Situatie Iran

Amstelodamense

Re: Situatie Iran

Bericht door Amstelodamense »

pierre27 schreef: 02 apr 2026, 19:08
Profesto schreef: 02 apr 2026, 18:59 Een prima president, dan moet je toch wel ver meegaan in de Maga-wereld, waarin een deel ook al inziet dat Trump niet zo prima is.
Mij zegt Maga geheel niets.
Make America Great Again. Oftewel, grootheidswaanzin. Snap niet dat jij hem een prima president kunt vinden en je van mening bent dat hij de vrede dichterbij brengt. Kun je een voorbeeld geven waaruit blijkt dat de vrede dichterbij is?
pierre27

Bericht door pierre27 »

Amstelodamense schreef: 02 apr 2026, 19:31
pierre27 schreef: 02 apr 2026, 19:08
Profesto schreef: 02 apr 2026, 18:59 Een prima president, dan moet je toch wel ver meegaan in de Maga-wereld, waarin een deel ook al inziet dat Trump niet zo prima is.
Make America Great Again. Oftewel, grootheidswaanzin. Snap niet dat jij hem een prima president kunt vinden en je van mening bent dat hij de vrede dichterbij brengt. Kun je een voorbeeld geven waaruit blijkt dat de vrede dichterbij is?
Ja hoor, door Iran aan te pakken wat een grote bedreiging voor Israël en het westen is.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
pierre27

Bericht door pierre27 »

Overigens had ik liever Mike Pence gehad of anders Vance...
DDD

Bericht door DDD »

pierre27 schreef:
Dan kun je er ook weinig zinnigs over zeggen.
parsifal

Bericht door parsifal »

pierre27 schreef: 02 apr 2026, 20:05 Overigens had ik liever Mike Pence gehad of anders Vance...
Dan zul je er wel wat moeite mee hebben dat president Trump de hele "hang Mike Pence" bende van 6 januari 2021 gratie heeft verleend.

Ik denk dat Vance niet zo blij is met aanval op Iran.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
pierre27

Bericht door pierre27 »

DDD schreef: 02 apr 2026, 21:11
pierre27 schreef:
Dan kun je er ook weinig zinnigs over zeggen.
Dat doe ik dus ook niet;)
pierre27

Bericht door pierre27 »

parsifal schreef: 02 apr 2026, 21:14
pierre27 schreef: 02 apr 2026, 20:05 Overigens had ik liever Mike Pence gehad of anders Vance...
Dan zul je er wel wat moeite mee hebben dat president Trump de hele "hang Mike Pence" bende van 6 januari 2021 gratie heeft verleend.

Ik denk dat Vance niet zo blij is met aanval op Iran.
Ja natuurlijk is niet prettig.
ZWP

Bericht door ZWP »

pierre27 schreef: 02 apr 2026, 17:47
ZWP schreef: 01 apr 2026, 20:44
pierre27 schreef: 01 apr 2026, 17:35 Sprekend over een president met woorden als een idioot en een gek, dat vind ik idioot.
Heb je het artikel in het RD vandaag gelezen? Daar worden die woorden niet letterlijk gebruikt, maar je leest tussen de regels door hoe er over hem gedacht wordt.

Andersom: wanneer mag je een president of andere leider wél idioot noemen? Wat zijn jouw grenzen hierin?
Nee, ik heb het RD niet gelezen. Het is me wel bekend hoe mainstream christelijk Nederland over hem denkt. Ik kan dat lastig volgen. Ik vind het een prima president die de wereld hoe dan ook veiliger maakt.
Hitler en Stalin vind ik types met idioot gedrag. De leider van Noord-Korea komt ook wel iets in die richting.
Op welke wijze word je wel geïnformeerd over Trump en zijn regering?

Krijg je iets mee van zijn ondermijning van de rechtsstaat? Van het aanstellen van loyalisten? Van zijn oorlogsretoriek etc? Van zijn wispelturigheid en incoherente speeches?
pierre27

Bericht door pierre27 »

ZWP schreef: 02 apr 2026, 22:33
pierre27 schreef: 02 apr 2026, 17:47
ZWP schreef: 01 apr 2026, 20:44
pierre27 schreef: 01 apr 2026, 17:35 Sprekend over een president met woorden als een idioot en een gek, dat vind ik idioot.
Heb je het artikel in het RD vandaag gelezen? Daar worden die woorden niet letterlijk gebruikt, maar je leest tussen de regels door hoe er over hem gedacht wordt.

Andersom: wanneer mag je een president of andere leider wél idioot noemen? Wat zijn jouw grenzen hierin?
Nee, ik heb het RD niet gelezen. Het is me wel bekend hoe mainstream christelijk Nederland over hem denkt. Ik kan dat lastig volgen. Ik vind het een prima president die de wereld hoe dan ook veiliger maakt.
Hitler en Stalin vind ik types met idioot gedrag. De leider van Noord-Korea komt ook wel iets in die richting.
Op welke wijze word je wel geïnformeerd over Trump en zijn regering?

Krijg je iets mee van zijn ondermijning van de rechtsstaat? Van het aanstellen van loyalisten? Van zijn oorlogsretoriek etc? Van zijn wispelturigheid en incoherente speeches?
Ja joh, ik krijg van alles mee. Ik geef er alleen mijn eigen invulling aan en verder niks.
elbert
Contacteer:

Bericht door elbert »

President Trump kondigde aan dat de oorlog nog 2 a 3 weken zal duren.
Ondertussen blijkt dat Iran een maand nadat de oorlog is begonnen nog steeds een aanzienlijk vermogen heeft om raketten en drones te lanceren, aldus dit bericht op CNN. Die capaciteit is met ongeveer de helft verminderd door de bombardementen, maar de verwachting is niet dat die in 2 of 3 weken helemaal weg zal zijn.
Dus als wat Trump zegt klopt (dat is nog maar de vraag natuurlijk) en de VS stoppen met bombarderen, dan heeft Iran nog steeds een flinke capaciteit om landen te treffen met raketten en drones. Daar komt bij dat Iran dan nog steeds het vermogen heeft om het scheepvaartverkeer in de straat van Hormoez stil te leggen.
Dus ondanks al het gepoch dat hij Iran naar de steentijd zal terugbombarderen, lukt het Trump niet om deze oorlog beslissend af te sluiten. Op zijn best is de Iraanse capaciteit om problemen te veroorzaken flink aangetast. Meer niet.
Dat beseffen de oliehandelaren ook en vandaar dat de prijs voor een vat ruwe olie is gestegen tot boven de 110 dollar.

Verder heeft minister van defensie Hegseth de afgelopen dag 3 generaals ontslagen, waaronder de chefstaf van het leger. Zonder opgaaf van reden, wat heel ongewoon is. Het geeft in elk geval aan dat het midden in deze oorlog niet botert tussen de legerleiding en deze minister, die vooral opvalt door macho-praatjes en het naar de mond praten van Trump.
pierre27

Bericht door pierre27 »

Bedankt voor de opsomming. Kun je nagaan hoe sterk Iran al bleek te zijn en wat een groot gevaar het was en is voor Isarël en vele andere landen. Sjonge, k ben er nog stil van.
ZWP

Bericht door ZWP »

pierre27 schreef: 03 apr 2026, 07:51 Bedankt voor de opsomming. Kun je nagaan hoe sterk Iran al bleek te zijn en wat een groot gevaar het was en is voor Isarël en vele andere landen. Sjonge, k ben er nog stil van.
Steek je nu bewust je kop in het zand? Het bericht zegt ook nogal wat over die ‘prima president’ namelijk.
pierre27

Bericht door pierre27 »

ZWP schreef: 03 apr 2026, 08:08
pierre27 schreef: 03 apr 2026, 07:51 Bedankt voor de opsomming. Kun je nagaan hoe sterk Iran al bleek te zijn en wat een groot gevaar het was en is voor Isarël en vele andere landen. Sjonge, k ben er nog stil van.
Steek je nu bewust je kop in het zand? Het bericht zegt ook nogal wat over die ‘prima president’ namelijk.
Welnee, maar ik vind het nog steeds ondanks de dingen die niet goed zijn een prima president. Wat ik vooral lastig vind is het onberekenbare bij Trumpe aI ga ik niet mee in het negatieve anti-Trump circus. Punt uit!
ZWP

Bericht door ZWP »

pierre27 schreef: 03 apr 2026, 08:16
Welnee, maar ik vind het nog steeds ondanks de dingen die niet goed zijn een prima president. Wat ik vooral lastig vind is het onberekenbare bij Trumpe aI ga ik niet mee in het negatieve anti-Trump circus. Punt uit!
Dat is jouw goed recht, alleen wel ongefundeerd. Het is ook bepaald geen circus, maar de steeds bredere kritiek is gebaseerd op de daden van deze regering. Hopelijk zien de Trumpstemmers in de VS dat ook steeds meer.
pierre27

Bericht door pierre27 »

ZWP schreef: 03 apr 2026, 08:26
pierre27 schreef: 03 apr 2026, 08:16
Dat is jouw goed recht, alleen wel ongefundeerd. Het is ook bepaald geen circus, maar de steeds bredere kritiek is gebaseerd op de daden van deze regering. Hopelijk zien de Trumpstemmers in de VS dat ook steeds meer.
Daarom. De tijd zal leren wat wijs was en is. Vooralsnog sta ik er zo in.
Plaats reactie