Het probleem is niet zozeer het gebruik van AI, maar het heel stellig en goed geformuleerd schrijven over dingen waar je geen verstand van hebt, waarbij je regelmatig aperte onzin schrijft. Valcke beweerde enige tijd geleden zelfs dat je alles heel goed begreep (al betwijfel ik of hij dat standpunt nog steeds is toegedaan, gezien jullie laatste gesprekken).Michaels schreef: ↑10 apr 2026, 11:39Beste Job, ik heb dit ook aan Posthoorn geschreven. Als mijn schrijven jou hindert, blokkeert of op een andere manier een belemmering vormt omdat jij denkt dat ik het van internet heb geplukt, zoals Posthoorn beweert, geef mij dan de link als bewijs. Ik weet zeker dat je dat niet kunt, want wat jij en Posthoorn beweren is onzin.
Bertiel en Vrouwke voeren hier mooie gesprekken en halen ouderling Johan den Haan erbij. Ik lees Johan de Haan graag; het is fantastisch wat hij schrijft en publiceert. Maar volgens jullie, @Job en @Posthoorn, zou dat niet mogen. Johan de Haan is namelijk een expert in kunstmatige intelligentie (AI). Alles wat Johan den Haan schrijft haal hij door AI. Dat doe ik ook, en dat mag blijkbaar van Posthoorn en Job niet. Nogmaals wil je ophouden met die onzin en volg je eigen advies op, negeer mij.
Als AI-gebruik op zo'n manier gebeurt, dat de formulering de indruk wekt met een deskundige te maken te hebben, terwijl dan uit de inhoud blijkt dat dit niet zo is, dan is dat voor andere lezers erg irritant. Het leidt voortdurend tot kortsluiting in mijn hoofd bij het lezen. Dat kun je wellicht voorkomen door beter te prompten. Zoals leerlingen in het voortgezet onderwijs ook aan AI vragen om een werkstuk op havo-3-niveau. Of gewoon door alleen spellingsverbeteringen aan te brengen. Ik denk dat dat voor ieders gemoedsrust het beste is en ook voor je eigen ontwikkeling. Dan is het ook niet zo erg als je een keer heel blij een conclusie trekt die de andere gespreksdeelnemers allang kennen.
Er is op dit forum ruimte voor iedereen die kan lezen en schrijven. Gebruik van AI is wat mij betreft, in de meeste gevallen alleen maar vervelend.