In memoriam

Zita
Moderator

Re: In memoriam

Bericht door Zita »

Ik vind het niet zo integer om het persoonlijke leven van John Tollenaar te gaan bespreken, en al helemaal niet terwijl hij net overleden is. Ik begrijp heus wel dat wat bekend is over zijn leven vragen kan oproepen, maar niet iedere vraag is geschikt om in het openbaar te bespreken. En het is al helemaal niet noodzakelijk om het er over te hebben. Vind ik.
Aanvulling: ik zie dat de laatste berichten enigszins overlappend zijn.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Eens. Ik zei dat eerder al.
Daarom nu stoppen.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Voortgaande discussie geknipt. Moderatoraanwijzingen niet negeren, aub.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Cor de Pater is op 54 jarige leeftijd overleden.

https://www.rd.nl/artikel/1133898-cor-d ... -predikant

Fam. De Pater stond aan het begin van Refoforum (toen nog de voorloper van dit forum, het Om Sions Wil-forum).
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

J.C. Philpot schreef: Gisteren, 06:39 Cor de Pater is op 54 jarige leeftijd overleden.

Fam. De Pater stond aan het begin van Refoforum (toen nog de voorloper van dit forum, het Om Sions Wil-forum).
Tjonge, dat raakt me. Ik heb een hele poos met hem samengewerkt toen ik nog columns voor Om Sions Wil schreef. Maar vanaf de Kompass-app een beetje uit het oog verloren.
Charles

Bericht door Charles »

Cor was natuurlijk een bekende in de tijd van Refoforum. Maar ik dacht dat het toen al een 50er was. Ik herinner me hem als een vriendelijke moderator. Is zijn overlijden onverwacht?

En op het verhaal van Tollenaar sla ik helemaal niet aan maar toch komt zijn naam me zo bekend voor. Was hij ooit lid op dit forum of een voorloper daarvan?
Herken me overigens in forumlid Philpot.
Laatst gewijzigd door Charles op 07 jan 2026, 08:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

Tiberius schreef: Gisteren, 08:27
J.C. Philpot schreef: Gisteren, 06:39 Cor de Pater is op 54 jarige leeftijd overleden.

Tjonge, dat raakt me. Ik heb een hele poos met hem samengewerkt toen ik nog columns voor Om Sions Wil schreef. Maar vanaf de Kompass-app een beetje uit het oog verloren.
Ja, ik schrok er ook van.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Charles schreef: Gisteren, 08:36 Cor was natuurlijk een bekende in de tijd van Refoforum. Maar ik dacht dat het toen al een 50er was. Ik herinner me hem als een vriendelijke moderator. Is zijn overlijden onverwacht?
Zijn vader Jelle was toen ook erg actief. Het kan zijn dat je hem in gedachten hebt - die zal toen 50er geweest zijn.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Henk J

Bericht door Henk J »

Tjonge, dat is niet heel oud. Kan het niet lezen maar is hij ziek geweest? Thuis hebben we ook de Om Sions Wil, lees lang niet alles maar blader deze wel altijd even door.
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Ik ben wel eens met Jelle op reis geweest, een betrokken persoon, ook op zijn zoon (en andere kinderen/kleinkinderen natuurlijk). Een hele slag voor de familie.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Ik heb hier een bericht plus wat reacties verwijderd. Dergelijke nieuwsgierigheid is zeker in dit topic niet toegestaan.
Job

Bericht door Job »

Tiberius schreef: Gisteren, 10:24 Ik heb hier een bericht plus wat reacties verwijderd. Dergelijke nieuwsgierigheid is zeker in dit topic niet toegestaan.
Mijn excuses dat het zo overkwam.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Job schreef: Gisteren, 19:32
Tiberius schreef: Gisteren, 10:24 Ik heb hier een bericht plus wat reacties verwijderd. Dergelijke nieuwsgierigheid is zeker in dit topic niet toegestaan.
Mijn excuses dat het zo overkwam.
Dank je, excuses aanvaard.
Plaats reactie