Toch heeft Wim wel een puntje, de uitvoerende personen kunnen vaak er niet veel aan doen dat de logische werkwijze niet altijd wordt gehaald. Dat hebben vaak mensen achter het bureau bedacht. Ik hoor momenteel veel over het werk en de werkwijze aan de A30. Tja juristen zullen er niet veel mee te maken hebben maar dat werkt meestal ook niet bevorderend. En de meeste stratenmakers die bij bedrijven werken krijgen een redelijk salaris maar dat is niet te vergelijken met een zzp'er.merel schreef: ↑Gisteren, 11:17Ik ken jouw afkeer van juristen, maar denk dat die weinig van doen hebben met de aanbesteding. De beleidsmensen ook niet. De riolering moest namelijk ook deels op onze grond vervangen worden en wij hebben zelf moeten communiceren met Beheer Openbare Ruimte van de gemeente. Dat was al om horendol van te worden. Gelukkig werkt mijn buurvrouw in de bouw en heeft de communicatie en het aanzwengelen van de gemeente gedaan.Wim Anker schreef: ↑Gisteren, 11:01Het zit 'em niet in de uitvoerders maar in de gemeente. Beleidsambtenaren en juristen. Die hebben de hele caroussel bedacht. Geloof me, elke aannemer wordt hier ook knettergek van.merel schreef: ↑Gisteren, 10:36 Afgelopen 7 weken lag de straat voor ons huis open vanwege de vervanging van het riool. Onderwijl raakte een waterleiding beschadigd en moest het waterleidingsbedrijf langs komen om dat te herstellen. De stratenmakers hebben tergend langzaam de straat weer gelegd. Afgelopen vrijdag werd dat afgerond. Gistermiddag kregen we bericht van waterleidingsbedrijf dat er werkzaamheden gaan plaatsvinden aan de waterleidingen en dat daarvoor de straat weer open gebroken gaat worden. Waarom wordt dat niet tegelijk gedaan?
De mannen van de riolering waren prima, dachten mee en die klus was snel geklaard. De uitvoering van de bestrating was verschrikkelijk. Ik denk dat zij effectief nog geen 4 a 5 uur per dag werkten. Hun werkdag hing van schaften en rookpauzes aan elkaar.
Grote ergernissen
Re: Grote ergernissen
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Flauw eigenlijk....merel schreef:Dat positieve mens weet je goed te verbloemenWim Anker schreef: ↑Gisteren, 14:14Dat je het allemaal niet zo goed snapt blijkt eruit dat je niet verder komt dan wat mopperen op de uitvoerenden (die een salaris krijgen waarvoor jij nog geen anderhalve dag hoeft te werken) en wat mopperen op planning (wat alle slimme mensen - zoals jij - niet opgelost krijgen) maar wat zij maar moeten snappen.
T'is typisch een gevalletje van het bekritiseren van dingen die men zelf met geen vinger wilt aanroeren. Lekker trappen naar beneden.
Kleine vraag, heb je familie, goede kennissen in dit wereldje? Van uitvoerders, aannemers, onderaannemers, zzp'ers, uitzendbureau's? Weet jij wat men betaalt (per uur) voor een koppel! stratenmakers? Vraag hun eens hoe het werkt. (en waarom de burgers de hik kunnen krijgen met hun gezeur volgens hun).
Overigens ben ik een positief man die goed denkt van de medemens, dus ik ga ermaar vanuit dat je het niet snapt. Anders zou het wel erg kwaaddenkend zijn.Verder staat jouw post bol van de onjuiste aannames
Toevallig hebben wij afgelopen jaar tijdens een vakantie zelf onze eigen tuin opgehoogd en bestraat. Niet met machines, maar zelf grond en zand scheppen en kruien, egaliseren en straten. We weten dus wel degelijk hoe het werkt. Daarnaast hebben wij diverse mensen om ons heen uit dat wereldje. Zij zijn niet alleen werkzaam als uitvoerder, maar staan zelf ook 'aan de schop'.
