Ik heb geen ov kortingskaart en zijn met te weinig om voordeliger uit te zijn met een groepskaart.
Wat doen we vandaag?
Re: Wat doen we vandaag?
Wandelen in Voornes Duin en omstreken.
Neswaarden/Esmeer in Aalst.
Leuke gratis speeltuin en zwemplek.
Lekker op de fiets. Al was het voordeliger geweest om met de auto te gaan qua kosten voor de veerpont. Dat is dan weer jammer.
Leuke gratis speeltuin en zwemplek.
Lekker op de fiets. Al was het voordeliger geweest om met de auto te gaan qua kosten voor de veerpont. Dat is dan weer jammer.
Klopt, helemaal met een gezin. Veel plezier trouwens!
Dat is ook een van mijn grootste ergernissen. Maar desondanks veel plezier!
-
Gemeentelid
Sorry, zie je reactie nu pas.Ad Anker schreef: ↑30 apr 2026, 06:11Zie ik nu pas. Met de zeis. Mooi man. In welk land woon je?Gemeentelid schreef: ↑17 apr 2026, 19:51 Bezig met mijn allereerste hooiberg..
Geeft wel een Amish vibe zo.
Woon in Spanje - Extremadura
Vanmorgen naar kamp Vught geweest. Omdat om 2 uur daar een dodenherdenking plaats zou vinden; was het tot een uur of 12 heel erg rustig.
Ik luisterde onlangs het indrukwekkende boek Een lied tussen de doornen van Hanneke Stark. (https://www.debanier.nl/posts/een-lied- ... de-doornen)
Daar komt het Bunkerdrama in voor; wat zich afspeelde in Kamp Vught. De hoofdpersonen (zussen) zijn 2 van de 74 vrouwen die opgesloten werden in bunker 115. Een ruimte met de grootte van plm 80 stoeptegels...
Een van de twee overleeft dit drama niet, 9 andere vrouwen ook niet.
Het is een heel aangrijpend verhaal.
Er werden net 10 rozen neergelegd in (de nagebouwde) bunker 115 toen wij er waren.

Ik luisterde onlangs het indrukwekkende boek Een lied tussen de doornen van Hanneke Stark. (https://www.debanier.nl/posts/een-lied- ... de-doornen)
Daar komt het Bunkerdrama in voor; wat zich afspeelde in Kamp Vught. De hoofdpersonen (zussen) zijn 2 van de 74 vrouwen die opgesloten werden in bunker 115. Een ruimte met de grootte van plm 80 stoeptegels...
Er werden net 10 rozen neergelegd in (de nagebouwde) bunker 115 toen wij er waren.

-
MrNuwenspete
Ik ben er met leerlingen laatst ook geweest, meen me te herinneren dat de gids vertelde dat het de originele cel is die ze buiten de bunker hebben mogen herbouwen. Los daarvan, heel indrukwekkend verhaal. Net als het verhaal van de kleine David, die naar Westerbork moest, tot 3 maanden de beste zorg kreeg en vervolgens alsnog naar de vernietigingskampen gestuurd werd..helma schreef: ↑04 mei 2026, 22:18 Vanmorgen naar kamp Vught geweest. Omdat om 2 uur daar een dodenherdenking plaats zou vinden; was het tot een uur of 12 heel erg rustig.
![]()
Voor het eerst een (CAO geregelde) vrije dag op 5 mei.
Hier ook. En door een wat vreemde constructie met twee werkgevers krijg ik deze dag dubbel uitbetaald. Heb het aangegeven maar het kon niet anders.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Hier gewoon werken. De economie moet wel blijven draaien...
Misschien vallen we onder dezelfde CAO
Laatst gewijzigd door merel op 05 mei 2026, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.