Preken beluisteren op internet

Job

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door Job »

Hendrikus schreef: Vandaag, 07:57
Job schreef: Vandaag, 00:10
Jeremiah schreef: Gisteren, 20:53 Nieuwe prekenwebsite

https://kerkdiensten-archief.nl/index.jsp
Wat een omvangrijk archief!
Apart wel dat er rouwdiensten van mensen op te vinden zijn 🤔
Maar dan staat er:
Toegang beperkt
Uit respect voor nabestaanden is deze opname alleen via het contactformulier beschikbaar. Nabestaanden kunnen via daar ook toestemming geven voor openbaarmaking.
Ja, dat heb ik gezien, maar dan is het toch nog bijzonder? Ik zou ervan schrikken wanneer ik er de naam van een familielid tegenkwam.
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

Bijzonder hoor. Prekenweb opereerde heel voorzichtig en vroeg altijd toestemming aan predikanten en nabestaanden en hier worden blijkbaar allerlei preken gewoon opgegooid.
newton

Bericht door newton »

Het RD schreef er ook al wat over op https://www.rd.nl/artikel/1136666-digit ... erwijderen

De beheerders van de site geven toe dat ze niet om toestemming hebben gevraagd om dit materiaal (waar auteursrecht op rust) online te plaatsen. Als achteraf geklaagd wordt door een predikant of betrokkene wordt de opname uit het archief gehaald.

Een bijzondere manier van handelen. We overtreden bewust de wet (met als argument de omvang van het archief) en pas bij klachten doen we er wat aan.
HHR

Bericht door HHR »

Ik snap ook niet helemaal waarom het RD aandacht geeft aan zo'n illegale site.
Er zijn tal van alternatieven die heel netjes toestemming vragen aan rechthebbenden.
Deze mensen plaatsen alles zonder toestemming. Echt niet netjes.
CvdW

Bericht door CvdW »

newton schreef: Vandaag, 09:17 Het RD schreef er ook al wat over op https://www.rd.nl/artikel/1136666-digit ... erwijderen

De beheerders van de site geven toe dat ze niet om toestemming hebben gevraagd om dit materiaal (waar auteursrecht op rust) online te plaatsen. Als achteraf geklaagd wordt door een predikant of betrokkene wordt de opname uit het archief gehaald.

Een bijzondere manier van handelen. We overtreden bewust de wet (met als argument de omvang van het archief) en pas bij klachten doen we er wat aan.
Wellicht is er eerst een poging gedaan om vooraf toestemming te vragen, maar dat er geen reactie komt. Nu achteraf hoeven diegene ook geen reactie te geven. Vanuit een ander lichtpunt bekeken.
DDD

Bericht door DDD »

HHR schreef: Vandaag, 09:26 Ik snap ook niet helemaal waarom het RD aandacht geeft aan zo'n illegale site.
Er zijn tal van alternatieven die heel netjes toestemming vragen aan rechthebbenden.
Deze mensen plaatsen alles zonder toestemming. Echt niet netjes.
Het RD besteedt voortdurend aandacht aan illegale of anderszins opmerkelijke zaken, ook aan strafzaken. Dat komt omdat het een krant is. Andere kranten doen dat ook. Ik vind daar niets geks aan.
Plaats reactie