1 x je eigen straat zelf doen of 250 x per jaar en dat heel wat jaren (40/50 werken jaar halen ze meestal niet
)Het is echt 'buffelen' ondanks de moderne machines en apparaten die ze tegenwoordig vaak wel tot hun beschikking hebben blijft er ook nog veel hand en zwaar lichamelijk werk over.
Ze krijgen vaak echt niet zo goed betaald hoor.
Verstuurd vanaf mijn SM-A165F met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Maar waarom doet de gemeente daar dan niets aan? Tis zwaar werk, dat wil je dan toch niet 3 keer in het kwartaal doen? Ben je net klaar met de stoep, kun je overnieuw beginnen. Ik zou de tegels er ook maar ingooien als je weet dat het er over 6 weken weer uit moet.Wim Anker schreef: ↑Gisteren, 11:01Het zit 'em niet in de uitvoerders maar in de gemeente. Beleidsambtenaren en juristen. Die hebben de hele caroussel bedacht. Geloof me, elke aannemer wordt hier ook knettergek van.merel schreef: ↑Gisteren, 10:36 Afgelopen 7 weken lag de straat voor ons huis open vanwege de vervanging van het riool. Onderwijl raakte een waterleiding beschadigd en moest het waterleidingsbedrijf langs komen om dat te herstellen. De stratenmakers hebben tergend langzaam de straat weer gelegd. Afgelopen vrijdag werd dat afgerond. Gistermiddag kregen we bericht van waterleidingsbedrijf dat er werkzaamheden gaan plaatsvinden aan de waterleidingen en dat daarvoor de straat weer open gebroken gaat worden. Waarom wordt dat niet tegelijk gedaan?
Dat doen ze om @Merel te pesten. Express.Eloesje schreef: ↑Gisteren, 21:12Maar waarom doet de gemeente daar dan niets aan? Tis zwaar werk, dat wil je dan toch niet 3 keer in het kwartaal doen? Ben je net klaar met de stoep, kun je overnieuw beginnen. Ik zou de tegels er ook maar ingooien als je weet dat het er over 6 weken weer uit moet.Wim Anker schreef: ↑Gisteren, 11:01Het zit 'em niet in de uitvoerders maar in de gemeente. Beleidsambtenaren en juristen. Die hebben de hele caroussel bedacht. Geloof me, elke aannemer wordt hier ook knettergek van.merel schreef: ↑Gisteren, 10:36 Afgelopen 7 weken lag de straat voor ons huis open vanwege de vervanging van het riool. Onderwijl raakte een waterleiding beschadigd en moest het waterleidingsbedrijf langs komen om dat te herstellen. De stratenmakers hebben tergend langzaam de straat weer gelegd. Afgelopen vrijdag werd dat afgerond. Gistermiddag kregen we bericht van waterleidingsbedrijf dat er werkzaamheden gaan plaatsvinden aan de waterleidingen en dat daarvoor de straat weer open gebroken gaat worden. Waarom wordt dat niet tegelijk gedaan?
-
MGG
Een zzp'er die handig is en kan rekenen verdient in de regel een dikke boterham. Hopelijk zijn zij zo verstandig om pensioen op te bouwen en een arbeidsongeschiktheidsverzekering af te sluiten. Als je niet aan ziekte of pensioen denkt, hou je al snel veel over. Helaas is de kans dat een stratenmaker niet tot zijn 70e kan straten absoluut niet verwaarloosbaar.Maanenschijn schreef: ↑Gisteren, 16:15 Ik heb verschillende stratenmakers in mijn directe omgeving. Busje met gereedschap, kar met Knikmops. Meeste zijn zzp'er. Ik heb niet de indruk dat die slecht betaald krijgen. Meestal nemen ze de klus aan per vierkante meter. Of binnen een raamcontract als onderaannemer.
Overigens is het niet of matig afstemmen van werkzaamheden in de openbare ruimte soms wel een ergernis. Al helpt het mij om in het oog te houden dat men het doet voor ons comfort. Zoals de verzwaring van het stroomnet. Mijn erf, omdat daar kabels door lopen, is inmiddels 5 keer open geweest. Of ze komen zo graag omdat we goeie koffie hebben, dat kan ook.
