Niet uitsluitend, maar genen spelen wel een rol.
Maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat genetische verschillen een doorslaggevend andere visie op homoseksualiteit zouden opleveren. Geldt dat voor jou dan wel?
Niet uitsluitend, maar genen spelen wel een rol.
Verandering van gerichtheid is onmogelijk. Hooguit bij biseksuelen zou dit kunnen werken.Bertiel schreef: ↑Gisteren, 14:50 Het gaat mij erom dat de uitzonderlijke gevallen van verandering van gerichtheid iets laten zien wat anders is dan wat er ons wordt opgedrongen.
En nee, genetica hebben geen voor mij geen invloed op de visie mbt homoseksualiteit, daarin is de bijbel voor mij een richtsnoer.
Zie eerdere opmerkingen over fluïde seksualiteit. Ik ken andere voorbeelden of mensen die een platonische relatie hebben binnen het huwelijk.
Natuurlijk kan dat. Het gaat er alleen om dat dit kan, maar niet perse regel is. Net zoals een doof iemand door een wonder weer kan horen.
Het vetgedrukte is voor mij wel een prangende vraag. Kan je dit zo zeggen? Beetje een nature of nurture vraag. Ik ervaar wat ongemak bij deze vraag, omdat het over mensenlevens gaat.Konijntje schreef: ↑Gisteren, 16:14Natuurlijk kan dat. Het gaat er alleen om dat dit kan, maar niet perse regel is. Net zoals een doof iemand door een wonder weer kan horen.
Verder kan een andere geaardheid diverse redenen hebben. Het kan bij geboorte meegegeven worden als gevolg van de zondeval (net zoals een doof persoon). Het kan ook gaandeweg door externe factoren ontstaan (gebrek aan liefde van ouders).
Het gaat om nuance.
Dat inderdaad of mensen die op hun sterfbed ineen opbiechten dat ze eigenlijk homoseksueel zijn en dat vervolgens hun kinderen ineens bepaalde zaken uit hun jeugd kunnen duiden. Ogenschijnlijk prima huwelijken, in pais en vree samenwonend en toch ook allebei ongelooflijk eenzaam. De een omdat hij/zij niet kan zijn wie hij/zij is en de ander omdat hij/zij niet begeerd werd zoals had gemoeten.
En daar zit hem de crux. Dat het uitleven van homoseksualiteit zondig is, zijn we het eens. Maar waar bijvoorbeeld Butterfield de gerichtheid ook zonde noemt, ben ik dat niet met haar eens. Ik zie daar geen Bijbelse grond voor. Als je haar redenatie doortrekt, zou iemand die doof geboren is en tot geloof komt, dus weer letterlijk horend moet worden. Het lijkt mij een verkeerde redenatie.
Waarom vind je dat ongemakkelijk?Groepscirkel schreef: ↑Gisteren, 16:31Het vetgedrukte is voor mij wel een prangende vraag. Kan je dit zo zeggen? Beetje een nature of nurture vraag. Ik ervaar wat ongemak bij deze vraag, omdat het over mensenlevens gaat.Konijntje schreef: ↑Gisteren, 16:14Natuurlijk kan dat. Het gaat er alleen om dat dit kan, maar niet perse regel is. Net zoals een doof iemand door een wonder weer kan horen.
Verder kan een andere geaardheid diverse redenen hebben. Het kan bij geboorte meegegeven worden als gevolg van de zondeval (net zoals een doof persoon). Het kan ook gaandeweg door externe factoren ontstaan (gebrek aan liefde van ouders).
Het gaat om nuance.