Wat jij me nu precies in de schoenen wil schuiven wordt me niet helder. Maar als ik het enigzins begrijp bedoel je dat o.a. ik verblind ben, een ongezond verstand heb, kernwaarden van de dem. rechtsstaat hier niet in goede handen is, eerder noemde je ook al een link met mijn functie. Jammer dat je niet respecteert dat er verschillende visies kunnen bestaan.DDD schreef: ↑10 apr 2026, 17:40Het gaat niet alleen om Palestijnen pesten, maar het gaat ook om het vermoorden van Palestijnen.Jeremiah schreef: ↑10 apr 2026, 14:45Ik keer dit niet goed. Buiten de Palestijnse gebieden is zat grond om schitterende nederzettingen of dorpen te bouwen. Dit is illegaal, Palestijntje pesten, en moet Israël niet doen. De kolonisten zijn vaak gewelddadig tuig en moeten door de overheid worden teruggefloten. Dat de overheid hier zelfs actief aan meewerkt verbaast me niet. Er zitten enkele extreem nationalistische ministers in de regering Netanyahu.Amstelodamense schreef:https://nos.nl/artikel/2609878-israelis ... oever-goed
Wie van jullie keurt dit goed en waarom?
Ik vind het typerend dat sommigen hier zo verblind zijn dat ze dit goedkeuren. Maar dat laat wel zien dat polarisatie heel moeilijk te voorkomen is. Ik kan mij niet voorstellen dat iemand met een gezond verstand zulke standpunten inneemt. Dat blijkt toch het geval. Dat kan alleen, als je feiten bewust of onbewust niet meeneemt in je afwegingen, zoals Pierre27 ook meldt.
Maar goed, dat laat maar zien dat de kernwaarden van de democratische rechtsstaat bij meerdere burgers niet in goede handen zijn. Wat we in Hongarije natuurlijk ook al zien.
Situatie Iran
Re: Situatie Iran
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
om een beetje on-topic te blijven ik hoop dat de Amerikanen verder gaan. Ik ben bang omdat ze zonder steun van europa er zitten dat ze maar een half werk gaan doen. Het is belangrijk voor de vrede om die regering eruit te gooien. Maar ik ben bang dat ze niet willen doorzetten.
Het blijft een lastige zaak maar ik hoop dat ook. Het is een misdadig regime in Iran waar je zeker als christen afstand moet willen nemen.KDD schreef: ↑10 apr 2026, 18:09 om een beetje on-topic te blijven ik hoop dat de Amerikanen verder gaan. Ik ben bang omdat ze zonder steun van europa er zitten dat ze maar een half werk gaan doen. Het is belangrijk voor de vrede om die regering eruit te gooien. Maar ik ben bang dat ze niet willen doorzetten.
Je leest nogal slecht.pierre27 schreef: ↑10 apr 2026, 17:59Wat jij me nu precies in de schoenen wil schuiven wordt me niet helder. Maar als ik het enigzins begrijp bedoel je dat o.a. ik verblind ben, een ongezond verstand heb, kernwaarden van de dem. rechtsstaat hier niet in goede handen is, eerder noemde je ook al een link met mijn functie. Jammer dat je niet respecteert dat er verschillende visies kunnen bestaan.DDD schreef: ↑10 apr 2026, 17:40Het gaat niet alleen om Palestijnen pesten, maar het gaat ook om het vermoorden van Palestijnen.Jeremiah schreef: ↑10 apr 2026, 14:45Ik keer dit niet goed. Buiten de Palestijnse gebieden is zat grond om schitterende nederzettingen of dorpen te bouwen. Dit is illegaal, Palestijntje pesten, en moet Israël niet doen. De kolonisten zijn vaak gewelddadig tuig en moeten door de overheid worden teruggefloten. Dat de overheid hier zelfs actief aan meewerkt verbaast me niet. Er zitten enkele extreem nationalistische ministers in de regering Netanyahu.Amstelodamense schreef:https://nos.nl/artikel/2609878-israelis ... oever-goed
Ik vind het typerend dat sommigen hier zo verblind zijn dat ze dit goedkeuren. Maar dat laat wel zien dat polarisatie heel moeilijk te voorkomen is. Ik kan mij niet voorstellen dat iemand met een gezond verstand zulke standpunten inneemt. Dat blijkt toch het geval. Dat kan alleen, als je feiten bewust of onbewust niet meeneemt in je afwegingen, zoals Pierre27 ook meldt.
