2025 in cijfers op refoforum.nl

Zita
Moderator

Re: 2025 in cijfers op refoforum.nl

Bericht door Zita »

Job schreef: 06 jan 2026, 21:45
Zita schreef: 06 jan 2026, 18:30 En we zaten toen in lockdown. Bovengemiddeld veel mensen hadden bovengemiddeld veel tijd om te forummen. Toen er dus een pittig onderwerp langskwam, konden erg veel mensen erg los gaan.
Hebben jullie ook dat je je nauwelijks meer kunt voorstellen dat dat allemaal echt is gebeurd? De lockdowns, de kerkdiensten thuis, de avondklok :oO Ik heb de beleving ervan gewist.
Ik kwam bij een opruimactie in huis een stapeltje mondkapjes tegen. Die droeg je dus. Ik had ze van allerlei stofjes, passend bij mijn outfits. Dat dan wel weer, ja. Maar het lijkt allemaal heel diep weggezakt te zijn, inderdaad alsof het niet echt is gebeurd.
Het niezen in mijn elleboog is - naast die mondkapjes, die ik inmiddels heb weggegooid - het enige wat is gebleven, denk ik. En volgens mij zijn we ons met elkaar iets bewuster geworden van besmettingsgevaar. Waar je voorheen een kanjer was als je hoestend en proestend en snotterend met verhoging toch naar je werk ging, ben je nu wel een tikje asociaal. En voor andere mensen geldt dat het thuiswerken een enorme boost heeft gekregen. Ik hoor van steeds meer mensen die het grootste deel van de tijd thuiswerken, en dan nog een keer per week naar kantoor gaan.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Zita schreef: 06 jan 2026, 18:30 En we zaten toen in lockdown. Bovengemiddeld veel mensen hadden bovengemiddeld veel tijd om te forummen. Toen er dus een pittig onderwerp langskwam, konden erg veel mensen erg los gaan.
Hebben jullie ook dat je je nauwelijks meer kunt voorstellen dat dat allemaal echt is gebeurd? De lockdowns, de kerkdiensten thuis, de avondklok :oO Ik heb de beleving ervan gewist.
We vergeten heel snel... En ja... het had ons toch wel wat te zeggen...
En we onthouden zoveel wat we beter niet konden onthouden.
© -DIA- 33.965 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Terri

Bericht door Terri »

Zita schreef: 06 jan 2026, 21:55
Ik kwam bij een opruimactie in huis een stapeltje mondkapjes tegen. Die droeg je dus. Ik had ze van allerlei stofjes, passend bij mijn outfits. Dat dan wel weer, ja. Maar het lijkt allemaal heel diep weggezakt te zijn, inderdaad alsof het niet echt is gebeurd.
Het niezen in mijn elleboog is - naast die mondkapjes, die ik inmiddels heb weggegooid - het enige wat is gebleven, denk ik. En volgens mij zijn we ons met elkaar iets bewuster geworden van besmettingsgevaar. Waar je voorheen een kanjer was als je hoestend en proestend en snotterend met verhoging toch naar je werk ging, ben je nu wel een tikje asociaal. En voor andere mensen geldt dat het thuiswerken een enorme boost heeft gekregen. Ik hoor van steeds meer mensen die het grootste deel van de tijd thuiswerken, en dan nog een keer per week naar kantoor gaan.
Nou dat hoestend, proestend en snotterend gewoon je ding blijven doen is helaas ( iig in mijn omgeving) al weer heel gewoon. Helaas geresulteerd in een lelijke verkoudheid die vooral mijn luchtwegen teistert. Maar ja, het gebeurt soms zo maar en in dit geval was het uiterst gênant om de dame in kwestie weer mijn auto uit te besjoeren. Ik hoopte... maar helaas.
Ben er voorlopig niet vanaf.
DDD

Bericht door DDD »

En durf je mevrouw dan te informeren hoeveel last je ervan hebt? Ik doe dat tegenwoordig wel, maar het is denk ik wel een beetje onaangepast.
Terri

Bericht door Terri »

Het was ook onderweg naar de kerk, ze liep strompelend (zere knieën) en net een week weduwe... en ik stopte en zeer dankbaar stapte ze in.
Alle seinen staan dan in je beleving op rood om er iets van te zeggen als ze al naast je zit en dus (geen elleboog-werk) hoestend en proestend in zo'n kleine ruimte, ettelijke virussen in je auto te sproeien.
Ik weet niet hoe je zoiets kan voorkomen, ik kon niet aan haar jas zien of ze snotverkouden was.
DDD

Bericht door DDD »

Ach. Dan is een verkoudheid een kleine vorm van de minste zijn. Maar vervelend blijft het. Ik zou denk ik de ventilator op maximaal zetten en de luchtfilters aan en zeggen: ik merk dat je wat verkouden bent, dus ik zet even de luchtreiniging aan.;-)
Plaats reactie