@DDD, ik had beter kunnen schrijven: laten wij met elkaar niet vergeten dat het hier een literair genre betreft. Over u maak ik me wat dat betreft geen zorgen...DDD schreef: ↑01 apr 2026, 11:09Mag ik vragen hoe je op het idee komt dat ik dat zou kunnen vergeten? Dat was toch mijn hele punt?JanRap schreef: ↑01 apr 2026, 11:01@DDD, Vergeet niet dat het hier ook een literair genre betreft. Zo schreef men in die dagen.DDD schreef: ↑01 apr 2026, 10:28 Zo is dat. Ik was er nog niet aan toegekomen, maar ik zie echt geen aanleiding om van deze opmerkingen van ds. Ledeboer een complete routekaart te maken met hobbels bochten en natuurlijk een kloof aan het randje van de hel.
Dat zijn allemaal beelden uit het verleden die als een soort synopsis in elkaar gezet zijn, alsof het delen zijn van een verborgen openbaring, maar die nooit zo absoluut bedoeld zijn geweest.
Soms kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat bekeringsgescheidenissen uit die dagen eindeloos worden nagepraat en zo krijg je een verwrongen theologie