mij ook best lastig, maar misschien heb jij een andere schuur dan ik.
En de was drogen in de schuur lijkt mij ook best lastig, maar misschien heb jij een andere schuur dan ik.
We behelpen ons hoormerel schreef:Dat is vervelend Orchidee. Heb je wel een campingpitje of iets dergelijks?

Heb 2 elektrische kookplaatjes een slowcooker, ik kook en eet 2 x p/week bij m'n dochter en we eten veel brood en salades

O ja heb ook nog een frituurpan maar nog geen een keer gebruikt, wel een keertje een frietje gehaald
Mijn wasmachine, droger en vriezer staan in de schuur maar ik droog m'n was niet in de schuur hoor, het meeste gaat in de droger en verder heb ik boven genoeg droogruimte