ING-top 316% méér salaris in 4 jaar......

Job

Re: ING-top 316% méér salaris in 4 jaar......

Bericht door Job »

Terri schreef: Gisteren, 10:27
Is dat diezelfde organisatie waar zo'n gedoe is over het voortbestaan van de zorgboerderij in Tricht, na een brand?
Hier hoorde ik ook geen fraaie geluiden over. Dat het geld wat ruimhartig door velen is gedoneerd na de brand bij De Leidsche Hoeven niet terecht is gekomen bij de gedupeerde Leidsche Hoeven, maar mee is genomen door Siloah, die elders onderdak hebben gezocht en gevonden (De Hoenderik) en daar blijven. Dus niet meer terugkeren naar De Leidsche Hoeven. Terwijl de ondernemers van DLH volop bezig zijn met de herbouw. Kloppen deze verhalen? Wrang detail vind ik dat de eigenaar van de Leidsche Hoeven het echtpaar Heikoop is, waarvan mevr. Heikoop is afgezet als voorzitster van de Vrouwenbond GG, wat ook al een pijnlijke kwestie was.

Om enigszins balans te brengen: ik vind dat de bestuurder van Siloah meer dan uitmuntend gehandeld heeft rondom de pijnlijke kwestie van het wooncentrum in Bodegraven.
DDD

Bericht door DDD »

Dat zou nu eens een onderwerp zijn om als RD goed uit te diepen. In plaats van oppervlakkige interviews met andere prominenten.
windorgel

Bericht door windorgel »

ZWP schreef:
HHR schreef: Gisteren, 10:23 Salaris predikant is niet overdreven inderdaad.
Ging mij om bestuurders van stichtingen uit onze achterban.
Dat salaris is echt te hoog.
Voor de goede orde: dit zijn de werkgeverslasten. Er zit nog heel wat tussen om tot een netto maandsalaris te komen. Dan heb je het denk ik over ongeveer € 7 à 8k netto per maand. Veel, maar toch niet onbehoorlijk veel?

Ik vind dat dit soort organisaties goede bestuurders verdient, daar mag je best wat voor betalen.
Zeker eens.
Het bedrag dat gepubliceerd wordt is het brutoloon inclusief het door de werkgever afgedragen deel van de pensioenpremie (inkomen betaalbaar op termijn) cf WNT.

En ter vergelijking:
De salarissen in het onderwijs lopen al op tot een bruto 7313 euro bij fulltime (max LD), met daarbovenop vakantie- en eindejaarsuitkering.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Job schreef: Gisteren, 12:23
Is dat diezelfde organisatie waar zo'n gedoe is over het voortbestaan van de zorgboerderij in Tricht, na een brand?
Hier hoorde ik ook geen fraaie geluiden over. Dat het geld wat ruimhartig door velen is gedoneerd na de brand bij De Leidsche Hoeven niet terecht is gekomen bij de gedupeerde Leidsche Hoeven, maar mee is genomen door Siloah, die elders onderdak hebben gezocht en gevonden (De Hoenderik) en daar blijven. Dus niet meer terugkeren naar De Leidsche Hoeven.
1. Doneer nooit aan zulke acties. Je weet nooit waar het geld blijft.
2. Mij hebben volop signalen bereikt dat de samenwerking tussen Siloah en de locatie niet echt lekker liep. De berichtgeving zegt daar niets over.
3. Zowel de locatie als diegene die er gebruik van maakten zijn gedupeerd. Alsof daar een keuze in moet worden gemaakt.
Konijntje

Bericht door Konijntje »

HHR schreef: Gisteren, 08:03 Ik kon niet zo snel een ander topic vinden dus maar hier.
In een vraag en antwoord op Refoweb las ik het volgende:
Refoweb schreef:De voorzitter van de Raad van Bestuur van Siloah (stichting gehandicaptenzorg Gereformeerde Gemeenten) staat op de rol voor 174.00 euro en een andere lid van diezelfde RvB voor 161.000 euro (jaarverslag 2024)
Ik heb niets tegen stevige salarissen en zeker niet in de commerciële wereld, maar ik vind dit stevige salarissen voor een kerkelijke organisatie. Die als openingszin dit op de website zet: "Siloah wil mensen dienen die kwetsbaar zijn vanwege hun beperking. Dit doen we niet alleen omdat we geloven dat het onze opdracht is onze naaste lief te hebben, maar juist ook omdat we dit ervaren vanuit ons hart."
Vergelijkbaar salaris met een burgemeester uit een middengrote stad. Dus een stevig salaris, maar niet buitensporig.
Job

Bericht door Job »

