Erdee

Ambtenaar

Re: Erdee

Bericht door Ambtenaar »

Maanenschijn schreef: Gisteren, 17:50 Blijkbaar moeten mensen op weg geholpen worden Job, omdat niet iedereen schep heeft hoe slecht dergelijke muziek en festivals zijn. Gelukkig weet jij het wel.
Het is waar dat je op dergelijke festivals weinig goeds zult treffen. Toch is het makkelijke kritiek van het RD.

Er zijn in reformatorische kring voldoende misstanden om te duiden, laat het RD zich daar op richten. Dan voegen ze echt waarde toe.
DDD

Bericht door DDD »

huisman schreef: Gisteren, 20:10
DDD schreef: Gisteren, 19:23 Daar ben ik het helemaal mee eens. En helma noemt een aantal relevante dingen. Die overigens ook voor een hockeyclub kunnen gelden. Het gaat mij erom dat er een juist en onderbouwd oordeel komt. Je kunt niet zomaar zeggen dat iets satanisch is als er een afbeelding van een Boeddha gebruikt wordt, bijvoorbeeld.

Ik zou niemand adviseren om naar Defqon te gaan. Maar ik zou nog minder iemand adviseren om te oordelen over dingen waarvan je geen verstand hebt. En als iets satanisch is, dan moet ik dat kunnen zien. Het gekste is nog, dat ik in Trump en zijn toespraken satanische trekjes zie, maar in een wild en kleurig vormgegeven podium kan ik daar met de beste wil van de wereld niets satanisch in ontdekken. Het is gewoon een oosters thema. Als het nou middeleeuwse duivelskoppen waren, dan snap ik zo'n gedachte vanuit een christelijk en historisch bewust perspectief. Dan nog moet je je afvragen in hoeverre zo'n cultuurreferentie ook inhoudelijk gemotiveerd is.

Het enkele kabaal kan de norm wat mij betreft, in ieder geval niet zijn. Want dat is nogal smaakgebonden en eerlijk gezegd zie ik ook niet in wat er mis is met enige massahysterie, mits met mate en niet misbruikt.
En er is ook niet zoveel mis om één keertje te buigen voor het beeld. (Daniël 3 )……of toch wel?
Ja, dat wel. Maar dat is dit toch niet? Als ik heel eerlijk ben: ik denk dat er best wel dominees zijn die meer vereerd worden dan dit soort artiesten. Mensen zijn onmiskenbaar enthousiast, en er zullen ook mensen verliefd zijn, maar van verering van artiesten heb ik nooit zoveel meegekregen. Misschien ben ik daar te nuchter voor of heb ik niet de juiste contacten. In voetbal heb je dat denk ik nog iets meer, al denk ik ook dat het overdrachtelijk taalgebruik is als mensen over godenzonen spreken.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef: Gisteren, 22:12 Als ik heel eerlijk ben: ik denk dat er best wel dominees zijn die meer vereerd worden dan dit soort artiesten. Mensen zijn onmiskenbaar enthousiast, en er zullen ook mensen verliefd zijn, maar van verering van artiesten heb ik nooit zoveel meegekregen. Misschien ben ik daar te nuchter voor of heb ik niet de juiste contacten. In voetbal heb je dat denk ik nog iets meer, al denk ik ook dat het overdrachtelijk taalgebruik is als mensen over godenzonen spreken.
Het is vergelijkbaar. Maar dat wil men niet zien, want het zijn de eigen heilige huisjes. En over de godenzonen, dat slaat enkel op Ajax. En dan zijn voetballers snel de zonen van goden, al was Ajax de held natuurlijk geen god, maar een sterveling.
huisman

Bericht door huisman »

DDD schreef: Gisteren, 22:12
huisman schreef: Gisteren, 20:10
DDD schreef: Gisteren, 19:23 Daar ben ik het helemaal mee eens. En helma noemt een aantal relevante dingen. Die overigens ook voor een hockeyclub kunnen gelden. Het gaat mij erom dat er een juist en onderbouwd oordeel komt. Je kunt niet zomaar zeggen dat iets satanisch is als er een afbeelding van een Boeddha gebruikt wordt, bijvoorbeeld.

Ik zou niemand adviseren om naar Defqon te gaan. Maar ik zou nog minder iemand adviseren om te oordelen over dingen waarvan je geen verstand hebt. En als iets satanisch is, dan moet ik dat kunnen zien. Het gekste is nog, dat ik in Trump en zijn toespraken satanische trekjes zie, maar in een wild en kleurig vormgegeven podium kan ik daar met de beste wil van de wereld niets satanisch in ontdekken. Het is gewoon een oosters thema. Als het nou middeleeuwse duivelskoppen waren, dan snap ik zo'n gedachte vanuit een christelijk en historisch bewust perspectief. Dan nog moet je je afvragen in hoeverre zo'n cultuurreferentie ook inhoudelijk gemotiveerd is.