Maar goed, dat laat maar zien dat de kernwaarden van de democratische rechtsstaat bij meerdere burgers niet in goede handen zijn. Wat we in Hongarije natuurlijk ook al zien.
Ok, wil je dan wat minder omfloerst schrijven wat jouw bedoeling is.DDD schreef: ↑10 apr 2026, 19:07Je leest nogal slecht.pierre27 schreef: ↑10 apr 2026, 17:59Wat jij me nu precies in de schoenen wil schuiven wordt me niet helder. Maar als ik het enigzins begrijp bedoel je dat o.a. ik verblind ben, een ongezond verstand heb, kernwaarden van de dem. rechtsstaat hier niet in goede handen is, eerder noemde je ook al een link met mijn functie. Jammer dat je niet respecteert dat er verschillende visies kunnen bestaan.DDD schreef: ↑10 apr 2026, 17:40Het gaat niet alleen om Palestijnen pesten, maar het gaat ook om het vermoorden van Palestijnen.Jeremiah schreef: ↑10 apr 2026, 14:45 Ik keer dit niet goed. Buiten de Palestijnse gebieden is zat grond om schitterende nederzettingen of dorpen te bouwen. Dit is illegaal, Palestijntje pesten, en moet Israël niet doen. De kolonisten zijn vaak gewelddadig tuig en moeten door de overheid worden teruggefloten. Dat de overheid hier zelfs actief aan meewerkt verbaast me niet. Er zitten enkele extreem nationalistische ministers in de regering Netanyahu.
Jij formuleert nogal lastig. Zeker bij de overheid gewerkt.DDD schreef: ↑10 apr 2026, 19:07Je leest nogal slecht.pierre27 schreef: ↑10 apr 2026, 17:59Wat jij me nu precies in de schoenen wil schuiven wordt me niet helder. Maar als ik het enigzins begrijp bedoel je dat o.a. ik verblind ben, een ongezond verstand heb, kernwaarden van de dem. rechtsstaat hier niet in goede handen is, eerder noemde je ook al een link met mijn functie. Jammer dat je niet respecteert dat er verschillende visies kunnen bestaan.DDD schreef: ↑10 apr 2026, 17:40Het gaat niet alleen om Palestijnen pesten, maar het gaat ook om het vermoorden van Palestijnen.Jeremiah schreef: ↑10 apr 2026, 14:45 Ik keer dit niet goed. Buiten de Palestijnse gebieden is zat grond om schitterende nederzettingen of dorpen te bouwen. Dit is illegaal, Palestijntje pesten, en moet Israël niet doen. De kolonisten zijn vaak gewelddadig tuig en moeten door de overheid worden teruggefloten. Dat de overheid hier zelfs actief aan meewerkt verbaast me niet. Er zitten enkele extreem nationalistische ministers in de regering Netanyahu.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Nooit bij de overheid gewerkt, maar soms vergeet ik doeltaalgericht te schrijven, inderdaad. Vooral als ik haast heb.
