Dat is mooi gezegd, Aggieoudje!aggieoudje schreef: ↑Gisteren, 20:23 Ik vond de voorbede van Ds. A.W. van der Plas gisterenmorgen voor de gemeenteleden die een lintje hadden ontvangen mooi verwoord:
Als U gezegend hebt, mensen die onderscheiden zijn. Ach niet verdiend. We denken het te hebben maar we hebben het ontvangen omdat we het uit liefde deden. Al wat gedaan werdt uit liefde tot Jezus dat houdt zijn waarde. Want een lintje vergaat, maar dat andere waar dat lintje dan voor gegeven is, dat andere als dat mag dienen in Uw Koninkrijk wat is dat de allerrijkste zegen. Als U de Koning der koningen U zegen daar over geeft
Kleine ergernissen
-
Groepscirkel
Re: Kleine ergernissen
Ik begrijp je niet. Alles wat je doet, gaat ten koste van iets anders. Dat is gegeven met het feit dat de tijd onherroepelijk verstrijkt. Je kunt meestal óf werken of al dan niet met volle aandacht in je gezin zijn. Vrijwilligerswerk is ook werk.
Het is altijd een afweging, waar mijns inziens als het goed is niet alleen je eigen belang voorop staat.
Het is altijd een afweging, waar mijns inziens als het goed is niet alleen je eigen belang voorop staat.
Wie oordeelt er over. En wie heeft het gezegd dat het ten koste van het gezin gaat?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gib dich zufrieden und sei stille
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gib dich zufrieden und sei stille
Ik zeg dat. Als je een gezin hebt, gaat ambtelijk werk ten koste van het gezin. Tenzij je daarvóór zo'n enorme egoïst was dat je überhaupt alleen tijd voor jezelf had. Maar in zo'n geval ben je niet zo geschikt voor het ambt.