Situatie Iran

huisman

Re: Situatie Iran

Bericht door huisman »

merel schreef: 04 apr 2026, 11:50
Terri schreef: 04 apr 2026, 09:22
pierre27 schreef: 04 apr 2026, 08:32
De Rijssenaar schreef: 03 apr 2026, 23:15 https://www.nu.nl/midden-oostenconflict ... rmist.html

Moet je eens kijken hoe de Amerikanen voor ons strijden. En de Europeanen maar moeilijk doen.
Dit is meer een artikel over reddingsacties voor piloten. Maar niet alle Europeanen doen moeilijk hoor. Maar dat komt gewoon minimaal in de media. Ik sta vierkant achter Israël en Amerika. Die verdienen mijn steun. En ja, dan moet je niet verwachten dat iedereen je leuk gaat vinden.
Precies, kijk maar wat er o.a. nu weer in Nijkerk heeft plaatsgevonden.
Nooit gedacht dat ik deze nieuwe golf van antisemitisme mee zou maken. :ouin
Daar maken ze het op dit moment ook wel zelf naar. Ik ben altijd pro- Israël geweest, maar vind dat ze de afgelopen jaren ernstig over de schreef gaan.
Dit kun je niet bedoelen. Je zegt hier dat de Joden wereldwijd vogelvrij zijn omdat de staat Israël zich in jouw ogen misdraagt ?

Verder is dat laatste ook zeer eenzijdig en gevoed door de linkse media. De pro Palestina beweging is vergeven van antisemitisme. Zie het nieuws van deze week bij een demonstratie in Amsterdam. Dat noemde zelfs Halsema antisemitisme.
Israël doet wat het moet doen en dat is een veilige haven zijn voor het Joodse volk. Buiten Israël zijn de Joden nergens veilig en dat bewijst jouw post temeer.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
pierre27

Bericht door pierre27 »

Mister schreef: 04 apr 2026, 13:21
pierre27 schreef: 04 apr 2026, 08:32

Dit is meer een artikel over reddingsacties voor piloten. Maar niet alle Europeanen doen moeilijk hoor. Maar dat komt gewoon minimaal in de media. Ik sta vierkant achter Israël en Amerika. Die verdienen mijn steun. En ja, dan moet je niet verwachten dat iedereen je leuk gaat vinden.
Daar maken ze het op dit moment ook wel zelf naar. Ik ben altijd pro- Israël geweest, maar vind dat ze de afgelopen jaren ernstig over de schreef gaan.
Toe maar. Zo werk je toe maar legitimatie van wat nog meer Jodenhaat. Ongelooflijk.
Heel bizar he, ze werken zelf aan golven van anti-semitisme. Hoe krijg je het bedacht.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
parsifal

Bericht door parsifal »

Nu is de stap die hier eerder gemaakt werd richting antisemitisme ook wel een te snelle stap van de staat Israel naar Europese joden.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
ZWP

Bericht door ZWP »

pierre27 schreef: 04 apr 2026, 13:35
Mister schreef: 04 apr 2026, 13:21

Toe maar. Zo werk je toe maar legitimatie van wat nog meer Jodenhaat. Ongelooflijk.
Heel bizar he, ze werken zelf aan golven van anti-semitisme. Hoe krijg je het bedacht.
Er worden hier (begrijpelijk) verschillende dingen op één hoop gegooid: a. steun voor Israël als land, b. kritiek op het beleid van de Israëlische regering en c. zorgen over antisemitisme
Dat zijn drie verschillende onderwerpen, maar ze worden steeds door elkaar gehaald, waardoor we langs elkaar heen praten.

Je kunt heel veel kritiek op de huidige regering van Israël hebben (heb ik ook) en toch Israël als land en volk(!) steunen en dus absoluut niet anti-semitisch zijn en daar zorgen over hebben.

