Marnix schreef:Erasmiaan schreef:wim schreef:Oude Paden schreef:
Ik was al bang dat je bekeerden zowel kon zoeken in de kroeg als in de kerk.
...
Onder bekeerden vind je vooral hoeren en tollenaars. En waarschijnlijk ook kroegbezoekers.
Nette kerkmensen hoeven helemaal niet bekeerd te worden. Ze wachten netjes tot ze aan de beurt zijn, als God ze tenminste niet overslaat.
Nee, onder bekeerden vind je juist GEEN hoeren en tollenaars en kroegbezoekers meer, maar EX-hoeren, EX-tollenaars en EX-kroegbezoekers! Daarvan zijn ze bekeerd. afgekeerd, omgekeerd!!!
Dus ik ben geen echte bekeerde... Bedankt voor je haarfijne analyse. Ach ja... in Rome waren ook mensen die beweerden dat je geen echte christen was als je aan afgoden geofferd vlees at... Wat zei Paulus ook alweer? Hoe durf je je medebroeder te veroordelen.
David VIEL in zonden, en betuigt later spijt en berouw.. das wat anders dan regelmatig bewust naar de hoeren of naar de kroeg gaan..
Sorry hoor, maar bewust naar de hoeren gaan doe je niet als christen, daarin heb je helemaal gelijk. Dat is in strijd met het 7e gebod namelijk. Maar een biertje drinken in een café is met geen enkel gebod in strijd. Ik snap dus ook niet hoe naar de hoeren en naar de kroeg gaan hier ff in 1 adem opgenoemd worden.
Maar goed, denk er van wat jullie willen.... hoewel ik liever zou willen dat jullie er wat anders van zouden denken. Het is jullie probleem, niet de mijne.... jullie veroordelen een kind van God door zo te praten en ik zou willen dat jullie dat niet deden. Maar jullie mening verandert niets aan de relatie tussen Hem en mij dus daarom
Ten eerste wil ik benadrukken, zoals ik al in mijn post opmerkte dat ik gedrag en wandel etc. niet ten richtlijn wil stellen en niet wil (ver)oordelen.
Alleen jammer dat je verder niet inhoudelijk ingaat op mijn vraag of je nooit aangevallen wordt met teksten van liedjes die daar ten gehore gebracht worden. Je hoeft tegen mij niets te verantwoorden, en ik wil niemand oordelen, maar laat een ieder (ik netzogoed) ons gedrag eens naast de schrift en de handel en wandel van Jezus leggen. Heiligmaking is toch m.i. meer en meer in doen en laten op Jezus gelijken?
Dan ben ik geneigd te zeggen als je bewust andere dingen er op nahoudt en geen moeite hebt met wereldgelijkVORMIGheid, dat er iets schort. En niet omdat ik dat nu vol trots kan constateren, ik zou willen dat ik ook op mijn fouten en mankenten gewezen wordt, om temeer in Zijn kracht door Gods Geest te strijden tegen de driehoofdige vijand.
Ik zou zonder oordeel, ik weet dat er een vooroordeel in mij leeft, maar laat ik het alsjeblieft niet zo bedoelen, laat het uit liefde zijn, wat trekt jou dan om op te gaan met en in de wereldse lusten?
Het is voor mij persoonlijk zo moeijlijk voor te stellen dat je in een kroeg midden in de 'neutrale' tot goddeloze en godonterende muziek je op je gemak kunt voelen... kun je dat eens nader verklaren waarom ik daar zo'n last van heb en een ander niet?
En wat zijn 'vrienden' daar dan? wat voor soort band heb je dan met hen.. Ik heb dan zo'n moeite met de passage dat je zelfs je vader of moeder om Zijnentwil moet verlaten.
Kun je hier iets nader van verklaren, laten we nu niet de discussie voeren of het wel of niet mag, maar wat zijn nu beweegredenen om daar gerust naartoe te gaan en te ontspannen?