Ik wordt hier altijd zo verdrietig van...Oorspronkelijk gepost door PimBen je daar achter gekomen toen je het ging proberen of weet je dat gewoon omdat dat heel je leven tegen je gezegd is?Oorspronkelijk gepost door AfgewezenJa, en kun jij dat? Ik kon dat uit mezelf niet.Oorspronkelijk gepost door Ariene
We gaan hier weer voor God staan, we wachten eerst tot het ons gegeven wordt en dan gaan we geloven.
Als je dit zo stelt kunnen wij er niets aan doen als we niet geloven!
Wij beginnen bij het eind, maar begin is bij het begin, bij Gods Woord
En dit is de wil van Degene, Die Mij gezonden heeft’, zegt Jezus tegen de Joden - ‘dat een ieder die de Zoon aanschouwt en in Hem gelooft, het eeuwige leven hebben.
Gelooft en gij zult leven!
Wat Pim zegt onderschrijf ik, ben je er al achter dat je het zelf niet kan?
en als je het niet kan, wat doe je daar dan mee, wie zijn schuld is het dat je zelf niet kan geloven.
Hoe evangeliseer je? Zeg je tegen onkerkelijke vrienden ook, Ja, je moet ook geloven, maar zelf kan je het niet hoor!
Weet je wat Jezus zegt tegen de bloedvloeiende vrouw?
Uw geloof heeft u behouden. niet "Het geloof wat Ik u gegeven heb heeft u behouden"
Laten we nou alstublieft bij Gods eis beginnen. Dat is Gelooft en bekeert u!
Ik wil hier niet zeggen dat het onze eigen verdienste is, maar dat merk je vanzelf.
Later zal je stil worden van verwondering dat de Heere zo genadig is, maar daar moet je je van tevoren niet druk over maken.
Doe dan maar als die vrouw die bleef zeuren bij de onrechtvaardige rechter...