Schokkend

parsifal

Re: Schokkend

Bericht door parsifal »

Jeremiah schreef: Gisteren, 19:10
J.C. Philpot schreef:
Edelweiss schreef: 04 feb 2026, 10:35
merel schreef: 04 feb 2026, 10:19 Ik hoop dat meer paleizen na gaan denken over hun toekomst. Hetgeen de afgelopen decennia naar buitenkomt bij vrijwel alle koningshuizen is niet best.
Eens.
Het spreekt ook boekdelen hoe er vervolgens mee om wordt gegaan. Dat bijvoorbeeld Andrew en ex van alle titels zijn gestript, vind ik een uitstekend signaal.
De heer Mountbatten-Windsor is zojuist gearresteerd.

https://www.bbc.com/news/live/c70kjr9wjw0t
Prima nieuws. Dat stuk tuig hoort levenslang in de gevangenis.
Laat dat eerst maar eem rechter en later aan hoogste Rechter. Het blijft wel opvallend dat de machtige Amerikanen buiten schot blijven. In VK, Noorwegen en nu Frankrijk zijn er mensen die gevolgen voelen. In VS is volgens mij Epstein zelf enige Amerikaan die voor gerecht is gekomen (Maxwell is ook een Britse).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

parsifal schreef: Gisteren, 19:25
J.C. Philpot schreef:
Eens.
Het spreekt ook boekdelen hoe er vervolgens mee om wordt gegaan. Dat bijvoorbeeld Andrew en ex van alle titels zijn gestript, vind ik een uitstekend signaal.

Laat dat eerst maar eem rechter en later aan hoogste Rechter. Het blijft wel opvallend dat de machtige Amerikanen buiten schot blijven. In VK, Noorwegen en nu Frankrijk zijn er mensen die gevolgen voelen. In VS is volgens mij Epstein zelf enige Amerikaan die voor gerecht is gekomen (Maxwell is ook een Britse).
Kijk... eerst moraliseren naar anderen dat men niet mag oordelen voordat de rechter gesproken heeft om dan naadloos over te gaan naar het - zonder enig bewijs - suggestief schofferen van amerikanen. Wat een stuitende, schofterige hypocrisie!
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

Wim Anker schreef: Gisteren, 19:29
parsifal schreef: Gisteren, 19:25 Laat dat eerst maar eem rechter en later aan hoogste Rechter. Het blijft wel opvallend dat de machtige Amerikanen buiten schot blijven. In VK, Noorwegen en nu Frankrijk zijn er mensen die gevolgen voelen. In VS is volgens mij Epstein zelf enige Amerikaan die voor gerecht is gekomen (Maxwell is ook een Britse).
Kijk... eerst moraliseren naar anderen dat men niet mag oordelen voordat de rechter gesproken heeft om dan naadloos over te gaan naar het - zonder enig bewijs - suggestief schofferen van amerikanen. Wat een stuitende, schofterige hypocrisie!
Help me even Wim, waar zie jij een suggestief schofferen en schofterige hypocrisie?
Ik zie zelf namelijk geen oordeel maar een observatie, namelijk dat er, in tegenstelling tot in Europa, in de VS nog géén (noemenswaardige) arrestaties zijn verricht - maar misschien lees ik verkeerd en heb jij bovendien meer feiten bij de hand.
Jeremiah

Bericht door Jeremiah »

J.C. Philpot schreef:
Eens.

Dat de Amerikanen niet worden vervolgd komt door het feit dat Trump zijn machtige vrienden beschermd. En de republikeinen zijn weer bang om daar iets van te zeggen (op 1 na, nl Thomas Massie) Dat is ook de reden dat er zoveel namen zwarkgelakt zijn in de openbare Epsteinfiles terwijl de files in de secure facility (SKIF) niet zwartgelakt zijn.

https://www.ad.nl/buitenland/democraten ... ~a633159f/
parsifal

Bericht door parsifal »

Jeremiah schreef: Vandaag, 11:04
J.C. Philpot schreef: De heer Mountbatten-Windsor is zojuist gearresteerd.

Dat de Amerikanen niet worden vervolgd komt door het feit dat Trump zijn machtige vrienden beschermd. En de republikeinen zijn weer bang om daar iets van te zeggen (op 1 na, nl Thomas Massie) Dat is ook de reden dat er zoveel namen zwarkgelakt zijn in de openbare Epsteinfiles terwijl de files in de secure facility (SKIF) niet zwartgelakt zijn.

https://www.ad.nl/buitenland/democraten ... ~a633159f/
Ik denk dat je daarin wel gelijk hebt, maar ik heb ook liever dat dat op de juiste manier, via rechters wordt bepaald. Het openbaar maken van de Epstein files is natuurlijk al iets vreemds. Veel mensen die genoemd worden, worden in de ogen van velen ook in verband gebracht met de seksuele misdaden van Epstein, terwijl ze daar mogelijk buiten staan. De man regelde ook veel andere dingen en was een gigantisch netwerker (wat weer gebruikt kan worden voor illegale en legale zaken).

Het punt is dat men ook bij justitie in de VS niet echt van plan lijkt om ook maar iets te doen met alles wat ze over Epstein en zijn contacten weten (of in ieder geval in files hebben).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie