Read. Seen. Heard. Bits of wisdom.

J.C. Philpot

Re: Read. Seen. Heard. Bits of wisdom.

Bericht door J.C. Philpot »

Faith is believing with the eyes of your heart what you cannot see with the eyes of your head.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
DDD

Bericht door DDD »

helma schreef: 15 dec 2025, 10:16 Ik las van Harold Vaughan:
"Faith praises today what God will do tomorrow"

(En zo is volgens mij het dankgebed in het Doopformulier bedoeld. Als een geloofsbelijdenis.
Zoals de Israëlieten juichten voordat de muren van Jericho vielen.
Zoals ook Jesaja sprak uit de vervulling van de belofte: Want een Kind -is- ons geboren.)
Dank! Dat is een heel mooie gedachte, die ik bij mijn weten niet eerder ergens las.
Arja

Bericht door Arja »

DDD schreef: Gisteren, 19:48
helma schreef: 15 dec 2025, 10:16 Ik las van Harold Vaughan:
"Faith praises today what God will do tomorrow"

(En zo is volgens mij het dankgebed in het Doopformulier bedoeld. Als een geloofsbelijdenis.
Zoals de Israëlieten juichten voordat de muren van Jericho vielen.
Zoals ook Jesaja sprak uit de vervulling van de belofte: Want een Kind -is- ons geboren.)
Dank! Dat is een heel mooie gedachte, die ik bij mijn weten niet eerder ergens las.
Ik ook niet.
Hij zal het zelf niet zo bedoeld hebben.
Hij was baptist
Maar iedereen is vrij hierin, om het citaat te gebruiken. Dat kan heel teer liggen.

Je kunt de evangelist hier meer horen zeggen over lofprijs: https://www.sermonaudio.com/sermons/1117251823172488
Hij geeft een goede tip: Gebruik je telefoon als hulpmiddel om vaste lofprijzingsmomenten in te bouwen in je dag.
Het liefst 7 maar 3 mag ook.
Plaats reactie