BhP is nu ook één geheel met de CGK. Predikanten die tot BhP gerekend worden preken en worden beroepen ook buiten de BhP kring. Zijn opgeleid op de TUA en participeren in allerlei deputaten. Natuurlijk is er een begrenzing zoals die er ook aan de linkerkant is. Maar die begrenzing is niet geformaliseerd.Michaels schreef: ↑Vandaag, 10:24Ja dat bedoelde ik, één geheel met Rijnsburg.Bewaar het Pand schreef: ↑Vandaag, 09:20Ik begrijp je vraagstelling niet helemaal denk ik. Bedoel je dat Bewaar het Pand dan opgeheven zou worden?Michaels schreef: ↑Gisteren, 20:05Ik lees dat ds. Haitse Wiersma van de Noorderkerk in Spakenburg-Noord zich heeft losgemaakt om dezelfde redenen als die nu spelen binnen de CGK.
Maar is het nu zo dat wanneer bijvoorbeeld een CGK in Rijnsburg ontstaat, de BhP-groep daarnaast alsnog een aparte groep blijft? Of wordt zo’n CGK-/BhP-gemeente juist één geheel als gemeente?
BhP is een blad waar je je op kan abonneren (aanbevolen!) Verder organiseert het bestuur twee ontmoetingsdagen en zo af en toe een ambtsdragersconferentie. Deze ontmoetingen zijn openbaar te bezoeken.
Wij zijn eerst en vooral lid van de CGK en voelen ons daarbinnen sterk verwant met BhP. Reden is dat daar over het algemeen men zich het nauwst verbonden weet met ons CGK voorgeslacht en bv de landelijke kanselboodschap van 1953 nog serieus neemt. Wij zijn dus de authentieke CGK’ers ( Kom er maar in @MidMid en @Middenrefo