Kent iemand de maker van de website Ikabod?
Bij mij lopen sommige artikelen vast
Ikabod
Re: Ikabod
En daar ga je een nieuw topic voor openen? 
Je zou een mail kunnen sturen naar info@{link}
- Delftenaar
Is die stichting niet opgegaan in de Bethabara gemeente die op de Veluwe en in de Alblasserwaard diensten belegd?
Wellicht vind je de gevraagde dingen weer terug op bethabara-gemeente.nl
Wellicht vind je de gevraagde dingen weer terug op bethabara-gemeente.nl
Misschien is het via een zijweg on-topic:
Vaak denk ik hoe de eer uit Nederland en de kerk in Nederland lijkt te wijken.
Waar zullen we dan blijven?
Vaak denk ik hoe de eer uit Nederland en de kerk in Nederland lijkt te wijken.
Waar zullen we dan blijven?
© -DIA- 33.999 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
-
Refojongere
Lijkt te wijken? Het wijkt al eeuwen. Van der Groe, Koelman en anderen wezen al op de geesteloze tijd van verstandsgeloof en verwereldlijking. Hoevele gemeenten in de vaderlandse kerk zijn door het modernisme ingepakt en uiteindelijk gemarginaliseerd. Dat gaat door tot in onze tijd. Ze hadden gewaarschuwd tegen afscheiding en tegen het onafwendbare oordeel.
Waar is het gebed dat de waarheid van alle kansels in Nederland gepreekt mag worden? We zijn al blij met onze plaatselijke kerk, ook al staat deze los van de vaderlandse kerk. Het deert ons niet eens meer. Wie heeft voor het laatst gehuild om de verscheurde kerk in Nederland? Wie heeft geleden onder het feit dat het Evangelie niet meer van veel kansels klinkt maar een humanistische leer?
Dat is een andere zaak. Ook een rechte zaak, die ik vanzelf niet ontken, maar we gaan wel, let er eens op, steeds verder en verder, en de roepstemmen en oordelen lijken ons helemaal niet raken, en ook de oproep tot bekering lijkt al te vaak geheel langs ons heen te gaan. We spreken nu in het algemeen. Maar kijk nu eens 50 jaar terug, toen alles wat nu overhoop gehaald wordt nog gewoon de algemene norm was. Het gaat werkelijk heel snel, en we hebben daar ook acht op te geven.Refojongere schreef: ↑Gisteren, 23:42Lijkt te wijken? Het wijkt al eeuwen. Van der Groe, Koelman en anderen wezen al op de geesteloze tijd van verstandsgeloof en verwereldlijking. Hoevele gemeenten in de vaderlandse kerk zijn door het modernisme ingepakt en uiteindelijk gemarginaliseerd. Dat gaat door tot in onze tijd. Ze hadden gewaarschuwd tegen afscheiding en tegen het onafwendbare oordeel.
Waar is het gebed dat de waarheid van alle kansels in Nederland gepreekt mag worden? We zijn al blij met onze plaatselijke kerk, ook al staat deze los van de vaderlandse kerk. Het deert ons niet eens meer. Wie heeft voor het laatst gehuild om de verscheurde kerk in Nederland? Wie heeft geleden onder het feit dat het Evangelie niet meer van veel kansels klinkt maar een humanistische leer?
© -DIA- 33.999 || ©Dianthus »since 03.10.2008«