Ik ben bang dat voor huisman en sommige anderen op dit forum het denken over Israël niet verder gaat dan dit: media fout, Israël goed. En iedereen die iets anders beweert is antisemiet.Amstelodamense schreef: ↑10 apr 2026, 17:37Stel dat de info wel klopt, wat vind je er dan van? Dit is natuurlijk net iets te simpel...huisman schreef: ↑10 apr 2026, 13:49Ik keur de waterval van zeer negatieve en suggestieve berichten van de NOS over de staat Israël in ieder geval niet goed. Het is de laatste dagen weer bar en boos bij de NOS. Ik steun Israël en niet de NOS.Amstelodamense schreef: ↑10 apr 2026, 13:29 https://nos.nl/artikel/2609878-israelis ... oever-goed
Haha, je hebt een wonderlijke manier van samenvatten. In elk geval klopt jouw conclusie grotendeels niet. Of jij aan jodenhaat doet kan ik niet op basis van deze bijdragen concluderen. Het zou natuurlijk wel kunnen zijn, dan is dat uitermate treurig. Of misschien doe je wel aan Netanyahu of Trump-haat, ook dat zou verdrietig en niet zo christelijk zijn. Kortom het is mogelijk, maar op basis van deze bijdragen kan ik dat niet concluderen.Profesto schreef: ↑11 apr 2026, 07:21Ik ben bang dat voor huisman en sommige anderen op dit forum het denken over Israël niet verder gaat dan dit: media fout, Israël goed. En iedereen die iets anders beweert is antisemiet.Amstelodamense schreef: ↑10 apr 2026, 17:37Stel dat de info wel klopt, wat vind je er dan van? Dit is natuurlijk net iets te simpel...huisman schreef: ↑10 apr 2026, 13:49Ik keur de waterval van zeer negatieve en suggestieve berichten van de NOS over de staat Israël in ieder geval niet goed. Het is de laatste dagen weer bar en boos bij de NOS. Ik steun Israël en niet de NOS.Amstelodamense schreef: ↑10 apr 2026, 13:29 https://nos.nl/artikel/2609878-israelis ... oever-goed
-
Amstelodamense
Onverkort alles goedkeuren wat Israel doet (ik lees namelijk dat jij het gewoon okay vindt om illegale nederzettingen te laten bouwen op grond die volgens wettelijke verdragen de Palestijnen toekomt), is ook niet zo christelijk. Dus ik daag je uit je kokervisie los te laten.pierre27 schreef: ↑11 apr 2026, 08:17Haha, je hebt een wonderlijke manier van samenvatten. In elk geval klopt jouw conclusie grotendeels niet. Of jij aan jodenhaat doet kan ik niet op basis van deze bijdragen concluderen. Het zou natuurlijk wel kunnen zijn, dan is dat uitermate treurig. Of misschien doe je wel aan Netanyahu of Trump-haat, ook dat zou verdrietig en niet zo christelijk zijn. Kortom het is mogelijk, maar op basis van deze bijdragen kan ik dat niet concluderen.Profesto schreef: ↑11 apr 2026, 07:21Ik ben bang dat voor huisman en sommige anderen op dit forum het denken over Israël niet verder gaat dan dit: media fout, Israël goed. En iedereen die iets anders beweert is antisemiet.Amstelodamense schreef: ↑10 apr 2026, 17:37Stel dat de info wel klopt, wat vind je er dan van? Dit is natuurlijk net iets te simpel...
Ik heb altijd de hoop als het zoveelste rapport met gruwelijke details naar buiten komt, dat mensen hun oogkleppen af doen en zien wat er gaande is.
Maar ik denk dat mensen te graag bevestigd zien waar ze al van overtuigd zijn.
Deze week schreef het NRC op basis van een onderzoek van Save the Children over Palestijnse kinderen die deels zonder enige vorm van proces in Israëlische gevangenissen zitten en wat er daar met die kinderen gebeurt.
Ik hoop: christenen zijn pro-life en zullen oog hebben voor het leven van die kinderen.
Maar ik denk dat mensen te graag bevestigd zien waar ze al van overtuigd zijn.
Deze week schreef het NRC op basis van een onderzoek van Save the Children over Palestijnse kinderen die deels zonder enige vorm van proces in Israëlische gevangenissen zitten en wat er daar met die kinderen gebeurt.
Ik hoop: christenen zijn pro-life en zullen oog hebben voor het leven van die kinderen.
Zouden Israëlische kinderen in Palestijnse gevangenissen betere behandeling krijgen?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gib dich zufrieden und sei stille
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gib dich zufrieden und sei stille
Ik hoop van harte dat de berichten niet kloppen.
Want het is te afschuwelijk als het waar is.
Want het is te afschuwelijk als het waar is.
Vast niet, maar dat hoort echt niets uit te maken bij het beoordelem van de inhoud van het rapport van Save the Children.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."