Herman schreef: Gisteren, 16:55
Job schreef: Gisteren, 12:23
Hier hoorde ik ook geen fraaie geluiden over. Dat het geld wat ruimhartig door velen is gedoneerd na de brand bij De Leidsche Hoeven niet terecht is gekomen bij de gedupeerde Leidsche Hoeven, maar mee is genomen door Siloah, die elders onderdak hebben gezocht en gevonden (De Hoenderik) en daar blijven. Dus niet meer terugkeren naar De Leidsche Hoeven.
1. Doneer nooit aan zulke acties. Je weet nooit waar het geld blijft.
2. Mij hebben volop signalen bereikt dat de samenwerking tussen Siloah en de locatie niet echt lekker liep. De berichtgeving zegt daar niets over.
3. Zowel de locatie als diegene die er gebruik van maakten zijn gedupeerd. Alsof daar een keuze in moet worden gemaakt.
1 Normaal gesproken kan dat prima toch? Bij mijn weten is er zelfs in kerkdiensten gecollecteerd.
2 Dat kan goed. Maar ik hoor tevens dat cliënten het op de nieuwe locatie niet naar hun zin hebben en terug verlangen naar de oude locatie.
3 Maar er is wel een keuze gemaakt, eentje die niet voor de hand ligt.
Job

Bericht door Job »

Ik stuit net hier op:

Schimmig spel Siloah rond breuk met De Leidsche Hoeven.
https://www.refoweb.nl/nieuws/1800/schi ... he-hoeven/
MGG

Bericht door MGG »

Job schreef: Vandaag, 01:33 Ik stuit net hier op:

Sommige reacties zijn nuttiger dan het eenzijdige suggestieve artikel. Voor een wat vollediger beeld zou ik ook het artikel op Cvandaag lezen en de reactie van Silloah. Jammer dat Refoweb reacties met feitelijke onjuistheden uit de categorie leugens en laster niet knipt. Ik twijfelde even om een account aan te maken, maar Middennedelander zorgt al voor wat evenwicht.
Groepscirkel

Bericht door Groepscirkel »

MGG schreef: Vandaag, 05:50Sommige reacties zijn nuttiger dan het eenzijdige suggestieve artikel. Voor een wat vollediger beeld zou ik ook het artikel op Cvandaag lezen en de reactie van Silloah. Jammer dat Refoweb reacties met feitelijke onjuistheden uit de categorie leugens en laster niet knipt. Ik twijfelde even om een account aan te maken, maar Middennedelander zorgt al voor wat evenwicht.
Ik lees inderdaad ook wat suggestieve reacties. Maar hoe weet je dat het gaat om 1] feitelijke onjuistheden en 2]categorie leugen en laster? Op grond van welke feiten weet je zo zeker dat het anders zit?
Job

Bericht door Job »

MGG schreef: Vandaag, 05:50
Job schreef: Vandaag, 01:33 Ik stuit net hier op:

Sommige reacties zijn nuttiger dan het eenzijdige suggestieve artikel. Voor een wat vollediger beeld zou ik ook het artikel op Cvandaag lezen en de reactie van Silloah. Jammer dat Refoweb reacties met feitelijke onjuistheden uit de categorie leugens en laster niet knipt. Ik twijfelde even om een account aan te maken, maar Middennedelander zorgt al voor wat evenwicht.
Weet jij er inhoudelijk meer van dat je weet wat feitelijke onjuistheden zijn?

Zelf ken ik meerdere ouders van gehandicapte jonge mensen die er werken en ik weet dat in elk geval het deel klopt voor wat betreft het overrompelende en de late en minimale communicatie vanuit Siloah. Verder dat een deel van de cliënten nog steeds uit balans is omdat ze terug verlangen naar DLH.
helma

Bericht door helma »

Ik vind ruzies/conflicten 'onder ons' zo ingewikkeld en verdrietig.

Wat ik wel opvallend vind is een patroon van 'geheimhoudingsplicht' wat de ene betrokken partij aan de andere partij oplegt.
Ik heb dat in andere situaties ook altijd heel apart gevonden. Wie is daar bij gebaat?
Dan krijg ik toch meteen een 'niet-pluis-gevoel'.
Job

Bericht door Job »

Alles overziend lees ik nergens, maar dan ook nergens, een valide argument om de banden met DLH definitief door te snijden en het geld mee te nemen.
Groepscirkel

Bericht door Groepscirkel »

helma schreef: Vandaag, 08:44 Ik vind ruzies/conflicten 'onder ons' zo ingewikkeld en verdrietig.

Wat ik wel opvallend vind is een patroon van 'geheimhoudingsplicht' wat de ene betrokken partij aan de andere partij oplegt.
Ik heb dat in andere situaties ook altijd heel apart gevonden. Wie is daar bij gebaat?
Dan krijg ik toch meteen een 'niet-pluis-gevoel'.
Precies. Kom dan op z'n minst met een gezamenlijke verklaring, dan hoef je niet alle zakelijke details uit te werken. Dat ontbreekt hier helaas ten enemale. Ik weet feitelijk niet zoveel van de situatie, maar heb wel vraagtekens in mijn hoofd.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Ik ben niet onbevooroordeeld, maar weet het ook niet.
Wel is het zo dat de RvB van Siloah een reactie op deze berichtgeving heeft gegeven, zie https://www.siloah.nl/nieuws/reactie-va ... hoenderik/
Plaats reactie