Wat is het dan dat jullie ergernis wekt?Posthoorn schreef: ↑Gisteren, 10:49Er staat nog wel meer in, en dat is wat de ergerins van refo wekt. Trouwens, ook die van mij, hoor.Groepscirkel schreef: ↑Gisteren, 06:25Dat in de plaatselijke stadsgestadsgemeente binnenkort een dominee zal worden bevestigd en daarna intrede zal doen.
Grote ergernissen
Re: Grote ergernissen
Alles draait om de genodigden.
-
MGG
Misschien zegt wel iemand vriend ga hoger op. Het voorgestoelte in de kerk hoeven wij niet te beminnen.
-
Groepscirkel
5 dagen tevoren: er komen 200 genodigden. Met de auto, dus komt u met de fiets of lopende. Ze hebben gereserveerde plaatsen. U niet. Na de dienst hebben de 200 genodigden alle aandacht van de dominee, dus gaat u naar huis. U kunt 2 september kennis maken.
Mijn vriend werd ds bij de PKN, dat ging grotendeels ook zo. K lees niks bijzonders in deze opsomming...
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Nou.. hier ook intrede ds. PKN, niets van al deze uitzonderingsposities. Dus ook dat is per gemeente verschillend. Hoe minder 'bijzonder' een dominee wordt behandeld, hoe eenvoudiger en geruislozer vaak een bevestiging.
- Johann Gottfried Walther
Bevestiging en intrede, zou iets voor de gemeente, moeten zijn, maar ja zo wordt er door anderen niet over gedacht.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
-
MGG
Je moet een zeer gelukkig man zijn als dit voor jou een grote ergenis is.
Zo zie je maar dat zelfs in de PKN bijzonderheid voorkomt. Het was niet eens een rechtse PKN.Terri schreef: ↑Gisteren, 15:41Nou.. hier ook intrede ds. PKN, niets van al deze uitzonderingsposities. Dus ook dat is per gemeente verschillend. Hoe minder 'bijzonder' een dominee wordt behandeld, hoe eenvoudiger en geruislozer vaak een bevestiging.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
200 genodigden in een kerk van 1300 zitplaatsen. Leden wordt verzocht niet met de auto te komen ivm de genodigden.
Voor de genodigden is een maaltijd beschikbaar tussen de 2 diensten.
Ik erger me daar ook altijd aan: je bent als gemeentelid wel goed genoeg om te offeren om alle 'onkosten' te betalen maar word verder niet gezien.
Verstuurd vanaf mijn SM-A165F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A165F met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Jullie hebben duidelijk al lang geen intrededienst meer meegemaakt in je gemeente. Dit is heel gewoon.
Ik denk dat veel gemeenteleden, zeker die uit Ridderkerk, jaloers zouden zijn op deze ergernis.