Wat doen we vandaag?

merel

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

DDD schreef: 01 mei 2026, 10:21
merel schreef:Dagje Utrecht. Ik blijf het jammer vinden dat de NS met de jongerendagkaart gestopt is
Maar groepskaarten zijn nog steeds erg goedkoop en kinderen die meereizen betalen ook nauwelijks iets.

En dank voor de goede wensen natuurlijk.Afbeelding
Ik heb geen ov kortingskaart en zijn met te weinig om voordeliger uit te zijn met een groepskaart.
ZWP

Bericht door ZWP »

Wandelen in Voornes Duin en omstreken.
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Neswaarden/Esmeer in Aalst.
Leuke gratis speeltuin en zwemplek.

Lekker op de fiets. Al was het voordeliger geweest om met de auto te gaan qua kosten voor de veerpont. Dat is dan weer jammer.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

merel schreef: 01 mei 2026, 11:14
Ik heb geen ov kortingskaart en zijn met te weinig om voordeliger uit te zijn met een groepskaart.
De trein is relatief duur. We zijn nu met de trein naar Milaan, en dat is beduidend duurder dan met het vliegtuig.
merel

Bericht door merel »

Ambtenaar schreef: 01 mei 2026, 22:00
De trein is relatief duur. We zijn nu met de trein naar Milaan, en dat is beduidend duurder dan met het vliegtuig.
Klopt, helemaal met een gezin. Veel plezier trouwens!
DDD

Bericht door DDD »

DDD schreef: 01 mei 2026, 10:21
merel schreef:Dagje Utrecht. Ik blijf het jammer vinden dat de NS met de jongerendagkaart gestopt is
Maar groepskaarten zijn nog steeds erg goedkoop en kinderen die meereizen betalen ook nauwelijks iets.

En dank voor de goede wensen natuurlijk.Afbeelding
Een kortingsabonnement kun je per maand afsluiten. Ik denk toch echt dat je daarmee veel goedkoper uit zou zijn.
DDD

Bericht door DDD »

Ambtenaar schreef: 01 mei 2026, 22:00
Dat is ook een van mijn grootste ergernissen. Maar desondanks veel plezier!
Gemeentelid

Bericht door Gemeentelid »

Ad Anker schreef: 30 apr 2026, 06:11
Gemeentelid schreef: 17 apr 2026, 19:51 Bezig met mijn allereerste hooiberg..

Geeft wel een Amish vibe zo.
Zie ik nu pas. Met de zeis. Mooi man. In welk land woon je?
Sorry, zie je reactie nu pas.
Woon in Spanje - Extremadura
helma

Bericht door helma »

Vanmorgen naar kamp Vught geweest. Omdat om 2 uur daar een dodenherdenking plaats zou vinden; was het tot een uur of 12 heel erg rustig.

Ik luisterde onlangs het indrukwekkende boek Een lied tussen de doornen van Hanneke Stark. (https://www.debanier.nl/posts/een-lied- ... de-doornen)

Daar komt het Bunkerdrama in voor; wat zich afspeelde in Kamp Vught. De hoofdpersonen (zussen) zijn 2 van de 74 vrouwen die opgesloten werden in bunker 115. Een ruimte met de grootte van plm 80 stoeptegels...
Een van de twee overleeft dit drama niet, 9 andere vrouwen ook niet.
Het is een heel aangrijpend verhaal.

Er werden net 10 rozen neergelegd in (de nagebouwde) bunker 115 toen wij er waren.

Afbeelding

MrNuwenspete

Bericht door MrNuwenspete »

helma schreef: 04 mei 2026, 22:18 Vanmorgen naar kamp Vught geweest. Omdat om 2 uur daar een dodenherdenking plaats zou vinden; was het tot een uur of 12 heel erg rustig.

Ik luisterde onlangs het indrukwekkende boek Een lied tussen de doornen van Hanneke Stark. (https://www.debanier.nl/posts/een-lied- ... de-doornen)

Daar komt het Bunkerdrama in voor; wat zich afspeelde in Kamp Vught. De hoofdpersonen (zussen) zijn 2 van de 74 vrouwen die opgesloten werden in bunker 115. Een ruimte met de grootte van plm 80 stoeptegels...
Een van de twee overleeft dit drama niet, 9 andere vrouwen ook niet.
Het is een heel aangrijpend verhaal.

Er werden net 10 rozen neergelegd in (de nagebouwde) bunker 115 toen wij er waren.

Afbeelding
Ik ben er met leerlingen laatst ook geweest, meen me te herinneren dat de gids vertelde dat het de originele cel is die ze buiten de bunker hebben mogen herbouwen. Los daarvan, heel indrukwekkend verhaal. Net als het verhaal van de kleine David, die naar Westerbork moest, tot 3 maanden de beste zorg kreeg en vervolgens alsnog naar de vernietigingskampen gestuurd werd..
merel

Bericht door merel »

Voor het eerst een (CAO geregelde) vrije dag op 5 mei.
huisman

Bericht door huisman »

merel schreef: 05 mei 2026, 09:02 Voor het eerst een (CAO geregelde) vrije dag op 5 mei.
Hier ook. En door een wat vreemde constructie met twee werkgevers krijg ik deze dag dubbel uitbetaald. Heb het aangegeven maar het kon niet anders.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Hier gewoon werken. De economie moet wel blijven draaien...
ZWP

Bericht door ZWP »

merel schreef: 05 mei 2026, 09:02 Voor het eerst een (CAO geregelde) vrije dag op 5 mei.
Voor mij inderdaad ook voor het eerst. Heb het even dubbel gecheckt bij collega's, maar ik heb toch echt een vrije dag. :)
merel

Bericht door merel »

ZWP schreef: 05 mei 2026, 10:47
Voor mij inderdaad ook voor het eerst. Heb het even dubbel gecheckt bij collega's, maar ik heb toch echt een vrije dag. :)
Misschien vallen we onder dezelfde CAO ;)
Laatst gewijzigd door merel op 05 mei 2026, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie