Gelukkig niet meer. Dit heb ik in mijn jeugd veelvuldig gehoord. Gelukkig heb ik op andere plaatsen (binnen hetzelfde kerkverband destijds) echt andere geluiden gehoord, maar het heeft me wel lang gestempeld. Nog ingewikkelder werd het toen ik binnen hetzelfde kerkverband 20 km een gunnende boodschap hoorde, waarover ik dan weer in mijn eigen kerk het gesprek aanging en deze andere boodschap van kanttekeningen werd voorzien.pierre27 schreef: ↑Gisteren, 18:12Hoor jij dit vanaf jullie kansels?Zeeuw schreef: ↑13 apr 2026, 15:26Nou, als je 'Heere, U houdt Uw hand al lange tijd zo stil. Mocht het nog eens komen staan te gebeuren dat er nog eentje mocht worden uitgerukt als een vuurbrand uit het vuur' van de kansel hoort. Als je dan 12/13 bent, dan geeft dat in een kerk waarin je met heel veel mensen zit, geen beeld dat bekering een hele reële optie is.FlyingEagle schreef: ↑25 mar 2026, 10:08 Beste De Rijssenaar, het zou beter zijn dat je wat zorgvuldiger bent. Heb jij wel wel eens gehoor vanaf de kansel dat je niet bekeerd kunt worden?
Ik heb overigens die boodschap nooit aan het kerkverband in algemene zin opgehangen.