Grote ergernissen

Bertiel

Re: Grote ergernissen

Bericht door Bertiel »

Toch is een huwelijksgeschenk wel iets waar aandacht voor mag zijn.
Het is niet zo maar een mijlpaal en het is een bijbel die lang gekoesterd wordt als het goed is.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.

Gib dich zufrieden und sei stille
merel

Bericht door merel »

Bertiel schreef: Vandaag, 12:12 Toch is een huwelijksgeschenk wel iets waar aandacht voor mag zijn.
Het is niet zo maar een mijlpaal en het is een bijbel die lang gekoesterd wordt als het goed is.
Indertijd konden wij alleen kiezen uit een Statenvertaling, terwijl we veel liever een andere vertaling hadden gewild. Wij hebben onze trouwbijbel daarom nooit gebruikt.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

merel schreef:
Bertiel schreef: Vandaag, 12:12 Toch is een huwelijksgeschenk wel iets waar aandacht voor mag zijn.
Indertijd konden wij alleen kiezen uit een Statenvertaling, terwijl we veel liever een andere vertaling hadden gewild. Wij hebben onze trouwbijbel daarom nooit gebruikt.
Jammer is dat eigenlijk.
Mijn dochter en schoonzoon mochten vorig jaar uit 3 vertalingen kiezen omdat er vanuit gegaan werd dat ze misschien al veel vertalingen in huis hebben en wellicht nog een aanvulling wensten.
Had er eerder nooit van gehoord.

Verstuurd vanaf mijn SM-A165F met Tapatalk

Laatst gewijzigd door Orchidee op 09 jun 2026, 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Ik vind het onhandig dat in onze trouwbijbel geen formulieren, catechismus enzo staan. Is dat gebruikelijk bij trouwbijbels?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Bourdon16 schreef: Vandaag, 13:44 Ik vind het onhandig dat in onze trouwbijbel geen formulieren, catechismus enzo staan. Is dat gebruikelijk bij trouwbijbels?
Dat mag ik wel hopen; het is immers een trouwbijbel. Waarom zou je daar allerlei andere dingen bijdoen?
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Tiberius schreef: Vandaag, 13:49
Bourdon16 schreef: Vandaag, 13:44 Ik vind het onhandig dat in onze trouwbijbel geen formulieren, catechismus enzo staan. Is dat gebruikelijk bij trouwbijbels?
Dat mag ik wel hopen; het is immers een trouwbijbel. Waarom zou je daar allerlei andere dingen bijdoen?
Dat geldt dan toch voor elke bijbel of niet?
Bertiel

Bericht door Bertiel »

een trouwbijbel is toch niet om mee te nemen naar de kerk?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.

Gib dich zufrieden und sei stille
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Bourdon16 schreef: Vandaag, 13:52
Dat kan.
Maar een trouwbijbel heeft een symbolische waarde als bijbel die je geeft bij een huwelijk. Om aan te geven dat de Bijbel de belangrijkste plaats in een huwelijk heeft; of in ieder geval: moet hebben.
Het is ook okay om formulieren of catechismussen, enz. bij een huwelijk te geven, maar dan moet je het geen bijbel noemen.
Bewaar het Pand

Bericht door Bewaar het Pand »

Tiberius schreef: Vandaag, 13:59
Bourdon16 schreef: Vandaag, 13:52
Dat kan.
Maar een trouwbijbel heeft een symbolische waarde als bijbel die je geeft bij een huwelijk. Om aan te geven dat de Bijbel de belangrijkste plaats in een huwelijk heeft; of in ieder geval: moet hebben.
Het is ook okay om formulieren of catechismussen, enz. bij een huwelijk te geven, maar dan moet je het geen bijbel noemen.
Vind je (dus) dat als de formulieren en belijdenissen erin staan dat het geen Bijbel meer is?
Plaats reactie