Mode en kleding
Re: Mode en kleding
Ik vind vooral de drammerige anti-genderworstelingen vervelend.
Het wordt er te pas en (vooral) te onpas bij gehaald. Terwijl een heleboel vormen van aandacht voor toxische masculiniteit heel nuttig zijn.
Het wordt er te pas en (vooral) te onpas bij gehaald. Terwijl een heleboel vormen van aandacht voor toxische masculiniteit heel nuttig zijn.
Geen flauw idee waar jij het over hebt. Hoe laat jij trouwens zien dat je een man bent?
Aangezien 98% van de mensen dat ook doet lijkt mij dat in de praktijk geen enkel probleem.
De Bijbel schrijft wb kleding ook sober en matig te zijn. Dat is iets waarin de christelijke man en vrouw zich beide kunnen onderscheiden.
maar dat is vrij rekbaar natuurlijk. Ik heb vrijwel altijd merkkleding aan, maar wel gekocht op vinted. Is dat sober? Of is alles nieuw bij Shein kopen wat onder embarmelijke omstandigheden is gemnaakt sober omdat het zo goedkoop is?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gib dich zufrieden und sei stille
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gib dich zufrieden und sei stille
Ik denk dat dat inderdaad iets is wat je zelf voor God moet (kunnen) verantwoorden.
4 setjes merkkleding is echt matiger dan 40 items van Shein. Het gaat niet perse over goedkoop.
Sober heeft denk ik wat meer met uitstraling te maken.
Wij hadden vroeger een dame in de kerk die door iedereen de koningin van Scheba genoemd werd. En dat was niet omdat ze zoveel vragen stelde....
4 setjes merkkleding is echt matiger dan 40 items van Shein. Het gaat niet perse over goedkoop.
Sober heeft denk ik wat meer met uitstraling te maken.
Wij hadden vroeger een dame in de kerk die door iedereen de koningin van Scheba genoemd werd. En dat was niet omdat ze zoveel vragen stelde....
Juist niet.
Hier in deze omgeving dragen vrijwel alle vrouwen een broek. Maar ik heb nooit zoiets van: is dat nu een man of een vrouw, waarbij de kleding de doorslag geeft.
-
OnlineGroepscirkel
Dat is echt maar zelden de doorslaggevende factor. In een multiculturele stadscontext zijn regelmatig mannen zichtbaar in rokken of jurken. Ook dat is volstrekt helder dat het geen vrouwen zijn.
Wat een buitengewoon treurig visitekaartje!Zita schreef: ↑Gisteren, 21:40 (...)
Ik denk dat ik het prima zou vinden als de refoscholen de rokkenregel afschaffen. Voor mij is de rok geen principieel punt, al draag ik wel 95% van de tijd een rok. Het is schandalig hoe onze meisjes erbij lopen. Zij zijn in hun dagelijkse outfit niet herkenbaar als christen, maar als lustobject. Ik weet dat er bedrijven in de buurt van mijn school zijn waar de mannen expres hun pauzewandeling zo plannen dat ze langs mijn school lopen als wij ook pauze hebben. Puur om zich te verlekkeren aan al die meisjes met die rokjes.
(...)
Indien uw oog u ergert, steek 'em uit.Edelweiss schreef: ↑Vandaag, 10:45Wat een buitengewoon treurig visitekaartje!Zita schreef: ↑Gisteren, 21:40 (...)
Ik denk dat ik het prima zou vinden als de refoscholen de rokkenregel afschaffen. Voor mij is de rok geen principieel punt, al draag ik wel 95% van de tijd een rok. Het is schandalig hoe onze meisjes erbij lopen. Zij zijn in hun dagelijkse outfit niet herkenbaar als christen, maar als lustobject. Ik weet dat er bedrijven in de buurt van mijn school zijn waar de mannen expres hun pauzewandeling zo plannen dat ze langs mijn school lopen als wij ook pauze hebben. Puur om zich te verlekkeren aan al die meisjes met die rokjes.
(...)
(En projecteer het innerlijke maar niet teveel op anderen).
Het argument dat een broek per definitie mannenkleding is, is al een jaar of vijftig geleden achterhaald. Alleen binnen de refo-zuil zijn er nog mensen die dat denken. Daarbuiten echt niet. Buiten de refozuil is een -kort- rokje eerder een sexsymbool dan een degelijk kledingstuk*. En in de praktijk zijn de meeste rokjes niet al te lang. Dus wat dat betreft kan de rokjesregel beter gisteren afgeschaft worden dan vandaag. En zeker wanneer een groot deel thuis (of al op de fiets) een broek draagt komt het ..ehhh... bijzonder over.
Om aan de regel vast te houden vanwege de genderdiscussie is niet echt zinnig. Zo lang mannen en jongens als zodanig te herkennen zijn en de meiden en vrouwen ook, is daar geen aanleiding toe. De discussie daarover zou ook niet moeten gaan over rok of broek, die zit dieper.
* reden voor bijvoorbeeld de Driestar om bij excursies niet streng aan de regels vast te houden. In een stad als Amsterdam of buitenlandse steden voelen veel meiden zich gewoon niet prettig/veilig in een rok.
Om aan de regel vast te houden vanwege de genderdiscussie is niet echt zinnig. Zo lang mannen en jongens als zodanig te herkennen zijn en de meiden en vrouwen ook, is daar geen aanleiding toe. De discussie daarover zou ook niet moeten gaan over rok of broek, die zit dieper.
* reden voor bijvoorbeeld de Driestar om bij excursies niet streng aan de regels vast te houden. In een stad als Amsterdam of buitenlandse steden voelen veel meiden zich gewoon niet prettig/veilig in een rok.
Verleid een ander niet tot zonde.Wim Anker schreef: ↑Vandaag, 10:46Indien uw oog u ergert, steek 'em uit.Edelweiss schreef: ↑Vandaag, 10:45Wat een buitengewoon treurig visitekaartje!Zita schreef: ↑Gisteren, 21:40 (...)
(...)
Klopt hoor, maar soms ligt het echt aan de ander dat die er rare gedachten op na houd.Marco schreef: Verleid een ander niet tot zonde.
Als ik lees dat mannen langs een school lopen om zich te verlekkeren aan de korte rokjes vraag ik me echt af waar hun verstand zit.
Daarnaast zijn die hele korte broekjes net zo goed uitdagend. Gaan ze dan ook in de stad staan loeren?
Hier op school inderdaad een verplichte rok maar verder lopen mijn kinderen (en ik zelf ook) regelmatig in een broek. In de kerk zie je nog wel gezinnen waarbij het niet wordt goedgekeurd om 'zomaar' in een broek te lopen maar dit worden er steeds minder.
Is een schooluniform een mogelijke oplossing?Marco schreef: ↑Vandaag, 12:02Verleid een ander niet tot zonde.Wim Anker schreef: ↑Vandaag, 10:46Indien uw oog u ergert, steek 'em uit.Edelweiss schreef: ↑Vandaag, 10:45Wat een buitengewoon treurig visitekaartje!Zita schreef: ↑Gisteren, 21:40 (...)
(...)