Presidentsverkiezingen USA 2024

Zita
Moderator

Re: Presidentsverkiezingen USA 2024

Bericht door Zita »

Biden gebruikte het F-woord nog weleens, als hij even vergat dat hij in de microfoon praatte. Verder was het vooral informeel taalgebruik (iemand een clown noemen bijvoorbeeld) en gebruikte hij nog weleens de nazi-vergelijking, als hij zijn politieke tegenstanders wilde aanvallen. Allemaal onfatsoenlijk. Ik zou mijn leerlingen er absoluut stevig op aanspreken.
Maar sorry, ik vind dat van een andere orde dan wat Trump presteert.
KDD

Bericht door KDD »

Zita schreef: 07 apr 2026, 20:36 Biden gebruikte het F-woord nog weleens, als hij even vergat dat hij in de microfoon praatte. Verder was het vooral informeel taalgebruik (iemand een clown noemen bijvoorbeeld) en gebruikte hij nog weleens de nazi-vergelijking, als hij zijn politieke tegenstanders wilde aanvallen. Allemaal onfatsoenlijk. Ik zou mijn leerlingen er absoluut stevig op aanspreken.
Maar sorry, ik vind dat van een andere orde dan wat Trump presteert.
Als een leerling de taal gebruik van Biden en Trump gebruikte zouden ze gelijk uit de klas gestuurd worden. Wat ik opmerk is dat onbeschofte Engelse woorden in Nederland een mindere lading heeft als in een engelstalig land. Andersom is het ook zo. Ik heb leerlingen die soms heel ongepaste Nederlandse woorden gebruiken zonder te weten wat ze eigenlijk zeggen. Ze vinden het gewoon grappig te gebruiken. Het moet aangesproken worden. Op puritanboard zou je zoiets nooit tegen komen.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

KDD schreef: 07 apr 2026, 20:11 Nee ik ga geen link delen. Het is algemeen bekend dat de taalgebruik van Biden heel grof was. Het was wel gefilterd door de media. Dat wel
Dat is het voordeel voor Rooms-Katholieken.
elbert
Contacteer:

Bericht door elbert »

Wim Anker schreef: 07 apr 2026, 19:14 Een aanslag! op een NL stchting wordt afgedaan met "tja, daar hebben ze het ook wel naar gemaakt" maar de woorden van een president die moordenaars de wacht aanzegt is "not done".

Blij met Trump. Net zoals de Iraniers in NL blij zijn met Trump.
Niet alleen moordenaars zegt hij de wacht aan, ook degenen die hij zegt te willen helpen, namelijk de Iraanse bevolking ("a whole civilization"). Overigens zijn alle mensen die ooit "geholpen" zijn door Trump achteraf meestal een stuk minder dankbaar. Het is een valse messias. Dat laatste zeg ik met reden, want er zijn zich christen noemende mensen in de VS die hem serieus met de Heere Jezus vergelijken. Zoals Trump's persoonlijke spirituele adviseur, die overigens zelf ketterse denkbeelden zoals het welvaartsevangelie aanhangt. Of ook al in 2019 toen hij door een conservatieve tv presentator zo werd beschreven: "Israelische Joden houden van hem alsof hij de tweede komst van God is". Trump bedankte hem voor die woorden. Dat is ronduit goddeloos.
Jeremiah

Bericht door Jeremiah »

Het is ongekend wat we meemaken met de machtigste man ter wereld. Vandeweek was vp Vance op bezoek bij Orban. Onvoorstelbaar wat hij allemaal uitkraamde.
elbert
Contacteer:

Bericht door elbert »

Dit is wat Trump op zijn Truth Social heeft gepost. Dat laat weinig aan onduidelijkheid over. Mattheus 24:24 lijkt me hier van toepassing.
Afbeelding
ZWP

Bericht door ZWP »

Jeremiah schreef: 10 apr 2026, 08:28 Het is ongekend wat we meemaken met de machtigste man ter wereld. Vandeweek was vp Vance op bezoek bij Orban. Onvoorstelbaar wat hij allemaal uitkraamde.
De inmenging in Europese verkiezingen is inderdaad bizar. Gelukkig lijkt Orban nu van het politieke toneel verdwenen. Vrienden van Rusland zijn er al genoeg.
elbert schreef: 13 apr 2026, 07:26 Dit is wat Trump op zijn Truth Social heeft gepost. Dat laat weinig aan onduidelijkheid over. Mattheus 24:24 lijkt me hier van toepassing.
Afbeelding
Het is te gek voor woorden. :nonnon
DDD

