Absoluut, maar ook mooi. De zinnen die hij gebruikt, de beelden en woorden. Het raakt ergens.Johann Gottfried Walther schreef: ↑07 mar 2026, 21:18Waardevol en duidelijk boek vind ik.MrNuwenspete schreef: ↑03 mar 2026, 06:46 Aan de voet van het kruis, van Octavius Winslow. Ook in dit boek weer hele mooie gedichten.
Welk boek ben jij nu aan het lezen?
-
MrNuwenspete
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Op dit moment lees ik Narnia voor aan de kinderen. Aan Gemini vraag om vooraf een afbeelding bij het hoofdstuk te maken. De kinderen genieten van de prachtige afbeeldingen en zelfs de jongste (5) begrijpt het verhaal grotendeels door de afbeeldingen. We genieten er allemaal van. Ze juichen als ik Narnia noem.
Fides Quaerens Intellectum
Geweldig. Onze oudste is dol op de boeken. Hij vindt stilzitten in de kerk moeilijk, maar toen dominee een keer Narnia noemde was hij er weer even een minuut volledig bij.Anselmus schreef: ↑Gisteren, 19:03 Op dit moment lees ik Narnia voor aan de kinderen. Aan Gemini vraag om vooraf een afbeelding bij het hoofdstuk te maken. De kinderen genieten van de prachtige afbeeldingen en zelfs de jongste (5) begrijpt het verhaal grotendeels door de afbeeldingen. We genieten er allemaal van. Ze juichen als ik Narnia noem.
Ik lees nu voor de jongens Snuf de hond en voor mezelf wat commentaren op Openbaring.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Net uit: laat ieder’s Heeren goedheid loven van Maarten Luther.
Begin nu aan een helpende hand van ds Elshout
Begin nu aan een helpende hand van ds Elshout
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gib dich zufrieden und sei stille
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gib dich zufrieden und sei stille
- Johann Gottfried Walther
Wat voor commentaren lees je?
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Never Turn Your Back on an Angus Cow: My Life as a Country Vet - Dr. Jan Pol
Dr. Jan Pol is geen doorsnee dierenarts. Geboren en getogen in Nederland op een melkveebedrijf, is hij de ster van de populaire Nat Geo Wild-serie The Incredible Dr. Pol en behandelt hij al sinds de jaren 70 dieren in het landelijke Michigan. Dr. Pol heeft meer dan 20.000 patiënten behandeld, van witte muizen tot paarden van 1180 kilo en alles daartussenin.
Van zijn twaalfde, toen hij hielp bij de geboorte van een nest biggetjes op de boerderij van zijn familie, tot de ongelooflijke momenten die hij vastlegde in zijn succesvolle tv-serie, heeft Dr. Pol een schat aan verhalen verzameld over hoe het is om voor deze dierentuin aan dieren te zorgen. Hij deelt zijn eigen verhaal over opgroeien tussen dieren, zijn opleiding tot dierenarts in Nederland en zijn verhuizing naar Michigan om zijn eerste praktijk te openen in een prefab huis. Hij heeft zich ontpopt als een empathische, maar doortastende dierenarts die niet bang is om moeilijke beslissingen te nemen in het belang van zijn patiënten – en hun hardwerkende eigenaren. Een ziek huisdier kan voor verdriet zorgen, maar een zieke koe of een ziek paard kan het levensonderhoud van een boer bedreigen, wiens bescheiden winst afhankelijk is van gezond vee.
In navolging van de klassieke boeken van James Herriot is Never Turn Your Back on an Angus Cow een charmante, fascinerende en grappige memoire die dierenliefhebbers overal ter wereld zal bekoren.
Dr. Jan Pol is geen doorsnee dierenarts. Geboren en getogen in Nederland op een melkveebedrijf, is hij de ster van de populaire Nat Geo Wild-serie The Incredible Dr. Pol en behandelt hij al sinds de jaren 70 dieren in het landelijke Michigan. Dr. Pol heeft meer dan 20.000 patiënten behandeld, van witte muizen tot paarden van 1180 kilo en alles daartussenin.
Van zijn twaalfde, toen hij hielp bij de geboorte van een nest biggetjes op de boerderij van zijn familie, tot de ongelooflijke momenten die hij vastlegde in zijn succesvolle tv-serie, heeft Dr. Pol een schat aan verhalen verzameld over hoe het is om voor deze dierentuin aan dieren te zorgen. Hij deelt zijn eigen verhaal over opgroeien tussen dieren, zijn opleiding tot dierenarts in Nederland en zijn verhuizing naar Michigan om zijn eerste praktijk te openen in een prefab huis. Hij heeft zich ontpopt als een empathische, maar doortastende dierenarts die niet bang is om moeilijke beslissingen te nemen in het belang van zijn patiënten – en hun hardwerkende eigenaren. Een ziek huisdier kan voor verdriet zorgen, maar een zieke koe of een ziek paard kan het levensonderhoud van een boer bedreigen, wiens bescheiden winst afhankelijk is van gezond vee.
In navolging van de klassieke boeken van James Herriot is Never Turn Your Back on an Angus Cow een charmante, fascinerende en grappige memoire die dierenliefhebbers overal ter wereld zal bekoren.
Een paar boeken tegelijk:
-Het boek van Ds Vlastuin over de doop.
-Israël. 7 oktober, Lee Yaron
-De sleutels van het huis
Een dagboek uit Gaza, Sami Al-Ajrami
-De dag door met dementie, Anneke van der Plaats
-Het boek van Ds Vlastuin over de doop.
-Israël. 7 oktober, Lee Yaron
-De sleutels van het huis
Een dagboek uit Gaza, Sami Al-Ajrami
-De dag door met dementie, Anneke van der Plaats