Het enkele kabaal kan de norm wat mij betreft, in ieder geval niet zijn. Want dat is nogal smaakgebonden en eerlijk gezegd zie ik ook niet in wat er mis is met enige massahysterie, mits met mate en niet misbruikt.
En er is ook niet zoveel mis om één keertje te buigen voor het beeld. (Daniël 3 )……of toch wel?
Ja, dat wel. Maar dat is dit toch niet? Als ik heel eerlijk ben: ik denk dat er best wel dominees zijn die meer vereerd worden dan dit soort artiesten. Mensen zijn onmiskenbaar enthousiast, en er zullen ook mensen verliefd zijn, maar van verering van artiesten heb ik nooit zoveel meegekregen. Misschien ben ik daar te nuchter voor of heb ik niet de juiste contacten. In voetbal heb je dat denk ik nog iets meer, al denk ik ook dat het overdrachtelijk taalgebruik is als mensen over godenzonen spreken.
Sorry maar ik haak af bij zoveel onzin. Als de duivel op klompen komt en we zien het niet dan zullen we zijn duistere werk helemaal niet herkennen als hij zich vertoond als engel van het licht. Is Openbaring 12 : 12 en 1 Petrus 5 : 8 dan geen werkelijkheid in 2026?

Er is geen neutraal terrein op deze aarde @DDD.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Job

Bericht door Job »

DDD schreef: Gisteren, 19:23 (...) Je kunt niet zomaar zeggen dat iets satanisch is als er een afbeelding van een Boeddha gebruikt wordt, bijvoorbeeld.

Ik zou niemand adviseren om naar Defqon te gaan. Maar ik zou nog minder iemand adviseren om te oordelen over dingen waarvan je geen verstand hebt. En als iets satanisch is, dan moet ik dat kunnen zien. (...)
Waarom moet jij dat kunnen zien?
Moet je je hoofd in de bek van een krokodil steken om te kunnen constateren of zijn tanden inderdaad scherp zijn? Moet je je hoofd in een GFT-bak steken om te kunnen merken of het daar inderdaad stinkt? Moeten we een huis waar een besmettelijke ziekte heerst binnengaan om te checken of het echt zo is? Sommige zaken zijn zo evident, die vallen echt niet onder het Bijbels onderzoeken of deze dingen alzo zijn. En weet je: iets is al satantisch als de mens er centraal staat en zichzelf uitleeft en God er geen plaats heeft. Dat kan inderdaad ook op de hockeyclub zijn, maar dat is geen excuus. Muziek is een sterk vervoersmiddel om danwel medicijnen naar de ziel te vervoeren danwel gif. Dr. S. D. Post heeft een boekje geschreven: Duivels dichtbij. De duivel zit ons zoveel dichter op de huid dan wij denken. Die moeten we mijden als de pest. Nog een boek: Brieven uit de hel. De rillingen lopen over je rug.
DDD

Bericht door DDD »

Het is niet evident. Dat is precies het punt. Uit interviews met Sefa blijkt heel duidelijk dat hij aan allerlei bijbelse normen en kenmerken voldoet. En hij -en niet alleen hij, er zijn natuurlijk ook predikanten die het met hem eens zijn- denkt hier anders over.

Het is ook zeker geen feit van algemene bekendheid dat dit satanisch is. Integendeel, volgens de uitkomsten van het onderzoek dat ik net op aanwijzingen van Maanenschijn deed, is dat helemaal niet het geval. Vooralsnog zie ik hier op het forum en in het RD-artikel bergen vol vooroordelen. En omdat ik dat vaker meemaak, wil ik dat zelf kunnen beoordelen. De enige mij bekende autoriteit op dit gebied denkt er immers anders over en hij onderbouwt dat ook fatsoenlijk.

De voorbeelden die je noemt, slaan mijns inziens nergens op, omdat het daarbij gaat om het 'onderzoeken' van iets dat in zijn algemeenheid al bekend is. Het is een cirkelredenering.

Het boek van Chesterton ken ik. Het is wel lang geleden dat ik dat las. En eerlijk gezegd, vrees ik dat deze discussie daar beter bij past dan het optreden van de besproken artiest.

Het is niet dat ik het nu zulke mooie muziek vind. Het is niet zo mijn stijl. Maar ik denk dat ik de engelenzang met Kerst ook niet mooi zou vinden. We weten niet precies hoe het klonk, maar het is aannemelijk dat het klonk zoals het scanderen van soldatenlegers in die tijd. Mijn smaak is niet de norm van alle dingen, en jouw smaak ook niet.
Plaats reactie