-
OnlineMaanenschijn
Helemaal eens. Ik weet uit eigen ervaring wat de kosten van dergelijke verzekeringen en vermogensopbouw/pensioen zijn. Maar wel belangrijk om te doen.MGG schreef:Een zzp'er die handig is en kan rekenen verdient in de regel een dikke boterham. Hopelijk zijn zij zo verstandig om pensioen op te bouwen en een arbeidsongeschiktheidsverzekering af te sluiten. Als je niet aan ziekte of pensioen denkt, hou je al snel veel over. Helaas is de kans dat een stratenmaker niet tot zijn 70e kan straten absoluut niet verwaarloosbaar.Maanenschijn schreef: ↑Gisteren, 16:15 Ik heb verschillende stratenmakers in mijn directe omgeving. Busje met gereedschap, kar met Knikmops. Meeste zijn zzp'er. Ik heb niet de indruk dat die slecht betaald krijgen. Meestal nemen ze de klus aan per vierkante meter. Of binnen een raamcontract als onderaannemer.
Overigens is het niet of matig afstemmen van werkzaamheden in de openbare ruimte soms wel een ergernis. Al helpt het mij om in het oog te houden dat men het doet voor ons comfort. Zoals de verzwaring van het stroomnet. Mijn erf, omdat daar kabels door lopen, is inmiddels 5 keer open geweest. Of ze komen zo graag omdat we goeie koffie hebben, dat kan ook.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Aha, en dat zijn dan zulke mannetjes zoals @Merel beschrijft?MGG schreef: ↑Gisteren, 22:23Een zzp'er die handig is en kan rekenen verdient in de regel een dikke boterham. Hopelijk zijn zij zo verstandig om pensioen op te bouwen en een arbeidsongeschiktheidsverzekering af te sluiten. Als je niet aan ziekte of pensioen denkt, hou je al snel veel over. Helaas is de kans dat een stratenmaker niet tot zijn 70e kan straten absoluut niet verwaarloosbaar.Maanenschijn schreef: ↑Gisteren, 16:15 Ik heb verschillende stratenmakers in mijn directe omgeving. Busje met gereedschap, kar met Knikmops. Meeste zijn zzp'er. Ik heb niet de indruk dat die slecht betaald krijgen. Meestal nemen ze de klus aan per vierkante meter. Of binnen een raamcontract als onderaannemer.
"De stratenmakers hebben tergend langzaam de straat weer gelegd. De uitvoering van de bestrating was verschrikkelijk. Ik denk dat zij effectief nog geen 4 a 5 uur per dag werkten. Hun werkdag hing van schaften en rookpauzes aan elkaar."
En als "jullie" dikbetaalde zzp'ers het anders doen, wie liepen er dan bij @Merel in de straat en waarom?
-
MGG
Mogelijk ik weet hun afspraken niet. Mogelijk kregen zij per uur betaald.Wim Anker schreef: ↑Gisteren, 22:53Aha, en dat zijn dan zulke mannetjes zoals @Merel beschrijft?MGG schreef: ↑Gisteren, 22:23Een zzp'er die handig is en kan rekenen verdient in de regel een dikke boterham. Hopelijk zijn zij zo verstandig om pensioen op te bouwen en een arbeidsongeschiktheidsverzekering af te sluiten. Als je niet aan ziekte of pensioen denkt, hou je al snel veel over. Helaas is de kans dat een stratenmaker niet tot zijn 70e kan straten absoluut niet verwaarloosbaar.Maanenschijn schreef: ↑Gisteren, 16:15 Ik heb verschillende stratenmakers in mijn directe omgeving. Busje met gereedschap, kar met Knikmops. Meeste zijn zzp'er. Ik heb niet de indruk dat die slecht betaald krijgen. Meestal nemen ze de klus aan per vierkante meter. Of binnen een raamcontract als onderaannemer.
