Mode en kleding
Re: Mode en kleding
het onderschrift staat er altijd onder, als de mods willen dat ik het definitief verwijder hoor ik het wel.
Daarnaast blijft mijn standpunt over jouw manier van aanwezig zijn op dit forum staan
Daarnaast blijft mijn standpunt over jouw manier van aanwezig zijn op dit forum staan
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gib dich zufrieden und sei stille
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Tja, echt inhoudelijk is de reactie "hij spreekt alleen maar negatief, daarom hekel ik hem en hoor 'm liever niet" niet echt. Als je enkel bejubelt wilt worden moet je bij www.fansvanbertiel.nl zijn denk ik.
-
De Rijssenaar
Kleding verschilt per plaats en misschien per kerk wel.. Zo zie ik ook altijd wel verschil tussen Zuid, Noord en West..
Maar laatst zei iemand bijvoorbeeld dat je in politiek met bepaald ambt netjes gekleed moest gaan. In pak. Daar vind ik ook wel wat voor te zeggen.. Dat is wel bepaalde waardigheid.
Maar het is ook altijd wel gedoe. Wat kan wel en wat kan niet? Wanneer is een rok te kort en wanneer te lang? Daar hoor je ook wel verschillende meningen over…
Of kun je gewoon met jeans naar kerk? Of moet je iets netters. Allemaal verschillende meningen. Iedereen vind er wat van..
Dus tis ook wel heel geneuzel soms.. En iedereen vind z’n eigen mening top. Dus je komt er toch nooit uit
Maar laatst zei iemand bijvoorbeeld dat je in politiek met bepaald ambt netjes gekleed moest gaan. In pak. Daar vind ik ook wel wat voor te zeggen.. Dat is wel bepaalde waardigheid.
Maar het is ook altijd wel gedoe. Wat kan wel en wat kan niet? Wanneer is een rok te kort en wanneer te lang? Daar hoor je ook wel verschillende meningen over…
Of kun je gewoon met jeans naar kerk? Of moet je iets netters. Allemaal verschillende meningen. Iedereen vind er wat van..
Dus tis ook wel heel geneuzel soms.. En iedereen vind z’n eigen mening top. Dus je komt er toch nooit uit
Dit is ook niet nodig WimWim Anker schreef: ↑Vandaag, 11:46Tja, echt inhoudelijk is de reactie "hij spreekt alleen maar negatief, daarom hekel ik hem en hoor 'm liever niet" niet echt. Als je enkel bejubelt wilt worden moet je bij www.fansvanbertiel.nl zijn denk ik.
Ik heb al een paar jaar geleden onderschriften uitgezet. Ik zie ze dus niet, en dat scheelt een hoop ergernis.Wim Anker schreef: ↑Vandaag, 11:32Nee @Bertiel. Dit heeft alles te maken met eerbied. Praten over mode, zolen etc. prima. Ga je gang. Maar dan niet met zo'n onderschrift. Met toiletten is ook niets mis maar niemand stelt voor -hoop ik- om ze onder de preekstoel te installeren want het is toch loze ruimte en wel zo makkelijk bereikbaar vanuit de kerkzaal. Dat doe je gewoon niet. Punt.
zijn er nog meer mensen die zich ergeren aan mijn onderschriften, want dan zet ik ze uit
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
-
De Rijssenaar
- Maanenschijn
Nee, het stoort me geheel niet. Ik gebruik meestal de app Tapatalk om op het forum te zijn en daar heb ik alle onderschriften al ooit eens uit gezet. Maar ook als ik ze wel zie stoort het me niet.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Ik erger me er niet aan maar vind ieder onderschrift eigenlijk een soort irritante onderbreking van de gesprekken.
Zelf had ik heel lang het laatste vers van Psalm 100 als onderschrift. Maar op een gegeven moment dacht ik: hoe gepast is het eigenlijk om dat iedere keer overal tussendoor te delen? Valt dat nog onder een goed gebruik van Gods heilige naam? Toen heb ik mijn onderschrift verwijderd.
Zelf had ik heel lang het laatste vers van Psalm 100 als onderschrift. Maar op een gegeven moment dacht ik: hoe gepast is het eigenlijk om dat iedere keer overal tussendoor te delen? Valt dat nog onder een goed gebruik van Gods heilige naam? Toen heb ik mijn onderschrift verwijderd.
Dat is inderdaad lastig, en meningen verschillen altijd. Soms per kerkelijke gemeente.De Rijssenaar schreef: ↑Vandaag, 11:54 Kleding verschilt per plaats en misschien per kerk wel.. Zo zie ik ook altijd wel verschil tussen Zuid, Noord en West..
Voor mezelf denk ik: als een kerk bepaalde gewoonten heeft, pas ik me daaraan aan; uit liefde en respect (Romeinen 14), niet omdat mijn geloof ervan afhangt.
En als ik in een andere context iets anders doe, dan is de vraag niet: mag het? Maar: wat is mijn drijfveer? Doe ik het om me ergens tegen af te zetten, of uit vrijheid omdat dat niemand is die over mijn kleding-stijl struikelt?
Uiteindelijk gaat het om de bron: leef ik waardig de Heere, in wat ik ben en draag (Kolossenzen 1:9–10).
--
Zelf heb ik ervaren, dat toen ik Hervormd werd in 2000, ik opeens zelf moest gaan nadenken wat ik aandeed. En wat niet.
Daarvoor waren er toch bepaalde regels. En zo kwam ik bij kolossenzen 1:9-10 uit.
Laatst gewijzigd door Arja op 20 feb 2026, 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Nee hoor. Voor mij is het geen enkel probleem.
Maak je niet druk joh.Wim Anker schreef: ↑Vandaag, 11:46Tja, echt inhoudelijk is de reactie "hij spreekt alleen maar negatief, daarom hekel ik hem en hoor 'm liever niet" niet echt. Als je enkel bejubelt wilt worden moet je bij www.fansvanbertiel.nl zijn denk ik.
Als het je stoort dan zet je de weergave van onderschriften toch uit.