Ds. J.G. Feenstra

Plaats reactie
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Ds. J.G. Feenstra

Bericht door Matthijs »

Wie was ds. J.G. Feenstra?

Ik heb namelijk een boekje "De Dordtsche Leerregelen" van hem in de kast staan en mijn nieuwsgierigheid werd gewekt bij het lezen van dit boekje.
Volgens mij heeft hij ook een boek geschreven over de Ned. Geloofsbelijdenis.
Dat boek moet ik ook ergens hebben staan.

Ik heb het idee dat het een Chr. Gereformeerd of een Gereformeerd predikant was.
En dat hij in de jaren 30 gestaan heeft in Scheveningen.
Tenminste, in zijn woord vooraf staat het jaartal "1937" en de plaats "Scheveningen" vermeld.

Mocht je overigens het boekje "De Dordtsche Leerregelen" van ds. J.G. Feenstra tegenkomen in een Antiquariaat, dan is het advies: koop en lees!
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Als ik even op Google kijk, zie ik dat hij meer boeken geschreven heeft over de geloofsleer. Er schijnt een en ander op Marktplaats en aanverwante te staan.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
astroguy
Berichten: 645
Lid geworden op: 29 dec 2004, 08:12
Locatie: Johannesburg, Zuid Afrika

Re: Ds. J.G. Feenstra

Bericht door astroguy »

Matthijs schreef:Wie was ds. J.G. Feenstra?

Ik heb namelijk een boekje "De Dordtsche Leerregelen" van hem in de kast staan en mijn nieuwsgierigheid werd gewekt bij het lezen van dit boekje.
Volgens mij heeft hij ook een boek geschreven over de Ned. Geloofsbelijdenis.
Dat boek moet ik ook ergens hebben staan.

Ik heb het idee dat het een Chr. Gereformeerd of een Gereformeerd predikant was.
En dat hij in de jaren 30 gestaan heeft in Scheveningen.
Tenminste, in zijn woord vooraf staat het jaartal "1937" en de plaats "Scheveningen" vermeld.

Mocht je overigens het boekje "De Dordtsche Leerregelen" van ds. J.G. Feenstra tegenkomen in een Antiquariaat, dan is het advies: koop en lees!
Jelte Gerrit Feenstra, 1888-1966. Afgestudeerd in Kampen 1913, Geref pred te Dirkshorn 1913-1921. Scheveningen 1921. Emeritus 1955. Had veel sympathie voor de vrijmaking, maar is uiteindelijk niet meegegaan. Behalve het genoemde boek over de DL heeft hij ook o.a. geschreven: Onze geloofsbelijdenis toegelicht (Kampen, 1940), De voorzienigheid Gods (AMsterdam, 1941).

Het boek is de koop bij Het Uitgelezen boek voor Eur 4. Zie: http://www.eurobuch.com
Atze
Plaats reactie