Je gaat ervan uit dat de relatie er al is.Pim schreef:Als Unio geen relatie had met de vrouw die dat eten opschept zou hij er niet aan tafel gezeten hebben hoor. Zo'n rare vergelijking is het niet.....Oude Paden schreef:Is zo'n simpel evangelie nog reformatorisch te noemen?Unionist schreef:Oude Paden, het probleem zit 'em niet zo zeer in het niet willenhoren over zelfbeproeving.
Het gaat erom dat als het over de SRA gaat, ineens hele lappen met criteria aangelegd worden waar de lezignen aan moeten voldoen, terwijl de apostolische prediking juist vaak zo eenvoudig in één zin samen te vatten is: Bekeert u en gelooft het evangelie.
Als ik straks ga eten, kom ik aan tafel als mijn vrouw zegt: alle dingen zijn klaar. Ik ga dan niet eerst afvragen of ik wel de echte honger gevoel. Maar omdat ik weet dat ze fantastisch kookt, en het boviendien lekker ruikt, ga ik zonder schroom zitten en laat mij mijn bord volscheppen.
Het is niet te hopen dat je ook op deze wijze aan het Heilig Avondmaal deelneemt. Zonder honger en zonder smaak!
Als je ervanuit gaat dat alle SRA bezoekers die relatie hebben kun je dit misschien stellen..
Laat onverlet dat ik het een vreemde vergelijking vindt