Maar hoe? Rekening houden met allerlei vormen van gewetensnood is wel een heel open deur.peregrinus schreef: ↑Gisteren, 16:33 Over punt 2: ik geloof wel dat jij en anderen dat heel diep vinden, maar daartegenover staan heel diepe overtuigingen aan de andere kant (namelijk dat dit schriftuurlijk is en dat ruimte geboden moet worden). Bouwen op wat we ervaren en vinden lijkt me riskant. In ieder geval kun je anderen niet afrekenen op je eigen gevoel. Als kerkelijke besluitvorming dan zo belangrijk is, dan toch ook op dit punt?
Hoe verder? Wat mij betreft rekening houden met allerlei vormen van gewetensnood. Ik vind het persoonlijk apart dat je wel gewetensnood ervaart over wat er ver weg in Zwolle gebeurt, maar kennelijk niet over het scheuren van de kerk als lichaam van Christus. Maar als we nu de gewetensnood van de ander zien en waarderen, hoop ik dat er geestelijke ruimte komt om elkaar te verstaan. Want een geestelijk probleem is het volgens mij, aan alle kanten.
P.S. Wij baseren ons niet op een gevoel maar op de heldere Schriftgegevens op beide thema’s die je kunt terugvinden in de aangenomen rapporten.