Preken beluisteren op internet

-DIA-

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door -DIA- »

Ik vindt dit zeer vertroebelend. Wij moeten dus in onszelf iets vinden waarom we aan het Avondmaal kunnen deelnemen. Tenminste zo is dit wel te verstaan.
© -DIA- 33.999 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
DDD

Bericht door DDD »

Onszelf beproeven, mag ik hopen dat je bedoelt. Dan vind je wel wat, of niet wat.
De Rijssenaar

Bericht door De Rijssenaar »

-DIA- schreef: 07 feb 2026, 09:30 Ik vindt dit zeer vertroebelend. Wij moeten dus in onszelf iets vinden waarom we aan het Avondmaal kunnen deelnemen. Tenminste zo is dit wel te verstaan.
Ik snap je niet helemaal
huisman

Bericht door huisman »

-DIA- schreef: 07 feb 2026, 09:30 Ik vindt dit zeer vertroebelend. Wij moeten dus in onszelf iets vinden waarom we aan het Avondmaal kunnen deelnemen. Tenminste zo is dit wel te verstaan.
Vraag maar om armmakende genade dan vind je niets in jezelf.Hongerigen heeft Hij met goederen vervuld, en rijken heeft Hij ledig weggezonden,
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Jeremiah

Bericht door Jeremiah »

https://www.prekenweb.nl/preek/15015

Ds. J.W. Kersten over Zondag 9
De Rijssenaar

Bericht door De Rijssenaar »

https://www.prekenweb.nl/preek/12347

Jij bracht me op een idee om iets van Kersten te luisteren. Dacht eerst dat dit de oprichter van GerGem was, maar blijkt dus de zoon te zijn..

Maar het viel mij heel erg mee. Dat zulke dominees toen al in GerGem waren. Echt heel mooie preek..

Hier zijn de highlights:
Minuut 29. Dat het geloof in Jezus Christus is en dat daar de zekerheid ligt. Niet allemaal in zakken vol bevinding een gevoeligheden.

Minuut 35. Zegt ie dat het geloof zeker is en dat we zeker kunnen zijn.

Minuut 36. Hij wijst af dat je zekerheid moet zoeken door zelfonderzoek. Je hoeft niet te onderzoeken, en of het wel waar is in je hart. Je bent eigendom van Jezus Christus. Daar ligt de zekerheid.

Minuut 38. Hij noemt voorbeeld oude vrouw die boos werd als je over Jezus begon als enige zaligmaker. Iemand die veel bezig was onderzoek en dat geweldig vond. Dat was dus niet zo, ze leefde niet uit het evangelie.

Minuut 47. Ellende is maar een stuk om je te leiden naar verlossing. Daarom is het ook maar zo kort. Velen komen nooit verder dan ellende. Dat zijn gevaarlijke mensen. Dus hebben hun leven gevonden in de ellende. Dat is dus net niks.

Minuut 48. Gaat hij tegen de mensen in die de mensen veroordelen die mogen zingen van God en daar blij mee mogen zijn. Zulke mensen zeggen dan: nou nou, dat kan wel minder. Je bent er nog niet. Nou, zulke mensen zijn nooit boven hun ellende uit gekomen. Daar kunnen ze blijkbaar leven. Dat is dus helemaal mis

Hij heeft natuurlijk veel meer gezegd. Maar Het mooie vind ik dat je bij hem ook echtheid en gunning merkt. Hij neemt je als ware mee en beseft waar hij het over heeft. Echt prettig om zo'n predikant te horen.. Geen gedoe en poespas.
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Ik zou je adviseren ook zijn preek over Hooglied 5 : 8 - 10 te beluisteren.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Plaats reactie