Vraag (algemeen)

Valcke

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Valcke »

Kleine opmerking: Andreas (André) Rivet huwde (volgens zijn biografieën) de tweede maal met een zuster van Pierre du Moulin. Pierre du Moulin was dus niet zijn schoonvader, maar zijn zwager. Hun leeftijdsverschil was circa 4 jaar.
Iemand

Bericht door Iemand »

Valcke schreef: 20 mei 2026, 22:45 Kleine opmerking: Andreas (André) Rivet huwde (volgens zijn biografieën) de tweede maal met een zuster van Pierre du Moulin. Pierre du Moulin was dus niet zijn schoonvader, maar zijn zwager. Hun leeftijdsverschil was circa 4 jaar.
Dank voor de correctie, ik heb het aangepast, ik was inderdaad iets te vlug.
refo

Bericht door refo »

Iemand schreef: 20 mei 2026, 23:21
Valcke schreef: 20 mei 2026, 22:45 Kleine opmerking: Andreas (André) Rivet huwde (volgens zijn biografieën) de tweede maal met een zuster van Pierre du Moulin. Pierre du Moulin was dus niet zijn schoonvader, maar zijn zwager. Hun leeftijdsverschil was circa 4 jaar.
Dank voor de correctie, ik heb het aangepast, ik was inderdaad iets te vlug.
Geen zuster, maar een halfzuster van Du Moulin. De beide vrouwen heetten Marie.
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Bourdon16 schreef: 16 sep 2025, 20:34 Ik heb een vraag wat jullie zouden doen.

Ik hoorde dat er aangifte is gedaan tegen iemand vanwege ontucht.
De persoon is nog op vrije voeten.
Ik ken een kind dat daar weleens heengaat en die ouders weten van niks.
Zou je die ouders dan informeren?

Mijn gevoel zegt van wel maar aan de andere kant is het ook mogelijk dat die persoon onschuldig is en zo zou ook zijn leven verwoest kunnen worden.
Vanochtend hoorde ik dat de betreffende persoon is opgepakt. Ik ben heel blij dat ik het destijds tegen de ouders heb verteld. Zij hebben er toen overigens voor gekozen om hun kind nog wel naar hem te laten gaan maar altijd onder toezicht.
DDD

Bericht door DDD »

Wat aangrijpend allemaal.
Terri

Bericht door Terri »

Bourdon16 schreef: Vandaag, 13:38
Bourdon16 schreef: 16 sep 2025, 20:34 Ik heb een vraag wat jullie zouden doen.

Ik hoorde dat er aangifte is gedaan tegen iemand vanwege ontucht.
De persoon is nog op vrije voeten.
Ik ken een kind dat daar weleens heengaat en die ouders weten van niks.
Zou je die ouders dan informeren?

Mijn gevoel zegt van wel maar aan de andere kant is het ook mogelijk dat die persoon onschuldig is en zo zou ook zijn leven verwoest kunnen worden.
Vanochtend hoorde ik dat de betreffende persoon is opgepakt. Ik ben heel blij dat ik het destijds tegen de ouders heb verteld. Zij hebben er toen overigens voor gekozen om hun kind nog wel naar hem te laten gaan maar altijd onder toezicht.
Wat kom je soms toch voor heftige dilemma's te staan. Ik ken dit ook, al was dit op een heel ander vlak. Je wilt integer omgaan met elkaar, maar waar begint je verantwoordelijkheid en waar/wanneer moet je toch echt iets met je vermoedens, of zelfs feitelijke informatie. Wij hebben binnen onze kerk vertrouwenspersonen, deze hebben wij geraadpleegd en zij hebben naar het laat aanzien, adequaat gehandeld.
Want ook als je geen dader/slachtoffer bent, kan je een beroep op ze doen, hoe om te gaan met informatie die over 'foute situaties' gaan.
Plaats reactie