Grote ergernissen
Re: Grote ergernissen
Ik koop altijd een e-ticket. Heb geen OV kaart.
Hoe werkt dat dan als je met betaalpas betaalt? Wat is dan je vervoersbewijs?
Hoe werkt dat dan als je met betaalpas betaalt? Wat is dan je vervoersbewijs?
Je hebt geen OV kaart meer nodig; je kan gewoon je betaalpas voor het incheck-poortje houden. Dat is je vervoersbewijs. Als een conducteur erom vraagt, houd je de betaalpas gewoon voor zijn toestel.
Het werkt ook met mobiele telefoon; dat doe ik altijd: nog makkelijker.
Wel even OV-pay installeren en je betaalpas koppelen.Tiberius schreef: ↑10 feb 2026, 10:58Je hebt geen OV kaart meer nodig; je kan gewoon je betaalpas voor het incheck-poortje houden. Dat is je vervoersbewijs. Als een conducteur erom vraagt, houd je de betaalpas gewoon voor zijn toestel.
Het werkt ook met mobiele telefoon; dat doe ik altijd: nog makkelijker.
Dat kan. Maar het werkt ook gewoon met Google of Samsung Wallet.
Je kan wel je geld terugkrijgen, maar dat is een schrale troost, natuurlijk.
Het is jammer dat er geregeld storingen zijn. Het is zo'n geweldige manier van reizen.
Het is jammer dat er geregeld storingen zijn. Het is zo'n geweldige manier van reizen.
Ja, ik vind dat ook plezierig: een rustige manier om ergens te komen en tijdens de rit nog productief te zijn ook.
Zo betaal je in Londen in de metro ook. Pasje ervoor, klaar. Niet vergeten om ook uit te checken.
~~Soli Deo Gloria~~
Jawel, dat kan ook. Maar dan betaal je wel de hoofdprijs. Terwijl je bij online tickets soms 60 procent korting krijgt, als je op tijd boekt en buiten de spits reist.
Voor de prijs van twee dagkaarten kun je ook een maand lang iedere dag in de daluren reizen, dus de prijsverschillen zijn groot.
Ja, weloverwogen reizen loont. Ik dacht pasgeleden met een beetje heimwee terug aan de dagkaartacties die er voorheen veelvuldig waren bij Kruidvat, Blokker en dergelijke. Nog even terug gezocht: voor € 13,99 kon je dan een hele dag het hele land door. Ongekend. Ik kocht vaak een heel stapeltje van zulke tickets.DDD schreef: ↑10 feb 2026, 23:35Jawel, dat kan ook. Maar dan betaal je wel de hoofdprijs. Terwijl je bij online tickets soms 60 procent korting krijgt, als je op tijd boekt en buiten de spits reist.
Voor de prijs van twee dagkaarten kun je ook een maand lang iedere dag in de daluren reizen, dus de prijsverschillen zijn groot.
Ja het is jammer dat die er niet meer zijn. Je zou zeggen, dat als je de reistijden beperkt tot de daluren, dat nog steeds uit moet kunnen.
Ik vind het alleen reizen tijdens daluren ellendig. Dat komt mij zelden of nooit goed uit. En werken in de trein is vrijwel onmogelijk ivm de privacy gebonden stukken. Daarnaast wil ik echt niet op de wifi van de NS zitten.
Ik ben meestal niet zo vroeg uit bed. Dat is een van de voordelen dat je geen kinderen hebt. Voor mij is na negen uur de trein nemen, prima.
Los daarvan: het gebeurt niet vaak dat mensen naast mij zitten, maar de krant of een boek lezen kan altijd, en is toch ontspannener dan in de file staan. Hoewel ik midden in de nacht (beter gezegd: vanaf een uur of half tien) 20 minuten sneller zou zijn met de auto dan met trein en fiets, is het normaal gesproken andersom: de auto is minstens tien minuten langer. En dat los van incidentele files. Vooral bij slecht weer en ongelukken. Dan heb je zomaar vertragingen van een half uur of meer.
Een hotspot op je telefoon kost haast niets, daar hoef je het niet voor te laten.
Los daarvan: het gebeurt niet vaak dat mensen naast mij zitten, maar de krant of een boek lezen kan altijd, en is toch ontspannener dan in de file staan. Hoewel ik midden in de nacht (beter gezegd: vanaf een uur of half tien) 20 minuten sneller zou zijn met de auto dan met trein en fiets, is het normaal gesproken andersom: de auto is minstens tien minuten langer. En dat los van incidentele files. Vooral bij slecht weer en ongelukken. Dan heb je zomaar vertragingen van een half uur of meer.
Een hotspot op je telefoon kost haast niets, daar hoef je het niet voor te laten.
Lezen in de trein is inderdaad heerlijk. Alleen gaat de kostenbesparing voor mij niet op. Ik reis altijd in de spits of ik nu met de auto, fiets of trein ga.
Het woon- werkverkeer voor mij duurt met het openbaar vervoer zelfs ruim drie keer zo lang dan met de auto (resp. 1 uur 10 en 21 minuten). Vanaf aankomend voorjaar ga ik met de fiets. Mijn man reist altijd met de trein naar het werk. Zijn reistijd met openbaar vervoer is 90 minuten of langer en met de auto 30 minuten. Vanaf aankomende zomer kan hij gelukkig dichterbij huis werken. Dan is het een klein uurtje fietsen.
Het woon- werkverkeer voor mij duurt met het openbaar vervoer zelfs ruim drie keer zo lang dan met de auto (resp. 1 uur 10 en 21 minuten). Vanaf aankomend voorjaar ga ik met de fiets. Mijn man reist altijd met de trein naar het werk. Zijn reistijd met openbaar vervoer is 90 minuten of langer en met de auto 30 minuten. Vanaf aankomende zomer kan hij gelukkig dichterbij huis werken. Dan is het een klein uurtje fietsen.
-
Henk J
Als je 21 minuten moet auto rijden dan ben je met de fiets ook wel even onderweg of niet?