"De stratenmakers hebben tergend langzaam de straat weer gelegd. De uitvoering van de bestrating was verschrikkelijk. Ik denk dat zij effectief nog geen 4 a 5 uur per dag werkten. Hun werkdag hing van schaften en rookpauzes aan elkaar."
En als "jullie" dikbetaalde zzp'ers het anders doen, wie liepen er dan bij @Merel in de straat en waarom?
De zzp infra mensen die ik ken zitten vol met werk waar goed op verdiend kan worden. Wat ze ook gegund is gezien het vaak zwaar werk is en in de goede jaren gespaard moet worden voor mindere jaren. Stel die heren* zijn in loondienst en verdienen 3k per maand en Merel haar inschatting dat zij effectief maar een halve dag werken klopt ook. Dan zou het zomaar kunnen dat het goedkoper is om hun in te zetten dan een zzp'er.
*Ondanks al het feminisme durf ik aan te nemen dat het alleen mannen waren.
Ik kreeg onlangs een nieuwe klant. Stratenmaker van 20 jaar oud. Eind 2024 begonnen als ZZP-er, daarvoor in loondienst bij een hoveniersbedrijf.
Inkomen 2025 was 2 maal modaal. En zo gaat het alle mensen die met hun handen werken. Lage inkomens heb je daar niet meer.
Verplicht pensioen is onzin. Je moet kijken naar alle omstandigheden. Als er voldoende spaargeld is en het huis hypotheekvrij, heb je helemaal geen pensioen nodig.
Dat moet een ondernemer helemaal zelf weten. Arbeidsongeschiktheidverzekering raad ik altijd wel aan. De premies zijn aftrekbaar, dus de kosten vallen meestal mee.
Vroeger kochten zulke jongens een pandje als belegging. Ze knapten het op en verhuurden het. Prima. Maar de regering wil daar tegenwoordig ook extra veel van hebben, middels nieuwe box 3 regels.
Inkomen 2025 was 2 maal modaal. En zo gaat het alle mensen die met hun handen werken. Lage inkomens heb je daar niet meer.
Verplicht pensioen is onzin. Je moet kijken naar alle omstandigheden. Als er voldoende spaargeld is en het huis hypotheekvrij, heb je helemaal geen pensioen nodig.
Dat moet een ondernemer helemaal zelf weten. Arbeidsongeschiktheidverzekering raad ik altijd wel aan. De premies zijn aftrekbaar, dus de kosten vallen meestal mee.
Vroeger kochten zulke jongens een pandje als belegging. Ze knapten het op en verhuurden het. Prima. Maar de regering wil daar tegenwoordig ook extra veel van hebben, middels nieuwe box 3 regels.
Nee dat denk ik niet. Zzpers worden echt niet meer gevraagd als ze zo werken. Of ligt die tijd tegenwoordig achter ons?Wim Anker schreef: ↑Gisteren, 22:53Aha, en dat zijn dan zulke mannetjes zoals @Merel beschrijft?MGG schreef: ↑Gisteren, 22:23Een zzp'er die handig is en kan rekenen verdient in de regel een dikke boterham. Hopelijk zijn zij zo verstandig om pensioen op te bouwen en een arbeidsongeschiktheidsverzekering af te sluiten. Als je niet aan ziekte of pensioen denkt, hou je al snel veel over. Helaas is de kans dat een stratenmaker niet tot zijn 70e kan straten absoluut niet verwaarloosbaar.Maanenschijn schreef: ↑Gisteren, 16:15 Ik heb verschillende stratenmakers in mijn directe omgeving. Busje met gereedschap, kar met Knikmops. Meeste zijn zzp'er. Ik heb niet de indruk dat die slecht betaald krijgen. Meestal nemen ze de klus aan per vierkante meter. Of binnen een raamcontract als onderaannemer.
'onze' stratenmaker zegt altijd: je ziet precies wie er in loondienst is en wie niet zodra het gaat regenen. Dan gaan de loondienst mensen in de bus zitten, de zzpers werken door.
Zal vast niet voor iedereen gelden.
