Kleine vreugden

helma

Re: Kleine vreugden

Bericht door helma »

Dat heb ik niet gezien....
Groepscirkel

Bericht door Groepscirkel »

Dat kan je even in de gaten houden. Het vogeltje moet wel dichtbij de plek zitten waar het nest zat, want daar zoeken ouders. Als dit zo blijft, dan kan je overwegen om 144 te bellen voor advies.
Klavart

Bericht door Klavart »

Dit lijkt geen juveniel te zijn, maar een adult. Wel eentje die ziek is...
helma

Bericht door helma »

Daar twijfelde ik ook aan...maar ik denk dat je inderdaad gelijk hebt.
Vandaar dat dat ene juveniele vogeltje de aandacht wilde trekken.
Ik zie hem nu (nog) niet maar ik houd het vandaag in de gaten.
Marco

Bericht door Marco »

helma schreef: 08 mei 2026, 07:56 Daar twijfelde ik ook aan...maar ik denk dat je inderdaad gelijk hebt.
Vandaar dat dat ene juveniele vogeltje de aandacht wilde trekken.
Ik zie hem nu (nog) niet maar ik houd het vandaag in de gaten.
Uitgeput na het vele voeren, misschien.
Marco

Bericht door Marco »

Hier zitten ze nog steeds in het hokje:

https://youtu.be/LpwvVGBYrl0
Marco

Bericht door Marco »

Marco schreef: 08 mei 2026, 11:41 Hier zitten ze nog steeds in het hokje:

https://youtu.be/LpwvVGBYrl0
en uit aan het vliegen!!
Marco

Bericht door Marco »

Drie van de zes inmiddels uitgevlogen :D
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

Een kleine vreugde is toch wel dat het onweerseizoen weer is begonnen. Intimiderende wolkenpartijen, de echo van de rollende donder in de vallei, heldere regenbogen, hagel en zelfs een beetje sneeuw.
refo

Bericht door refo »

Edelweiss schreef: Gisteren, 11:09 Een kleine vreugde is toch wel dat het onweerseizoen weer is begonnen. Intimiderende wolkenpartijen, de echo van de rollende donder in de vallei, heldere regenbogen, hagel en zelfs een beetje sneeuw.
Ik weet niet of ze in Brienz ook zo blij zijn. Wij zagen vanuit Weggis een enorm onweer in het zuiden op 12 augustus 2024. Bleek later nogal ernstig.
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

refo schreef: Gisteren, 19:59
Edelweiss schreef: Gisteren, 11:09 Een kleine vreugde is toch wel dat het onweerseizoen weer is begonnen. Intimiderende wolkenpartijen, de echo van de rollende donder in de vallei, heldere regenbogen, hagel en zelfs een beetje sneeuw.
Ik weet niet of ze in Brienz ook zo blij zijn. Wij zagen vanuit Weggis een enorm onweer in het zuiden op 12 augustus 2024. Bleek later nogal ernstig.
Ik sprak dan ook niet over eventuele destrastreuze gevolgen zoals inderdaad destijds in Brienz. Daar zijn ze tot de zomer vorig jaar bezig geweest met opruimen en herstellen. Dat wens ik uiteraard niemand toe.
Eloesje

Bericht door Eloesje »

Vanmorgen moest ik met onze 'tegen iedereen blaffende en toch wel erg uitvallende' grote hond naar de dierenarts voor een simpele ingreep. Ik was echt bang dat het onder narcose moest, er is met een vreemde in de buurt geen land met haar te bezeilen.

Zonder 1 kefje te geven, zelfs zonder tegenstribbelen, heeft ze het ondergaan. Met dank aan een ontzettende lieve en niet angstige dierenarts. Ik ga niet snel met een big smile de praktijk uit (de rekening alleen al is niet om te lachen) maar nu wel. Wat kun je blij zijn met zoiets simpels :)
Heel de wachtkamer uiteraard vol met mensen en honden, ze heeft er niet eens naar gekeken. En dan te bedenken dat ze de vorige keer tegen alles en iedereen zo tekeer ging dat we dachten dat ze zelfs mij als eigenaar zou aanvliegen.
diana

Bericht door diana »

Eloesje, ik weet precies wat je bedoeld. Mij gaat het ook zo. Ik zie er altijd tegen op, dierenartsbezoek, omdat hij niks heeft met andere honden, en aanraken door mensen ook niet, plus hij is groot en sterk. Maar net als of hij het aanvoelt, voorbeeldig gedrag naar andere honden in de wachtkamer en alles van de dierenarts toelaten.. wat een opluchting is dat...
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Eloesje schreef: Vandaag, 11:47 Vanmorgen moest ik met onze 'tegen iedereen blaffende en toch wel erg uitvallende' grote hond naar de dierenarts voor een simpele ingreep. Ik was echt bang dat het onder narcose moest, er is met een vreemde in de buurt geen land met haar te bezeilen.

Zonder 1 kefje te geven, zelfs zonder tegenstribbelen, heeft ze het ondergaan. Met dank aan een ontzettende lieve en niet angstige dierenarts. Ik ga niet snel met een big smile de praktijk uit (de rekening alleen al is niet om te lachen) maar nu wel. Wat kun je blij zijn met zoiets simpels :)
Heel de wachtkamer uiteraard vol met mensen en honden, ze heeft er niet eens naar gekeken. En dan te bedenken dat ze de vorige keer tegen alles en iedereen zo tekeer ging dat we dachten dat ze zelfs mij als eigenaar zou aanvliegen.
Maar dat is alleen als de hond bang is voor de dierenarts?
Eloesje

Bericht door Eloesje »

Nee helaas heeft onze hond een verleden met waarschijnlijk mishandeling. In elk geval heel veel stress. Ze gaat dus tegen iedereen en alles tekeer, met name als je te dichtbij komt. Ik kan met haar sinds kort honden passeren als ze op afstand blijven, komen ze me frontaal tegemoet dan moet ik echt stil blijven staan en haar stevig vast houden.
We maken goede stappen naar onze trainster geeft iedere keer weer aan dat ze wel erg beschadigd is en altijd een rugzakje zal blijven houden.
Ze weegt 47 kilo en is ijzersterk dus dit moment bij de dierenarts was echt een klein geluksmomentje!
Plaats reactie