Seksueel misbruik

Eloesje

Re: Seksueel misbruik

Bericht door Eloesje »

Wim Anker schreef: Vandaag, 16:17
johanna schreef: Vandaag, 13:33 Waar het naar mijn idee misgaat is dat vaak niet het slachtoffer maar de dader het voordeel van de twijfel krijgt.
Er was immers niemand bij en het is nogal wat als een bekende van je tot zulke afschuwelijke dingen in staat blijkt. Dan is het voor jezelf makkelijker, comfortabeler om aan de woorden van het slachtoffer te twijfelen.
Terwijl die twijfel nu juist zoveel kwaad doet bij slachtoffers.
Jaja. Hoe wil je het dan? Alle mannen vogelvrij als een vrouw beledigd is? Alias Pontifera?
Nee natuurlijk niet. Het is ook echt belangrijk dat er goed gekeken wordt naar de melding. Maar tegelijkertijd gaat dit 2 kanten op. Als je misbruikt bent is daar in de meeste gevallen niemand bij die toekijkt. Dan is het jouw woord tegen dat van de ander. En omdat het vaak over iemand gaat die aanzien heeft of je goed kent (bijvoorbeeld iemand uit de kerk, een oom/opa of zelfs je eigen ouders/broers/zus, wordt het al snel afgedaan als 'het zal wel meevallen, vergeven en vergeten'

Google naar EO ik was een kind. Bijna niemand gelooft haar. En zo gaat het vaak. Te vaak.
johanna

Bericht door johanna »

Jaja. Hoe wil je het dan? Alle mannen vogelvrij als een vrouw beledigd is? Alias Pontifera?
Huh?
Wat voor beeld heb jij van vrouwen?
Begrijp ik nu goed dat jij bang bent dat je zomaar, vanuit het niets door een beledigde vrouw beschuldigd zou kunnen worden van misbruik?
Het lijkt erop dat je vanuit die angst te ver doorslaat naar de andere kant.
parsifal

Bericht door parsifal »

johanna schreef: Vandaag, 13:33 Waar het naar mijn idee misgaat is dat vaak niet het slachtoffer maar de dader het voordeel van de twijfel krijgt.
Er was immers niemand bij en het is nogal wat als een bekende van je tot zulke afschuwelijke dingen in staat blijkt. Dan is het voor jezelf makkelijker, comfortabeler om aan de woorden van het slachtoffer te twijfelen.
Terwijl die twijfel nu juist zoveel kwaad doet bij slachtoffers.
De vrouw van potifar? Potifera was de schoonvader van Jozef. Verder is het wel een punt ja. Al denk ik dat valse beschuldigingen een kleine minderheid zijn. Het is goed als beschuldigingen serieus worden genomen, zonder dat beschuldigde direct wordt buitengesloten.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie