Presidentsverkiezingen USA 2024
Re: Presidentsverkiezingen USA 2024
Tja, die.Renee Good had volgens mij geen donkere huidskleur.
En dat ze is doodgeschoten had ze echt aan zichzelf te danken.
En dat ze is doodgeschoten had ze echt aan zichzelf te danken.
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 14 jan 2026, 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-
MGG
Bij gebrek aan argumenten...
Met zo'n redenering moet je in een bunker wonen en nooit naar buiten gaan.
Als een hond nog wel. Het is niet heel handig om je in Amerika te bemoeien met gewapende agenten, bevelen van een gewapende agent aan je eigen adres te negeren en, aangemoedigd door je vrouw die provocerende opmerkingen maakte, weg te rijden en een agent te raken. Agenten in de USA reageren over het algemeen iets anders dan in Europa, wat gezien het wapenbezit, m.i. niet geheel onterecht is.
Ik kan me nog beelden herinneren van hoe iemand werd aangereden voor een kerk in Urk tijdens de pandemie.
In een land waar politie en andere ordehandhavers fatsoenlijk zijn opgeleid leidt een situatie als die met Renee Good niet tot schoten en zeker niet tot drie schoten in het gezicht.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Ik heb het filmpje bekenen. De agent is niet eens aangereden. Hij trok zijn wapen al toen de auto nog achteruit reedt. Zoiets is gewoon moord. Net als de moord op George Floyd.Edelweiss schreef: ↑Vandaag, 16:37Als een hond nog wel. Het is niet heel handig om je in Amerika te bemoeien met gewapende agenten, bevelen van een gewapende agent aan je eigen adres te negeren en, aangemoedigd door je vrouw die provocerende opmerkingen maakte, weg te rijden en een agent te raken. Agenten in de USA reageren over het algemeen iets anders dan in Europa, wat gezien het wapenbezit, m.i. niet geheel onterecht is.
Je ziet duidelijk in dit topic dat alles verschuift.
Zaken waarvan we een paar jaar geleden niet hadden gedacht dat die zouden gebeuren in de VS, gebeuren én worden verdedigd. We wennen eraan en 'ach het zal zo'n vaart niet lopen'.
Maar als je nu nog, na alles* wat er ondertussen gebeurd is, denkt dat het wel meevalt, dat Trump cs zich toch vooral op het binnenland concentreren en de 'swamp drainen', ben je erg naïef wat mij betreft.
Trump heeft ondertussen zelf door dat de mid-term elections cruciaal zijn. Laten we hopen dat anderen in de VS, de gematigde Republikeinen voorop, verstandig zijn.
*: denk aan (in willekeurige volgorde): ICE razzia's, Epstein, Groenland, hoge inflatie, tariffs die door de eigen bevolking betaald worden, oplopende werkloosheid, ontmantelen democratische checks en balances, nieuw imperialisme en noem maar op
Zaken waarvan we een paar jaar geleden niet hadden gedacht dat die zouden gebeuren in de VS, gebeuren én worden verdedigd. We wennen eraan en 'ach het zal zo'n vaart niet lopen'.
Maar als je nu nog, na alles* wat er ondertussen gebeurd is, denkt dat het wel meevalt, dat Trump cs zich toch vooral op het binnenland concentreren en de 'swamp drainen', ben je erg naïef wat mij betreft.
Trump heeft ondertussen zelf door dat de mid-term elections cruciaal zijn. Laten we hopen dat anderen in de VS, de gematigde Republikeinen voorop, verstandig zijn.
*: denk aan (in willekeurige volgorde): ICE razzia's, Epstein, Groenland, hoge inflatie, tariffs die door de eigen bevolking betaald worden, oplopende werkloosheid, ontmantelen democratische checks en balances, nieuw imperialisme en noem maar op
- Bert Mulder
- Contacteer:
Van mij niet, in ik woon in Alberta, en heb 2 kinderen in the USA.
Zou liever een onafhankelijk Alberta dan een Alberta die een State van America is...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
-
MGG
Moord zelfs... De agent bedacht vast laat ik even iemand doodschieten.gallio schreef: ↑Vandaag, 16:42Ik heb het filmpje bekenen. De agent is niet eens aangereden. Hij trok zijn wapen al toen de auto nog achteruit reedt. Zoiets is gewoon moord. Net als de moord op George Floyd.Edelweiss schreef: ↑Vandaag, 16:37Als een hond nog wel. Het is niet heel handig om je in Amerika te bemoeien met gewapende agenten, bevelen van een gewapende agent aan je eigen adres te negeren en, aangemoedigd door je vrouw die provocerende opmerkingen maakte, weg te rijden en een agent te raken. Agenten in de USA reageren over het algemeen iets anders dan in Europa, wat gezien het wapenbezit, m.i. niet geheel onterecht is.
Er zijn vele filmpjes en er is al heel veel geanalyseerd. Niet voor niets dat het al uitdoofd. Je kijkt teveel alleen naar de nl mainstream. Dan kom je tot dit soort onzin conclusies.gallio schreef: ↑Vandaag, 16:42Ik heb het filmpje bekenen. De agent is niet eens aangereden. Hij trok zijn wapen al toen de auto nog achteruit reedt. Zoiets is gewoon moord. Net als de moord op George Floyd.Edelweiss schreef: ↑Vandaag, 16:37Als een hond nog wel. Het is niet heel handig om je in Amerika te bemoeien met gewapende agenten, bevelen van een gewapende agent aan je eigen adres te negeren en, aangemoedigd door je vrouw die provocerende opmerkingen maakte, weg te rijden en een agent te raken. Agenten in de USA reageren over het algemeen iets anders dan in Europa, wat gezien het wapenbezit, m.i. niet geheel onterecht is.
Dit gaat mij ook te ver. Er kan daadwerkelijk paniek zijn bij de ICE agent (ja, dan heeft hij niet het juiste beroep). Het is vooral een tragedie voor Good en de mensen om haar heen. De ICE agent moet zich ooit echt verantwoorden voor de hoogste Rechter, daar is het wel in goede handen.gallio schreef: ↑Vandaag, 16:42Ik heb het filmpje bekenen. De agent is niet eens aangereden. Hij trok zijn wapen al toen de auto nog achteruit reedt. Zoiets is gewoon moord. Net als de moord op George Floyd.Edelweiss schreef: ↑Vandaag, 16:37Als een hond nog wel. Het is niet heel handig om je in Amerika te bemoeien met gewapende agenten, bevelen van een gewapende agent aan je eigen adres te negeren en, aangemoedigd door je vrouw die provocerende opmerkingen maakte, weg te rijden en een agent te raken. Agenten in de USA reageren over het algemeen iets anders dan in Europa, wat gezien het wapenbezit, m.i. niet geheel onterecht is.
Maar de taal die vanuit regering gebezigd wordt is echt zorgwekkend m.i. De regering is er blijkbaar niet voor alle mensen in het land. Er is een constant gepraat over "wij tegen zij". Dit gebeurt ook vanuit de Democratische zijde, maar dit was niet het standaard taalgebruik vanuit de regering onder bijvoorbeeld Biden en Obama (en ook niet onder de Bushes).
Als nu vergelijkingen met fascisme nog als discussie-dodend worden gezien, is er echt iets mis.
- Bert Mulder
- Contacteer:
Dit is al een oude peiling, van een jaar geleden:
https://www.ipsos.com/en-ca/43-percent- ... guaranteed
https://www.ipsos.com/en-ca/43-percent- ... guaranteed
A strong majority of Canadians agree that Canada should remain independent in spite of Donald Trump’s comments about Canada becoming the US’s 51st state, though three in ten (30%) would consider annexation if offered US citizenship and conversion of Canadian financial assets to US dollars. More Canadians think Trump's comments pose a serious risk to Canada’s independence (48%) than think that his comments shouldn’t be treated as serious (43%).
Around two in ten (22%) would vote for their own province to become part of the US if Alberta or Quebec became independent states.
For some, the disintegration of Canada as a unified nation is inevitable: one in five (20%) feel it is only a matter of time before Canada and the US merge (80% disagree), and just over one-quarter (27%) believe Quebec, Alberta, or both will separate from the rest of Canada within the next ten years.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Geldt bijvoorbeeld "Rest is Politics US" podcast ook als NL mainstream? Anthony Scaramucci is geen Trump-fan, maar ook weer niet zo'n verderfelijke linkse Europeaan.Wim Anker schreef: ↑Vandaag, 16:52Er zijn vele filmpjes en er is al heel veel geanalyseerd. Niet voor niets dat het al uitdoofd. Je kijkt teveel alleen naar de nl mainstream. Dan kom je tot dit soort onzin conclusies.gallio schreef: ↑Vandaag, 16:42Ik heb het filmpje bekenen. De agent is niet eens aangereden. Hij trok zijn wapen al toen de auto nog achteruit reedt. Zoiets is gewoon moord. Net als de moord op George Floyd.Edelweiss schreef: ↑Vandaag, 16:37Als een hond nog wel. Het is niet heel handig om je in Amerika te bemoeien met gewapende agenten, bevelen van een gewapende agent aan je eigen adres te negeren en, aangemoedigd door je vrouw die provocerende opmerkingen maakte, weg te rijden en een agent te raken. Agenten in de USA reageren over het algemeen iets anders dan in Europa, wat gezien het wapenbezit, m.i. niet geheel onterecht is.
- Bert Mulder
- Contacteer:
Dit is meer recent:
https://www.cbc.ca/news/canada/calgary/ ... -9.7039022Although Alberta separatists are organizing for an independence referendum and say they’re gaining momentum, a new poll released Friday suggested that only one-fifth of Alberta respondents would vote to separate.
The Pollara Strategic Insights survey found that 19 per cent of the 1,000 Albertans surveyed say they would vote for separation, and 75 per cent would vote against it.
“It's always a bit surprising when we do this to see how low the separatism vote is, because it does often feel like it's bigger, because I think largely of the influence that sentiment has in Alberta,” said Matt Smith, the western executive vice-president with the polling firm.
Het probleem is dat de Amerikaanse overheid hierover niet de waarheid vertelt. Het verhaal is dat Renee Good probeerde om de ICE agent omver te rijden, maar de beelden wijzen wat anders uit. Ze draaide haar auto van hem weg, waarna hij haar vanuit een positie schuin van voren (dus niet recht voor de auto zoals wordt gezegd) doodschoot, gevolgd door 2 schoten van de zijkant. Het kogelgat van het eerste schot komt dan ook van schuin van voren. De agent is ook niet door de auto geraakt, al vertelde de regering een ander verhaal, namelijk dat de agent een gebroken voet had. Maar dit is dezelfde agent die na de schietpartij gewoon wegloopt.
Wie de beelden analyseert (en dat is uitvoerig gedaan) komt tot een andere conclusie dan wat de Amerikaanse regering zegt.
Agenten met ervaring zeggen dan ook dat het gebruik van dodelijk geweld in dit geval niet gerechtvaardigd was.
Ik krijg de indruk dat de agenten van ICE slecht opgeleid zijn, zwaar bewapend, schietgraag en met een blanco cheque van de regering Trump op zak om te doen wat ze willen. Dat is niet goed.
Laatst gewijzigd door elbert op 14 jan 2026, 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.