Volgens mij heeft hij een eigen woning daar. Maar de vraag is natuurlijk of hij er nog wil wonen. Als ik de blogs op de alternatieve website moet geloven, is er ook dreiging geweest bij zijn woning.Gedachtespinsel schreef: ↑Vandaag, 11:08 Volgens de officiële berichten gaat ds.A.A.Brugge van Tricht Geldermalsen morgen met emeritaat. Lijkt me een bijzondere stap voor hem en de gemeente. Hij zal zich dan ook elders moeten gaan vestigen. Wellicht in het Zeeuwse? Hij gaat daar nl. wel veel voor.
Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
-
Gedachtespinsel
Een woning in het Zeeuwse bedoel je?Job schreef: ↑Vandaag, 11:15Volgens mij heeft hij een eigen woning daar. Maar de vraag is natuurlijk of hij er nog wil wonen. Als ik de blogs op de alternatieve website moet geloven, is er ook dreiging geweest bij zijn woning.Gedachtespinsel schreef: ↑Vandaag, 11:08 Volgens de officiële berichten gaat ds.A.A.Brugge van Tricht Geldermalsen morgen met emeritaat. Lijkt me een bijzondere stap voor hem en de gemeente. Hij zal zich dan ook elders moeten gaan vestigen. Wellicht in het Zeeuwse? Hij gaat daar nl. wel veel voor.
@ Posthoorn, dat is echt weer de pittige Posthoorntaal die ik van u gewend ben. Maar er speelt een persoonlijke ervaring mee. Onlangs had ik het boek van dr. van Vlastuin op mijn verlanglijstje. Maar vanwege de uiterst kritische recensie ( recensies) van dr. P. de Vries heb ik het er weer afgeknikkerd. Had al eens gemeld hier dat een vriendelijke broeder uit onze gemeente vroeg of ik het boek al had. Heb gezegd dat ik het niet meer wilde. Vijf minuten later stond hij vriendelijk glimlachend op de stoep met het bewuste boek dat hij voor mij had gekocht. Beschamend! Verder nog zou ik het enorm pijnlijk vinden als er ook maar één iemand was die de boeken van ds. de Kok niet kocht vanwege mijn opmerkingen. Dan zou ik de uitgever en de scribent schaden in hun belangen. GG'ers zijn niet bang voor mijn bezwaren maar het is mijn ervaring dat ze er een enorme hekel aan hebben als je komt met bezwaren op grond van Schrift en Belijdenis. Er zijn er zelfs die er verdrietig van worden. Juist die laatste categorie wil ik niet kwetsen.
JanRap schreef: ↑Vandaag, 11:22 Verder nog zou ik het enorm pijnlijk vinden als er ook maar één iemand was die de boeken van ds. de Kok niet kocht vanwege mijn opmerkingen. Dan zou ik de uitgever en de scribent schaden in hun belangen. GG'ers zijn niet bang voor mijn bezwaren maar het is mijn ervaring dat ze er een enorme hekel aan hebben als je komt met bezwaren op grond van Schrift en Belijdenis. Er zijn er zelfs die er verdrietig van worden. Juist die laatste categorie wil ik niet kwetsen.
Wat is erger? Ze worden wel weggedreven van Schrift en Belijdenis maar het is niet van eeuwigheidsbelang begrijp ik uit jouw woorden.
@ Bobber, sorry dit snap ik niet. Ben niet zo'n heldere denker. Misschien heb ik me niet zorgvuldig genoeg uitgedrukt. Ter opscherping nog: In de GG is de tweeslag in de praktijk niet Schrift en Belijdenis maar Schrift en BevindingBobber schreef: ↑Vandaag, 12:00JanRap schreef: ↑Vandaag, 11:22 Verder nog zou ik het enorm pijnlijk vinden als er ook maar één iemand was die de boeken van ds. de Kok niet kocht vanwege mijn opmerkingen. Dan zou ik de uitgever en de scribent schaden in hun belangen. GG'ers zijn niet bang voor mijn bezwaren maar het is mijn ervaring dat ze er een enorme hekel aan hebben als je komt met bezwaren op grond van Schrift en Belijdenis. Er zijn er zelfs die er verdrietig van worden. Juist die laatste categorie wil ik niet kwetsen.Wat is erger? Ze worden wel weggedreven van Schrift en Belijdenis maar het is niet van eeuwigheidsbelang begrijp ik uit jouw woorden.