Over verzekering, het is leuk om je te verzekeren maar bij bepaalde zware beroepen is dat maar tot een maximale leeftijd mogelijk en dat is nog geen pensioen leeftijd. Je moet dan dus toch een stuk overbruggen. Daarom vind ik het niet raar dat het tarief hoog ligt, je moet wel vermogen opbouwen om zo'n periode bij ziekte te kunnen overbruggen. Ik vind dat overigens best een ergernis, dat het duur is lijkt me logisch, maar het moet wel betaalbaar blijven. Of vragen alle zzpers straks minimaal 150 euro per uur omdat al die vaste lasten anders niet te betalen zijn?
Dat ze een aov willen verplichten vind ik prima, maar dan wel betaalbaar.
Mooi alternatief voor AOV is Broodfonds.Eloesje schreef: ↑Vandaag, 09:21Nee dat denk ik niet. Zzpers worden echt niet meer gevraagd als ze zo werken. Of ligt die tijd tegenwoordig achter ons?Wim Anker schreef: ↑Gisteren, 22:53Aha, en dat zijn dan zulke mannetjes zoals @Merel beschrijft?MGG schreef: ↑Gisteren, 22:23Een zzp'er die handig is en kan rekenen verdient in de regel een dikke boterham. Hopelijk zijn zij zo verstandig om pensioen op te bouwen en een arbeidsongeschiktheidsverzekering af te sluiten. Als je niet aan ziekte of pensioen denkt, hou je al snel veel over. Helaas is de kans dat een stratenmaker niet tot zijn 70e kan straten absoluut niet verwaarloosbaar.Maanenschijn schreef: ↑Gisteren, 16:15 Ik heb verschillende stratenmakers in mijn directe omgeving. Busje met gereedschap, kar met Knikmops. Meeste zijn zzp'er. Ik heb niet de indruk dat die slecht betaald krijgen. Meestal nemen ze de klus aan per vierkante meter. Of binnen een raamcontract als onderaannemer.
'onze' stratenmaker zegt altijd: je ziet precies wie er in loondienst is en wie niet zodra het gaat regenen. Dan gaan de loondienst mensen in de bus zitten, de zzpers werken door.
Zal vast niet voor iedereen gelden.
Over verzekering, het is leuk om je te verzekeren maar bij bepaalde zware beroepen is dat maar tot een maximale leeftijd mogelijk en dat is nog geen pensioen leeftijd. Je moet dan dus toch een stuk overbruggen. Daarom vind ik het niet raar dat het tarief hoog ligt, je moet wel vermogen opbouwen om zo'n periode bij ziekte te kunnen overbruggen. Ik vind dat overigens best een ergernis, dat het duur is lijkt me logisch, maar het moet wel betaalbaar blijven. Of vragen alle zzpers straks minimaal 150 euro per uur omdat al die vaste lasten anders niet te betalen zijn?
Dat ze een aov willen verplichten vind ik prima, maar dan wel betaalbaar.
Nee, het waren 2 mannen en een vrouw.MGG schreef: ↑Gisteren, 23:00Mogelijk ik weet hun afspraken niet. Mogelijk kregen zij per uur betaald.Wim Anker schreef: ↑Gisteren, 22:53Aha, en dat zijn dan zulke mannetjes zoals @Merel beschrijft?MGG schreef: ↑Gisteren, 22:23Een zzp'er die handig is en kan rekenen verdient in de regel een dikke boterham. Hopelijk zijn zij zo verstandig om pensioen op te bouwen en een arbeidsongeschiktheidsverzekering af te sluiten. Als je niet aan ziekte of pensioen denkt, hou je al snel veel over. Helaas is de kans dat een stratenmaker niet tot zijn 70e kan straten absoluut niet verwaarloosbaar.Maanenschijn schreef: ↑Gisteren, 16:15 Ik heb verschillende stratenmakers in mijn directe omgeving. Busje met gereedschap, kar met Knikmops. Meeste zijn zzp'er. Ik heb niet de indruk dat die slecht betaald krijgen. Meestal nemen ze de klus aan per vierkante meter. Of binnen een raamcontract als onderaannemer.
