Ouderenzorg

merel

Re: Ouderenzorg

Bericht door merel »

DDD schreef: Gisteren, 11:53 Het punt is meer, dat de oudere het niet aankan en dat afreageert op anderen.
Niet aankunnen, maar de gevolgen vanwege de gezelligheid, accepteren, of het ook niet fijn vinden en dit niet meer kunnen communiceren?

Mijn vader is vorig jaar gereanimeerd en kan de hoeveelheid prikkels van de kinderen ook slecht aan. Hij vindt het wel beregezellig en accepteert dat hij een dag later de hele dag slaapt.
Laatst gewijzigd door merel op 07 jan 2026, 12:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Terri

Re: Ouderenzorg

Bericht door Terri »

Zolang het hoofd nog goed is en mijnheer goed weet wat hij doet, zou ik idd e.e.a. los laten.
Maar wanneer juist dat het euvel is, vind ik een stukje zorg/bescherming voor zo iemand op z'n plaats.
Stel mijnheer glijdt, komt te water en ligt daar tijden en vriest dood, moet je niet aan denken toch?
merel

Re: ouderenzorg

Bericht door merel »

Dodo schreef: Gisteren, 11:21 Het is niet gezegd dat meneer netjes een heup breekt en dan naar een zorghotel kan of zo. Hij kan ook van alles kneuzen en bezeren, en dan thuis verzorgd moeten worden. Dan komt er veel op de mantelzorg.
Soms is het echt lastig, dat ouderen graag iets willen terwijl het echt niet meer kan. Zoals autorijden. Wanneer pak je de sleutels af?
Misschien moeten de keuringen van rijbewijzen wat uitgebreider. Ik vind dat mijn ouders eigenlijk ook niet meer zouden moeten rijden. Mijn vader stond echter na zijn hartstilstand (en daarvoor meerdere tia's) zo weer buiten na de keuring met opnieuw een rijbewijs voor zoveel jaar op zak.
Ad Anker
Moderator

Re: ouderenzorg

Bericht door Ad Anker »

merel schreef: Gisteren, 14:34
Dodo schreef: Gisteren, 11:21 Het is niet gezegd dat meneer netjes een heup breekt en dan naar een zorghotel kan of zo. Hij kan ook van alles kneuzen en bezeren, en dan thuis verzorgd moeten worden. Dan komt er veel op de mantelzorg.
Soms is het echt lastig, dat ouderen graag iets willen terwijl het echt niet meer kan. Zoals autorijden. Wanneer pak je de sleutels af?
Misschien moeten de keuringen van rijbewijzen wat uitgebreider. Ik vind dat mijn ouders eigenlijk ook niet meer zouden moeten rijden. Mijn vader stond echter na zijn hartstilstand (en daarvoor meerdere tia's) zo weer buiten na de keuring met opnieuw een rijbewijs voor zoveel jaar op zak.
Er zullen vast cijfers voor zijn: hoe vaak zijn ouderen betrokken bij (ernstige) verkeersincidenten? Is dat veel? Ik meen dat wanneer er betrokkenheid is dat een rijbewijs vrij snel ingehouden wordt en het dan klaar is.
Plaats reactie