Aha, de boeken spreken de Schrift niet tegen maar de Belijdenis?JanRap schreef: ↑Vandaag, 12:19@ Bobber, sorry dit snap ik niet. Ben niet zo'n heldere denker. Misschien heb ik me niet zorgvuldig genoeg uitgedrukt. Ter opscherping nog: In de GG is de tweeslag in de praktijk niet Schrift en Belijdenis maar Schrift en BevindingBobber schreef: ↑Vandaag, 12:00JanRap schreef: ↑Vandaag, 11:22 Verder nog zou ik het enorm pijnlijk vinden als er ook maar één iemand was die de boeken van ds. de Kok niet kocht vanwege mijn opmerkingen. Dan zou ik de uitgever en de scribent schaden in hun belangen. GG'ers zijn niet bang voor mijn bezwaren maar het is mijn ervaring dat ze er een enorme hekel aan hebben als je komt met bezwaren op grond van Schrift en Belijdenis. Er zijn er zelfs die er verdrietig van worden. Juist die laatste categorie wil ik niet kwetsen.Wat is erger? Ze worden wel weggedreven van Schrift en Belijdenis maar het is niet van eeuwigheidsbelang begrijp ik uit jouw woorden.
Ik ben ook wel benieuwd naar een weergave van de brief.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
@ Bobber, u daagt me uit. Dat mag trouwens hoor. De belijdenis is één op één afgeleid van de Schrift. Mijn bezwaar is dat de belijdenis op een aantal punten in het boek wordt uitgelegd in de richting van het 'eigene' van de GG.Bobber schreef: ↑Vandaag, 12:26Aha, de boeken spreken de Schrift niet tegen maar de Belijdenis?JanRap schreef: ↑Vandaag, 12:19@ Bobber, sorry dit snap ik niet. Ben niet zo'n heldere denker. Misschien heb ik me niet zorgvuldig genoeg uitgedrukt. Ter opscherping nog: In de GG is de tweeslag in de praktijk niet Schrift en Belijdenis maar Schrift en BevindingBobber schreef: ↑Vandaag, 12:00JanRap schreef: ↑Vandaag, 11:22 Verder nog zou ik het enorm pijnlijk vinden als er ook maar één iemand was die de boeken van ds. de Kok niet kocht vanwege mijn opmerkingen. Dan zou ik de uitgever en de scribent schaden in hun belangen. GG'ers zijn niet bang voor mijn bezwaren maar het is mijn ervaring dat ze er een enorme hekel aan hebben als je komt met bezwaren op grond van Schrift en Belijdenis. Er zijn er zelfs die er verdrietig van worden. Juist die laatste categorie wil ik niet kwetsen.Wat is erger? Ze worden wel weggedreven van Schrift en Belijdenis maar het is niet van eeuwigheidsbelang begrijp ik uit jouw woorden.
- FlyingEagle
Het blijft allemaal een beetje vaag. Ik heb het boek in de kast staan maar nog niet gelezen.
Geef dan tenminste 1 voorbeeld of anders een pagina nummer zodat we kunnen begrijpen wat je bedoelt. Nu snap ik er nog steeds geen hout van.
Nee, ik bedoel de woning in Meteren.Gedachtespinsel schreef: ↑Vandaag, 11:18Een woning in het Zeeuwse bedoel je?Job schreef: ↑Vandaag, 11:15Volgens mij heeft hij een eigen woning daar. Maar de vraag is natuurlijk of hij er nog wil wonen. Als ik de blogs op de alternatieve website moet geloven, is er ook dreiging geweest bij zijn woning.Gedachtespinsel schreef: ↑Vandaag, 11:08 Volgens de officiële berichten gaat ds.A.A.Brugge van Tricht Geldermalsen morgen met emeritaat. Lijkt me een bijzondere stap voor hem en de gemeente. Hij zal zich dan ook elders moeten gaan vestigen. Wellicht in het Zeeuwse? Hij gaat daar nl. wel veel voor.
-
OnlineMaanenschijn
Nee, die is van de plaatselijke gemeente.Job schreef:Nee, ik bedoel de woning in Meteren.Gedachtespinsel schreef: ↑Vandaag, 11:18Een woning in het Zeeuwse bedoel je?Job schreef: ↑Vandaag, 11:15Volgens mij heeft hij een eigen woning daar. Maar de vraag is natuurlijk of hij er nog wil wonen. Als ik de blogs op de alternatieve website moet geloven, is er ook dreiging geweest bij zijn woning.Gedachtespinsel schreef: ↑Vandaag, 11:08 Volgens de officiële berichten gaat ds.A.A.Brugge van Tricht Geldermalsen morgen met emeritaat. Lijkt me een bijzondere stap voor hem en de gemeente. Hij zal zich dan ook elders moeten gaan vestigen. Wellicht in het Zeeuwse? Hij gaat daar nl. wel veel voor.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
-
Evangelist
Wat is de reden dat men nuet gewoon een pastorie in Geldermalsen heeft?Maanenschijn schreef: ↑Vandaag, 17:44Nee, die is van de plaatselijke gemeente.Job schreef:Nee, ik bedoel de woning in Meteren.
Hartelijke groet,
Evangelist
Evangelist
-
OnlineMaanenschijn
De uitbreidingswijk van Geldermalsen ligt binnen het postcodegebied van Meteren en heeft daarom als adres Meteren. De kerk staat aan de rand van grondgebied van Meteren en de uitbreidingswijk(en) liggen daar tegen aan.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.