Het weer

Gerardus2
Berichten: 240
Lid geworden op: 12 jun 2023, 19:26

Re: Het weer

Bericht door Gerardus2 »

Liep vanmorgen over de Westkappelse zeedijk, maar had moeite om te blijven staan. Wel indrukwekkend zo'n storm.
Bertiel
Berichten: 6982
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49

Re: Het weer

Bericht door Bertiel »

het stormt niet, het was vanochtend max windkracht 7
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.

Gib dich zufrieden und sei stille
Gerardus2
Berichten: 240
Lid geworden op: 12 jun 2023, 19:26

Re: Het weer

Bericht door Gerardus2 »

Maar de windstoten zijn niet misselijk.
Gebruikersavatar
Neeltje Jans
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 mei 2011, 21:29

Re: Het weer

Bericht door Neeltje Jans »

Wat een prachtige wolken kwamen er net ineens opzetten. Na een flinke regen en onweersbui frist het lekker op. Afbeelding
Neeltje Jans, moeder van 4
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10791
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Het weer

Bericht door Orchidee »

Hier ook bijzondere luchtenAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A165F met Tapatalk

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
DDD
Berichten: 35609
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Het weer

Bericht door DDD »

Ik hoop dat het onweer snel over is. Ik was laat van kantoor en nu geloof ik dat ik op onweer moet wachten...

Maar het is fijn dat het regent, vooral voor de tuin.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 20230
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Het weer

Bericht door helma »

Neeltje Jans schreef:Wat een prachtige wolken kwamen er net ineens opzetten. Na een flinke regen en onweersbui frist het lekker op. Afbeelding
Prachtig. Hier ook vanmorgen en vanavond prachtige luchten!Afbeelding
-DIA-
Berichten: 34350
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Het weer

Bericht door -DIA- »

Code oranje...
het kan best moeilijk worden voor ouden van dagen en mensen met minder weerstand.

https://www.knmi.nl/over-het-knmi/nieuw ... -juni-2026
© -DIA- 33.999 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 20230
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Het weer

Bericht door helma »

Vanmorgen onderweg ook weer een schitterende lucht. Ben even uitgestapt voor een foto.Afbeelding
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 20230
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Het weer

Bericht door helma »

-DIA- schreef:Code oranje...
het kan best moeilijk worden voor ouden van dagen en mensen met minder weerstand.

https://www.knmi.nl/over-het-knmi/nieuw ... -juni-2026
Heb je er zelf ook moeite mee Dia? Sterkte!
merel
Berichten: 13300
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Het weer

Bericht door merel »

-DIA- schreef: Gisteren, 21:24 Code oranje...
het kan best moeilijk worden voor ouden van dagen en mensen met minder weerstand.

https://www.knmi.nl/over-het-knmi/nieuw ... -juni-2026
Sterkte DIA! Heb je er veel last van?

Ik maak mij ook zorgen om mijn vader. Voor hem is het beter dat de temperatuur 10 graden daalt.
-DIA-
Berichten: 34350
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Het weer

Bericht door -DIA- »

helma schreef: Gisteren, 21:36
-DIA- schreef:Code oranje...
het kan best moeilijk worden voor ouden van dagen en mensen met minder weerstand.

https://www.knmi.nl/over-het-knmi/nieuw ... -juni-2026
Heb je er zelf ook moeite mee Dia? Sterkte!
Ik heb mijn hele leven al moeite gehad met warm weer. Kou hindert me minder, daar kun je je tegen kleden.
Ik herinner me nog het jaar 1976, voor die tijd een erg warm en droog jaar. Maar intussen hebben we de laatste jaren
temperaturen gehad die in 1976 nog geheel onbekend waren.
Toen hadden we nog een kelder, daar was het beter toeven dan op de begane grond.
Een kelder hebben wij nu helaas niet meer...
© -DIA- 33.999 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
DDD
Berichten: 35609
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Het weer

Bericht door DDD »

Een airco zou dan toch wel een aanwinst zijn denk ik. Ik las vandaag nog in de krans dat in Europa de meeste hittedoden zijn van alle westerse landen. Onder andere door het weinig gebruik van airconditioning.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 21416
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Het weer

Bericht door huisman »

DDD schreef: Gisteren, 22:06 Een airco zou dan toch wel een aanwinst zijn denk ik. Ik las vandaag nog in de krans dat in Europa de meeste hittedoden zijn van alle westerse landen. Onder andere door het weinig gebruik van airconditioning.
Zou het elektriciteitsnet 0het aankunnen als we allemaal massaal op airco overgaan in ons land?
Laat ze de senioren en kwetsbaren maar voorgaan.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 25154
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Het weer

Bericht door refo »

DDD schreef: Gisteren, 22:06 Een airco zou dan toch wel een aanwinst zijn denk ik. Ik las vandaag nog in de krans dat in Europa de meeste hittedoden zijn van alle westerse landen. Onder andere door het weinig gebruik van airconditioning.
Welke westerse landen zijn er nog meer?
Plaats reactie