Pierre straalt uit dat alles helemaal geweldig is binnen de GG en dat in alle behoeftes wordt voorzien. Voorbeeldig hoe en en ander allemaal is georganiseerd.
Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
Na de avonddienst.
Ken ook wel (behoudende) gemeenten waar het tussen ochtend- en avonddienst is
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gib dich zufrieden und sei stille
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gib dich zufrieden und sei stille
-
Henk J
Zo lees ik de postings van Pierre niet. Zie Pierre meer als iemand die zijn kerkverband in de volle breedte waardeert en daar graag voor opkomt. Misschien ziet die soms wat over het hoofd maar dat doen we allemaal. Verder lees ik de houding die jij aan Pierre wijdt veel meer terug bij sommige anderen hier die graag uitmeten hoeveel beter het jeugdwerk daar is georganiseerd t.o.v. de gemeente waar ik wat over meedeelde. En daarbij en passant de kerkenraad aldaar beschuldigen dat ze de jeugd liever in keten zien.
-
Henk J
Oke, mooi als zoiets goed werkt! Bij ons loopt de 16+ ook moeizaam op de vrijdagavond terwijl de 16- wel goed gaat. Het zou de moeite van het bespreken waard zijn.
Studeren, bijbaantje, sporten, ook onze jeugd zit 'bomvol' . Heb je dan ook nog via school of via een al reeds gemaakte vriendengroep je invulling gevonden, komt de JV niet echt meer aan bod.
Bij ons is er ook een JV + 16, die loopt op dit moment aardig, maar dat komt ook dat het een doorstroom is van de 12-16 jarigen en ze daar vrienden zijn geworden.
Maar het blijft altijd afwachten. Hoe vormt zich een groep en hoe lang 'hebben ze wat met elkaar'.
En dan heb ik het nog niet eens over 'eenkennigheid' . Helaas is ook binnen JV's er niet altijd een goede open sfeer naar bv de buitenbeentjes.
Bij ons is er ook een JV + 16, die loopt op dit moment aardig, maar dat komt ook dat het een doorstroom is van de 12-16 jarigen en ze daar vrienden zijn geworden.
Maar het blijft altijd afwachten. Hoe vormt zich een groep en hoe lang 'hebben ze wat met elkaar'.
En dan heb ik het nog niet eens over 'eenkennigheid' . Helaas is ook binnen JV's er niet altijd een goede open sfeer naar bv de buitenbeentjes.
Wellicht moet ik duidelijker communiceren dat zeker niet alles in de GG geweldig is en dat in alles wordt voorzien. By the way vraag ik me af hoe je dit allemaal uit mijn postings kunt halen. Ik sloeg aan op de opmerking van HHR dat de kerkenraad hun jongeren liever in de keet ziet. Daar reageerde Ambtenaar op. Daar kwam vervolgens Bertiel met een reactie op en ook Forummer meende een goede duit in het zakje te moeten doen ( waar ik blijvend moeite mee heb). En inderdaad waardeer ik de GG in de breedte en steek dat niet onder stoelen of banken. Al eerder heb ik verteld dat ik ter kerke ga in de breedte van de gezindte. En hoe meer ik dat doe, des te meer ik de prediking in de GG waardeer. Waarom? Omdat ik daar voor mijn gevoel het eerlijkst wordt behandeld en er een aanbod van genade is, en er gewezen wordt op de enige weg tot behoud met verlies van alles wat een mens bij elkaar raapt. En dit is natuurlijk niet in de GG alleen.Henk J schreef: ↑Vandaag, 12:27Zo lees ik de postings van Pierre niet. Zie Pierre meer als iemand die zijn kerkverband in de volle breedte waardeert en daar graag voor opkomt. Misschien ziet die soms wat over het hoofd maar dat doen we allemaal. Verder lees ik de houding die jij aan Pierre wijdt veel meer terug bij sommige anderen hier die graag uitmeten hoeveel beter het jeugdwerk daar is georganiseerd t.o.v. de gemeente waar ik wat over meedeelde. En daarbij en passant de kerkenraad aldaar beschuldigen dat ze de jeugd liever in keten zien.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Dat laatste herken ik inderdaad.Terri schreef: ↑Vandaag, 12:50 Studeren, bijbaantje, sporten, ook onze jeugd zit 'bomvol' . Heb je dan ook nog via school of via een al reeds gemaakte vriendengroep je invulling gevonden, komt de JV niet echt meer aan bod.
Bij ons is de uitstroom zo klein vanaf 15+ dat ze gestopt zijn met de organisatie. Maar we zijn nu bezig om te inventariseren. Ik ga de tip van enquête houden opperen.
(Wat mij opvalt hier is het gehakketak op elkaar. Is dit nu refo
Ik vind dat ook zo akelig. Venijnige steken, zelfs minachtend, kortom niet zo fraai allemaal.
Want oh kom niet aan mijn kerkje...
Waren we ook maar zo alert op kritiek op onze God.
En niet alleen in dit topic , niet voor niets heeft het moderater team er weer 1 op pauze gezet.
-
Henk J
Mee eens, heb ook eigenlijk alweer spijt van mijn feitelijke mededeling over de buurgemeente.
Wat doe je nou zelf?Terri schreef: ↑Vandaag, 14:03Ik vind dat ook zo akelig. Venijnige steken, zelfs minachtend, kortom niet zo fraai allemaal.
Want oh kom niet aan mijn kerkje...
Waren we ook maar zo alert op kritiek op onze God.
En niet alleen in dit topic , niet voor niets heeft het moderater team er weer 1 op pauze gezet.
Het is niet 'villain' maar 'vilein'. Bovendien vraag ik me af of je toon überhaupt vilein kan zijn.
Bij ons is de 16+ op zaterdag. Wat niet goed loopt, ook ivm bijbaantjes. Vrijdag is vaak weer iets anders aan de hand. Wellicht is in aansluiting op de kerkdienst van 17.30 op zondag best een goede.
Juist fijn dat je deze openheid gaf!
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
-
JvW
Bij ons is de +16 jv (en de belijdeniscatechisatie en 18+ catechisatie) op zondagavond, dus niet aansluitend op de middagdienst die (meestal) om 17:30 afgelopen is.Zeeuw schreef: ↑Vandaag, 17:19Bij ons is de 16+ op zaterdag. Wat niet goed loopt, ook ivm bijbaantjes. Vrijdag is vaak weer iets anders aan de hand. Wellicht is in aansluiting op de kerkdienst van 17.30 op zondag best een goede.
De JV is elke twee weken en wordt redelijk goed bezocht. Je ziet wel dat het vanaf 19/20 jaar vaak afgelopen is.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Email: jvw850forum@gmail.com