Dan helpen die emotionele reacties niet echt...
merel

Bericht door merel »

Precies!
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Nou, als een aanslag een beetje wordt goedgepraat met een "je hebt het er ook wel naar gemaakt" is dat gewoon banwaardig volgens mij.

Ik wil de mods ook vragen het te verwijderen. Dit gaat een grens over.
merel

Bericht door merel »

Wat een onzin wordt hier gekletst. Als een land oorlog zoekt kan de bevolking oorlog terug verwachten. Dat geldt voor de Verenigde Staten, waar alle ambassades extra beveiligd zijn, maar ook voor Israël. Daarmee praat ik aanslagen niet goed, maar duid het causale verband
huisman

Re: Situatie Iran: Daar maken

Bericht door huisman »

merel schreef: 04 apr 2026, 15:08 Wat een onzin wordt hier gekletst. Als een land oorlog zoekt kan de bevolking oorlog terug verwachten. Dat geldt voor de Verenigde Staten, waar alle ambassades extra beveiligd zijn, maar ook voor Israël. Daarmee praat ik aanslagen niet goed, maar duid het causale verband
Even je eerdere bericht kritisch teruglezen. Verder kan ik jou niet betrappen op enig historisch besef maar de daders van de vele pogroms en van bv de Kristalnacht vonden ook dat de Joden het er zelf naar gemaakt hadden.
Ik lees jouw bericht namelijk zo: Aanslag op Joodse instellingen. @merel zegt : Daar maken ze het op dit moment ook wel zelf naar.
Dat is toch echt bizar om te zeggen @merel!
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
pierre27

Bericht door pierre27 »

merel schreef: 04 apr 2026, 15:08 Wat een onzin wordt hier gekletst. Als een land oorlog zoekt kan de bevolking oorlog terug verwachten. Dat geldt voor de Verenigde Staten, waar alle ambassades extra beveiligd zijn, maar ook voor Israël. Daarmee praat ik aanslagen niet goed, maar duid het causale verband
Ik vind jouw bijdragen in dezen onzin. Sorry. Anti-semitisme is wat anders als zomaar aanslagen.
Laatst gewijzigd door pierre27 op 04 apr 2026, 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Dit is een aanslag op Christenen voor Israel. Omdat wat ze zeggen iemand niet bevalt. In NL. En dan zeg jij: tja, ze hebben het er naar gemaakt ook. Ben je wel helemaal goed bij je hoofd?
helma

Bericht door helma »

Je kan het niet eens zijn met wat de regering van een land doet. Maar het is toch nooit een excuus om dat te verhalen op mensen die op een of andere manier gerelateerd zijn aan dat land of aan de bewoners van dat land?
Dat is juist de oorzaak van het groeiende antisemitisme.
merel

Bericht door merel »

helma schreef: 04 apr 2026, 15:40 Je kan het niet eens zijn met wat de regering van een land doet. Maar het is toch nooit een excuus om dat te verhalen op mensen die op een of andere manier gerelateerd zijn aan dat land of aan de bewoners van dat land?
Ik zeg nergens dat dit juist is. Wel dat het te verwachten is.
pierre27

Bericht door pierre27 »

merel schreef: 04 apr 2026, 15:42
helma schreef: 04 apr 2026, 15:40 Je kan het niet eens zijn met wat de regering van een land doet. Maar het is toch nooit een excuus om dat te verhalen op mensen die op een of andere manier gerelateerd zijn aan dat land of aan de bewoners van dat land?
Daar maken ze het zelf naar, daar begon je mee. Ik lees dat als eigen schuld, dikke bult.
huisman

Bericht door huisman »

merel schreef: 04 apr 2026, 15:42
Je bedoeling is iig niet overgekomen. Ben het met Wim eens dat je bericht verwijderd zou moeten worden.
merel

Bericht door merel »

Ik vind dat jullie je inzake Israël te veel laten leiden door emoties en daardoor kritiek op de regering van Israël direct bestempelen als antisemitisme.
Plaats reactie