Kleine ergernissen
Re: Kleine ergernissen
Ik begrijp orchidee wel. Ik heb er ook niets mee.
Het is een blijk van waardering voor maatschappelijke inzet. Niets meer of minder.
-
Groepscirkel
Ik begrijp de ergernis van Orchidee wel. Het delen en ontvangen van lintjes wringt toch ergens. Maar oke, als iemand zich tientallen jaren in heeft gezet als vrijwilliger bij een maatschappelijke organisatie ofzo, dan ben ik het wel met Ambtenaar eens. Negatiever vind ik de lintjes voor ambtsdragers in de kerk. Zo kolderiek. Ik twijfel nog of dat lachwekkende onzin is of een twijfelachtige misvatting van wat dienen in een kerkelijk ambt is. Of allebei.
Waarom? Je doet toch jaren vrijwilligerswerk en soms best veel?
-
Groepscirkel
Eens DDD, het is in elk geval door mensen opgemerkt dat je het allemaal doet. Meestal is het lintje voor vrijwilligerswerk op meerdere fronten.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Volgens mij begrijp je het idee achter een lintje niet.
-
Groepscirkel
Ik luister aandachtig naar je uitleg van het idee ...
Ik heb er ook helemaal niets mee maar anderen wel dus ik begrijp @aggieoudje ook.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Dat mag je aandachtig zelf opzoeken en tot je nemen. De keuze of traktement verhogen of een lintje ligt geheel niet in lijn met ellaar. Fijne koningsdag cirkel.
-
Groepscirkel
Mijn traktementsopmerking was natuurlijk niet serieus bedoeldpierre27 schreef: ↑Vandaag, 09:38Dat mag je aandachtig zelf opzoeken en tot je nemen. De keuze of traktement verhogen of een lintje ligt geheel niet in lijn met ellaar. Fijne koningsdag cirkel.Groepscirkel schreef: ↑Vandaag, 09:00Ik luister aandachtig naar je uitleg van het idee ...
Verder begrijp ik het idee van de koninklijke onderscheidingen prima, daarom sluit ik ook aan bij Ambtenaar als het gaat om algemeen vrijwilligerswerk. Een koninklijke onderscheiding voor ambtelijk kerkenwerk heb ik kolderiek genoemd. Dat wringt voor mij. Ik ga dat geen principe noemen, maar het roept bij mij vraagtekens op als ik lees: 'Hij ontving de onderscheiding vanwege dertig jaar ambtelijk werk in de kerkelijke gemeente te X.' Dat past voor mij niet bij elkaar. Maar als omstanders erg gelukkig worden om een ambtsdrager te laten decoreren, dan wil ik hen dat geluk niet onthouden hoor
Laatst gewijzigd door Groepscirkel op 27 apr 2026, 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gezien de moeite die het op veel plaatsen kost om ambten te vervullen helemaal niet vreemd.
Mensen hebben niet vaak een idee van hoeveel tijd het ambtelijke leven kost.
Mensen hebben niet vaak een idee van hoeveel tijd het ambtelijke leven kost.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gib dich zufrieden und sei stille
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
-
Groepscirkel
minimaal.
zeker als je voorbereiding op bezoeken etc meerekend, het denkwerk in de nacht om alles te verwerken, etc. etc.
En ook voor de gezinnen, niet naast papa in de kerk, alleen als moeder de kinderen op bed leggen, vlug eten. etc.
zeker als je voorbereiding op bezoeken etc meerekend, het denkwerk in de nacht om alles te verwerken, etc. etc.
En ook voor de gezinnen, niet naast papa in de kerk, alleen als moeder de kinderen op bed leggen, vlug eten. etc.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!