Amstelodamense schreef: ↑07 apr 2026, 19:02
Prima president hè, die een hele beschaving kapot wil gaan gooien als er geen deal komt. Hebben jullie het al gelezen of komt het niet meer bij ons binnen....?
Hoe kan het bestaan dat Trump hier nog supporters heeft?
Als ik heel eerlijk ben denk ik dat je aversie tegen Trump je beoordelingsvermogen soms een beetje overschaduwt. Ik begrijp de onderliggende gedachte wel, maar ik denk dat je zijn woorden veel te letterlijk neemt, of, gezien het cease fire nu, hebt genomen. Als ik het verkeerd zie, dan moet je dat maar zeggen, dan neem ik mijn woorden onmiddellijk terug.
Als men in onderhandeling is, dan is het heel moreel juist om te deescaleren en beschaafde woorden te gebruiken. Zo hoort het in mijn ogen overigens ook.
In onderhandeling met terroristen zie ik dat echter totaal anders, zeker als het terroristen betreft die zonder problemen hun eigen jongeren vermoorden en in hun eigen parlament, verblind door haat, dagelijks om de vernietiging van Amerika staan te krijsen. Dan worden beschaafde woorden een utopie en dat is misschien niet fraai, maar zeker wel doeltreffend. De taal die Trump uitbraakte in de onderhandelingen met Hamas vond ik compleet barbaars - maar ook dat werkte. Soms moet men van de moral high ground afdalen en op het niveau van de wederpartij spreken.