Bewijzen graag. In elk geval niet gebaseerd op publieke uitingen van predikanten.deschpin schreef: ↑Vandaag, 10:12Dat was een uitstekend voorbeeld van (kerk-) politieke framing toendertijd.merel schreef: ↑13 jun 2026, 10:09Hoe kan het dan dat een ieder die ik indertijd hierover sprak deze argumenten naar voren bracht. Dat moet toch ergens van hogerhand zo gecommuniceerd zijnRefojongere schreef: ↑12 jun 2026, 18:22Dat beeld werd in elk geval niet door predikanten geschetst. Daar is geen bewijs van, dat weet ik zeker.merel schreef: ↑12 jun 2026, 17:55 Dat eigenzinnige zit bij mij aan alje kanten erin gebakken. Dus niet alleen van dit kan van de familie.
Weet je waarom veel mensen in het begin meegingen met de HHK? Het beeld dat bij de overgang naar PKN geschetst werd was de teloorgang van de kerk met homoseksuelen aan het HA en dwang om de vrouw in het ambt te bevestigen. Dat geen enkele gemeente hiertoe gedwongen werd, werd minder belicht.
Ontwikkelingen HHK
-
Refojongere
Re: Ontwikkelingen HHK
Gaat het je er om dat het niet geuit zou zijn of dat het expliciet niet door predikanten is geuit.Refojongere schreef: ↑Vandaag, 11:13Bewijzen graag. In elk geval niet gebaseerd op publieke uitingen van predikanten.deschpin schreef: ↑Vandaag, 10:12Dat was een uitstekend voorbeeld van (kerk-) politieke framing toendertijd.merel schreef: ↑13 jun 2026, 10:09Hoe kan het dan dat een ieder die ik indertijd hierover sprak deze argumenten naar voren bracht. Dat moet toch ergens van hogerhand zo gecommuniceerd zijnRefojongere schreef: ↑12 jun 2026, 18:22
Dat beeld werd in elk geval niet door predikanten geschetst. Daar is geen bewijs van, dat weet ik zeker.
Huichelaar, haal eerst de balk uit uw oog en dan zult u goed kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder te halen.
-
Refojongere
Dat laatste. Ik ga in op de stelling van merel:deschpin schreef: ↑Vandaag, 12:05Gaat het je er om dat het niet geuit zou zijn of dat het expliciet niet door predikanten is geuit.Refojongere schreef: ↑Vandaag, 11:13Bewijzen graag. In elk geval niet gebaseerd op publieke uitingen van predikanten.
"Hoe kan het dan dat een ieder die ik indertijd hierover sprak deze argumenten naar voren bracht. Dat moet toch ergens van hogerhand zo gecommuniceerd zijn"
Vervolgens begin jij over kerkpolitieke framing, waarmee je dat ook suggereert.
Feit is ook dat de meeste hervormden PKN zijn geworden omdat ze plaatselijk toch hetzelfde mogen zijn en ritmisch zingen of gezangenkwestie daarmee een belangrijker issue was dan de grondslag van de nieuwe fusiekerk