Vrouw kan lid worden van SGP
- Miscanthus
Prachtig!....ik bedoel: Zeeeer aardig! 

Laatst gewijzigd door Miscanthus op 24 apr 2006, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Geen stemrecht maar het aanrecht :shock:En daar waakt de SGP nou tegen....
Maar goed, nu weer even terzake: in Nova Politiek van afgelopen zaterdag was ons aller Kees vd Staaij te bewonderen.
http://www.novatv.nl/index.cfm?ln=nl&fu ... ge_id=4293
Hij sprak ondermeer over de rol van de vrouw.
Tja, op SBS6 is een programma waarin men compleet vervuilde huishoudens weer op de rails zet. Pas was er een aflevering waarin echt de blubber van het scherm droop. Nee, het was niet allemaal de schuld van de vrouw des huizes, zei haar mn, "het is ook een beetje mijn schuld". Ja? "Ja, ik had haar meer achter de broek moeten zitten."
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
De bijbel zegt in eerste instantie dat de vrouw haar taak moet weten in het gezin. Dus, als er kinderen zijn, geen carriere, maar gezin en de opvoedign van de kinderen en o.a. in het huis werkzaam zijn. Dat is de bijbelse weg.
Het zwaartepunt ligt dus niet op het feit dat de vrouw niet mag regeren in de politiek, maar dat de vrouw voor het huisgezin volledig beschikbaar is. Daar ligt haar taak en bediening.
En dan ben ik daarnaast heel nuchter. Vrouwen die geen gezin hebben of niet getrouwd zijn en die verantwoordelijkheid niet hebben, mogen 'gewoon' hun gaven en talenten inzetten die ze hebben. Ook in de politiek. Als er vrouwen zijn die geen taak thuis hebben, mogen ze die toch elders hebben?
Grace
Het zwaartepunt ligt dus niet op het feit dat de vrouw niet mag regeren in de politiek, maar dat de vrouw voor het huisgezin volledig beschikbaar is. Daar ligt haar taak en bediening.
En dan ben ik daarnaast heel nuchter. Vrouwen die geen gezin hebben of niet getrouwd zijn en die verantwoordelijkheid niet hebben, mogen 'gewoon' hun gaven en talenten inzetten die ze hebben. Ook in de politiek. Als er vrouwen zijn die geen taak thuis hebben, mogen ze die toch elders hebben?
Grace
De LVSGS is de oude naam van de SGP-jongeren. Landelijk Verband van Staatkundig Gereformeerde Studieverenigingen.
Jij bedoelt waarschijnlijk de LSBSGB, de Landelijke Stichting tot Bevordering van de Staatkundig Gereformeerde Beginselen. Voorheen: tot Behoud. Maar sinds de vrouwen mogen stemmen is er geen sprake meer van behouden, slechts van bevorderen.
Ik overweeg overigens de oprichting van een LSBCUB, omdat snoodaards ook aan de Uniefundering gaan morrelen.
Ik zoek nog een naam voor het blad, maar voorop komen foto's van Ds. JH Velema en P. Jongeling.
Jij bedoelt waarschijnlijk de LSBSGB, de Landelijke Stichting tot Bevordering van de Staatkundig Gereformeerde Beginselen. Voorheen: tot Behoud. Maar sinds de vrouwen mogen stemmen is er geen sprake meer van behouden, slechts van bevorderen.
Ik overweeg overigens de oprichting van een LSBCUB, omdat snoodaards ook aan de Uniefundering gaan morrelen.
Ik zoek nog een naam voor het blad, maar voorop komen foto's van Ds. JH Velema en P. Jongeling.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
- Miscanthus
en in de kerk?Grace schreef:En dan ben ik daarnaast heel nuchter. Vrouwen die geen gezin hebben of niet getrouwd zijn en die verantwoordelijkheid niet hebben, mogen 'gewoon' hun gaven en talenten inzetten die ze hebben. Ook in de politiek. Als er vrouwen zijn die geen taak thuis hebben, mogen ze die toch elders hebben?
Grace
Je ziet het met alles. Op de 'zware' GraafJan school in Gouda dienden de dames te tekenen dat ze op moesten hoepelen indien ze tot een huwelijk mochten komen. En dat kwam op meer scholen voor. Niet dat dat rechtsgeldig was, maar toch. Dat 'principe' is al lang geleden losgelaten. Het onderwijs is vooral een zaak van de dames geworden.Leonius schreef: Overigens zie je dit pragmatisme precies terug in de kerken van de gereformeerde gezindte: zolang het instituut kerk maar gehandhaafd blijft, of het nu linksom of rechtsom moet....
- Miscanthus