De zzp infra mensen die ik ken zitten vol met werk waar goed op verdiend kan worden. Wat ze ook gegund is gezien het vaak zwaar werk is en in de goede jaren gespaard moet worden voor mindere jaren. Stel die heren* zijn in loondienst en verdienen 3k per maand en Merel haar inschatting dat zij effectief maar een halve dag werken klopt ook. Dan zou het zomaar kunnen dat het goedkoper is om hun in te zetten dan een zzp'er.
Ik heb hen een keer koffie gebracht tijdens het pauzeren en gevraagd naar de plannen. Ze zijn in loondienst. Hun baas had een vaste prijs afgesproken met de gemeente. Voor die prijs hadden ze 5 weken de tijd om te straten.
Dan ligt het probleem dus grotendeels bij de beleidsmakers van de gemeente. Ik zou als ik jou was daar eens naar toe gaan.merel schreef: ↑Vandaag, 09:52Nee, het waren 2 mannen en een vrouw.MGG schreef: ↑Gisteren, 23:00Mogelijk ik weet hun afspraken niet. Mogelijk kregen zij per uur betaald.Wim Anker schreef: ↑Gisteren, 22:53Aha, en dat zijn dan zulke mannetjes zoals @Merel beschrijft?MGG schreef: ↑Gisteren, 22:23
Een zzp'er die handig is en kan rekenen verdient in de regel een dikke boterham. Hopelijk zijn zij zo verstandig om pensioen op te bouwen en een arbeidsongeschiktheidsverzekering af te sluiten. Als je niet aan ziekte of pensioen denkt, hou je al snel veel over. Helaas is de kans dat een stratenmaker niet tot zijn 70e kan straten absoluut niet verwaarloosbaar.
Ik heb hen een keer koffie gebracht tijdens het pauzeren en gevraagd naar de plannen. Ze zijn in loondienst. Hun baas had een vaste prijs afgesproken met de gemeente. Voor die prijs hadden ze 5 weken de tijd om te straten.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
-
MGG
Wat leuk dat het niet alleen mannen zijn. AI schat het aantal vrouwelijke stratenmakers op een paar procent. Je heb dus een redelijk zeldzame situatiemerel schreef: ↑Vandaag, 09:52Nee, het waren 2 mannen en een vrouw.MGG schreef: ↑Gisteren, 23:00Mogelijk ik weet hun afspraken niet. Mogelijk kregen zij per uur betaald.Wim Anker schreef: ↑Gisteren, 22:53Aha, en dat zijn dan zulke mannetjes zoals @Merel beschrijft?MGG schreef: ↑Gisteren, 22:23
Een zzp'er die handig is en kan rekenen verdient in de regel een dikke boterham. Hopelijk zijn zij zo verstandig om pensioen op te bouwen en een arbeidsongeschiktheidsverzekering af te sluiten. Als je niet aan ziekte of pensioen denkt, hou je al snel veel over. Helaas is de kans dat een stratenmaker niet tot zijn 70e kan straten absoluut niet verwaarloosbaar.
Is dat max 5 uur werken en btj roken en schaften ook weer verklaard.MGG schreef: ↑Vandaag, 14:04Wat leuk dat het niet alleen mannen zijn. AI schat het aantal vrouwelijke stratenmakers op een paar procent. Je heb dus een redelijk zeldzame situatiemerel schreef: ↑Vandaag, 09:52Nee, het waren 2 mannen en een vrouw.MGG schreef: ↑Gisteren, 23:00Mogelijk ik weet hun afspraken niet. Mogelijk kregen zij per uur betaald.Wim Anker schreef: ↑Gisteren, 22:53
Aha, en dat zijn dan zulke mannetjes zoals @Merel beschrijft?
Ik heb hen een keer koffie gebracht tijdens het pauzeren en gevraagd naar de plannen. Ze zijn in loondienst. Hun baas had een vaste prijs afgesproken met de gemeente. Voor die prijs hadden ze 5 weken de tijd om te straten..