Indrukwekkend hoe men durft te veranderen qua invulling van de krant, het getuigt van inzicht dat mediaconsumptie zich heel snel ontwikkeld.Konijntje schreef: ↑02 jul 2026, 18:28Hij blijft nog werkzaam voor de krant, maar niet als hoofdredacteur. Ik waardeer hem ook. Inderdaad evenwichtig.
Wel vond ik zijn column over migratie een misser (www.rd.nl/artikel/1144566-stel-dat-jezu ... zoeker-was). Zeker de vergelijking met Jezus en een asielzoeker. Bart-Jan Spruyt heeft dit wat mij betreft helder weerlegt (www.rd.nl/artikel/1146970-christus-was-geen-asielzoeker). Dat waardeer ik in het RD: er is ruimte voor meerdere geluiden.
Erdee
Re: Erdee
Huichelaar, haal eerst de balk uit uw oog en dan zult u goed kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder te halen.
Kun je dat concreet maken? Waar doel je op?deschpin schreef: ↑03 jul 2026, 11:56Indrukwekkend hoe men durft te veranderen qua invulling van de krant, het getuigt van inzicht dat mediaconsumptie zich heel snel ontwikkeld.Konijntje schreef: ↑02 jul 2026, 18:28Hij blijft nog werkzaam voor de krant, maar niet als hoofdredacteur. Ik waardeer hem ook. Inderdaad evenwichtig.
Wel vond ik zijn column over migratie een misser (www.rd.nl/artikel/1144566-stel-dat-jezu ... zoeker-was). Zeker de vergelijking met Jezus en een asielzoeker. Bart-Jan Spruyt heeft dit wat mij betreft helder weerlegt (www.rd.nl/artikel/1146970-christus-was-geen-asielzoeker). Dat waardeer ik in het RD: er is ruimte voor meerdere geluiden.
Bij mij is er ook waardering voor Steef de Bruijn, juist ook in hoe hij lezers een spiegel voorhoudt. Op een vriendelijke, milde en geestelijke wijze weet hij het lezerspubliek te bevragen en probeert hij aan het denken te zetten.Konijntje schreef: ↑02 jul 2026, 18:28 Hij blijft nog werkzaam voor de krant, maar niet als hoofdredacteur. Ik waardeer hem ook. Inderdaad evenwichtig.
De betreffende column vond ik juist wel goed. Sommigen voeren de discussie over immigratie op zo'n populistische manier, dat ik niet begrijp hoe dat met een christelijke overtuiging kan samengaan.
Dat hoeft je toch niet te verbazen, als je ziet hoeveel stemmen FvD en PVV trekken op de biblebelt.
~~Soli Deo Gloria~~
-
MGG
Is dat hoger dan in vergelijkbare gemeentes die niet in de biblebelt liggen? Een grote verschuiving van SGP/CU naar FVD en PVV wordt naar mijn weten niet door feiten gestaafd. Ook bij de gemeenteraadsverkiezingen deden de FVD en PVV het niet spectaculair op de biblebelt. Volgensmij is het vooral een onjuist onderbuik gevoel.
In de plaats onzer inwoning, zou @DIA zeggenMGG schreef: ↑Vandaag, 14:25Is dat hoger dan in vergelijkbare gemeentes die niet in de biblebelt liggen? Een grote verschuiving van SGP/CU naar FVD en PVV wordt naar mijn weten niet door feiten gestaafd. Ook bij de gemeenteraadsverkiezingen deden de FVD en PVV het niet spectaculair op de biblebelt. Volgensmij is het vooral een onjuist onderbuik gevoel.