Bericht door DDD »

Wie zegent hij nu?
Amstelodamense

Bericht door Amstelodamense »

Prima president hoor, sterke leider. Hebben we nodig.
Henk J

Bericht door Henk J »

DDD schreef: 13 apr 2026, 10:04 Wie zegent hij nu?
Volgens chat gpt een symbolisch persoon. Ik citeer: 'De persoon die “gezegend” wordt, lijkt geen herkenbare publieke figuur te zijn, maar eerder een anonieme zieke man die een gewone burger moet voorstellen. Dit soort beeld wordt vaak gebruikt om een boodschap uit te drukken (bijvoorbeeld leiderschap, redding of verheerlijking), niet om een echte gebeurtenis of specifiek persoon te tonen.'
Amstelodamense

Bericht door Amstelodamense »

Ik zag bij CVandaag dat mensen Trump alweer verdedigen: hij zo dit niet zelf hebben gedaan en het zou fake news zijn :bobo
elbert
Contacteer:

Bericht door elbert »

Amstelodamense schreef: 13 apr 2026, 16:26 Ik zag bij CVandaag dat mensen Trump alweer verdedigen: hij zo dit niet zelf hebben gedaan en het zou fake news zijn :bobo
Die mensen missen 1 belangrijk aspect: dit gebeurt onder de volledige verantwoordelijkheid van de president en zelfs al zou een stagiair dit op Truth Social hebben gepost, wat ik geen moment geloof, dan nog zou dat hetzelfde zijn alsof hij het zelf heeft gedaan. Dus het maakt geen enkel verschil. Zolang het erop staat, is dit een post van Trump en niemand anders.
Dat wekt belangrijke vragen op over zijn geschiktheid als president. Er zijn dan ook meerdere stemmen (en dat zijn niet alleen Democraten) die vinden dat het 25e amendement van de grondwet zou moeten worden ingeroepen, en dan met name paragraaf 4, dat spreekt over het niet (meer) in staat zijn tot het vervullen van het ambt. Het probleem hiermee is dat de vice-president en het kabinet daarmee moeten instemmen en aangezien dat kabinet bestaat uit mensen die niets anders doen dan Trump als een soort wereldwonder aanprijzen, is die kans vrijwel nul.
Maar de vragen blijven zolang dit gedrag blijft bestaan.
parsifal

Bericht door parsifal »

elbert schreef: 13 apr 2026, 16:59
Amstelodamense schreef: 13 apr 2026, 16:26 Ik zag bij CVandaag dat mensen Trump alweer verdedigen: hij zo dit niet zelf hebben gedaan en het zou fake news zijn :bobo
Die mensen missen 1 belangrijk aspect: dit gebeurt onder de volledige verantwoordelijkheid van de president en zelfs al zou een stagiair dit op Truth Social hebben gepost, wat ik geen moment geloof, dan nog zou dat hetzelfde zijn alsof hij het zelf heeft gedaan. Dus het maakt geen enkel verschil. Zolang het erop staat, is dit een post van Trump en niemand anders.
Dat wekt belangrijke vragen op over zijn geschiktheid als president. Er zijn dan ook meerdere stemmen (en dat zijn niet alleen Democraten) die vinden dat het 25e amendement van de grondwet zou moeten worden ingeroepen, en dan met name paragraaf 4, dat spreekt over het niet (meer) in staat zijn tot het vervullen van het ambt. Het probleem hiermee is dat de vice-president en het kabinet daarmee moeten instemmen en aangezien dat kabinet bestaat uit mensen die niets anders doen dan Trump als een soort wereldwonder aanprijzen, is die kans vrijwel nul.
Maar de vragen blijven zolang dit gedrag blijft bestaan.
Ik denk ook dat Vice president) het proces over zomer wil tillen (als hij dat al wil) om maximaal 2 jaar in deze regeerperiode te hebben. Dan mag hij daarna nog 2 keer gekozen worden.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Martijn

Bericht door Martijn »

Afbeelding

Verder commentaar overbodig toch?
KDD

Bericht door KDD »

De paus heeft iets over zijn politieke beslissingen gezegd dus dit is zijn reactie daarop.
Plaats reactie