CU 1 zetel minder, FvD van 0 naar 3, dat noem ik niet alleen onderbuikgevoel...SGP: 8 zetels (gelijk gebleven)
CDA: 4 zetels (+1)
Gemeentebelang: 4 zetels (-2)
ChristenUnie: 3 zetels (-1)
Forum voor Democratie (FvD): 3 zetels (nieuw)
VVD: 2 zetels (gelijk gebleven)
GroenLinks / PvdA: 1 zetel (-1)
~~Soli Deo Gloria~~
-
MGG
Lijkt mij juist een onderbuikgevoel. SGP is stabiel Cu -1 en CDA +1. De 3 van FVD komen waarschijnlijk maar voor klein deel van refos.Hendrikus schreef: ↑Vandaag, 14:44In de plaats onzer inwoning, zou @DIA zeggenMGG schreef: ↑Vandaag, 14:25Is dat hoger dan in vergelijkbare gemeentes die niet in de biblebelt liggen? Een grote verschuiving van SGP/CU naar FVD en PVV wordt naar mijn weten niet door feiten gestaafd. Ook bij de gemeenteraadsverkiezingen deden de FVD en PVV het niet spectaculair op de biblebelt. Volgensmij is het vooral een onjuist onderbuik gevoel.:
CU 1 zetel minder, FvD van 0 naar 3, dat noem ik niet alleen onderbuikgevoel...SGP: 8 zetels (gelijk gebleven)
In het aangrenzende Hof van Twente deden de SGP en CU niet mee en behielt CDA haar zetelaantal. In Hof van Twente haalt de FVD zelf een paar procent meer.
Eens. En ook wel heel bijzonder als je een plekje als "Rijssen" gelijk stelt aan een totale biblebelt...MGG schreef: ↑Vandaag, 14:52Lijkt mij juist een onderbuikgevoel. SGP is stabiel Cu -1 en CDA +1. De 3 van FVD komen waarschijnlijk maar voor klein deel van refos.Hendrikus schreef: ↑Vandaag, 14:44In de plaats onzer inwoning, zou @DIA zeggenMGG schreef: ↑Vandaag, 14:25Is dat hoger dan in vergelijkbare gemeentes die niet in de biblebelt liggen? Een grote verschuiving van SGP/CU naar FVD en PVV wordt naar mijn weten niet door feiten gestaafd. Ook bij de gemeenteraadsverkiezingen deden de FVD en PVV het niet spectaculair op de biblebelt. Volgensmij is het vooral een onjuist onderbuik gevoel.:
In het aangrenzende Hof van Twente deden de SGP en CU niet mee en behield CDA haar zetelaantal. In Hof van Twente haalt de FVD zelf een paar procent meer.
Dit bewijst het tegendeel zou ik zeggen.Hendrikus schreef: ↑Vandaag, 14:44In de plaats onzer inwoning, zou @DIA zeggenMGG schreef: ↑Vandaag, 14:25Is dat hoger dan in vergelijkbare gemeentes die niet in de biblebelt liggen? Een grote verschuiving van SGP/CU naar FVD en PVV wordt naar mijn weten niet door feiten gestaafd. Ook bij de gemeenteraadsverkiezingen deden de FVD en PVV het niet spectaculair op de biblebelt. Volgensmij is het vooral een onjuist onderbuik gevoel.:
Het is maar goed dat jij beter met noten bent dan met cijfers.
-
MGG
Bij de 2e kamerverkiezingen bleek dat de PVV nauwelijks stemmen trok die bij de vorige verkiezing SGP of CU stemde. Ook de FVD trekt weinig stemmen van de SGP of CU. Ik ben benieuwd naar bronnen die aantonen dat het niet (alleen) je onderbuikgevoel is.Hendrikus schreef: ↑Vandaag, 14:44In de plaats onzer inwoning, zou @DIA zeggenMGG schreef: ↑Vandaag, 14:25Is dat hoger dan in vergelijkbare gemeentes die niet in de biblebelt liggen? Een grote verschuiving van SGP/CU naar FVD en PVV wordt naar mijn weten niet door feiten gestaafd. Ook bij de gemeenteraadsverkiezingen deden de FVD en PVV het niet spectaculair op de biblebelt. Volgensmij is het vooral een onjuist onderbuik gevoel.:
-
OnlineEvangelist
Een christen kan niet op FvD stemmen. Het latente antisemitisme, racisme en nationalisme (om niet te zeggen facisme) binnen deze partij zijn zaken waar je je als christen verre van zou moeten houden.
Kijk de docu die onlangs over FvD is gemaakt!
Laatst gewijzigd door Evangelist op 07 jul 2026, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Hartelijke groet,
Evangelist
Evangelist
Ik denk eerder dat jij een verkeerd beeld hebt van wat christelijk is. Dat maakt het gesprek ook zo ingewikkeld.Wim Anker schreef:Nou, de FVD is voor een christen de eerste na de SGP. (Andere partijen vind ik vooral naamchristenen faciliteren).
Dat vind m.i. elke naamchristen, die vinden al snel.dat christenen een heel verkeerd beeld hebben.