Sneeuw

Dodo

Sneeuw

Bericht door Dodo »

Er is nog geen onderwerp over sneeuw, zie ik. En er is toch zoveel over te zeggen.
Vinden jullie het leuk, zoveel als er nu ligt? Maken jullie ook miljoen foto's? Maken jullie een sneeuwpop? Vegen jullie je straatje schoon, en misschien ook nog wel dat van de buren? Ook de stoep om het huis? Zand? Zout?
Ik heb net voor mijn plezier een paadje gemaakt van de stoep naar de voordeur, zodat de bezorger van het RD moeiteloos ons kan voorzien van nieuws. Het is HEERLIJK buiten!
Tiberius
Administrator

Re: Sneeuw

Bericht door Tiberius »

Staat een beetje verstopt in het topic Grote ergernissen.
merel

Bericht door merel »

hetgeen eigenlijk een grote vreugde is
huisman

Bericht door huisman »

Dodo schreef: 05 jan 2026, 16:15 Er is nog geen onderwerp over sneeuw, zie ik. En er is toch zoveel over te zeggen.
Vinden jullie het leuk, zoveel als er nu ligt? Maken jullie ook miljoen foto's? Maken jullie een sneeuwpop? Vegen jullie je straatje schoon, en misschien ook nog wel dat van de buren? Ook de stoep om het huis? Zand? Zout?
Ik heb net voor mijn plezier een paadje gemaakt van de stoep naar de voordeur, zodat de bezorger van het RD moeiteloos ons kan voorzien van nieuws. Het is HEERLIJK buiten!
Om het huis houd ik het schoon. Leuk werk toch? Voor de rest ben ik geboren voor de tropen. Pas bij 25+ graden wordt het voor mij aangenaam weer. Onze voedselsilo’s van de vogelbescherming die in de tuin hangen worden nu wel zeer frequent bezocht.
Koolmezen, vinken, winterkoninkjes en roodborstjes en wat ze laten vallen wordt door Eksters, Kauwen en duiven verorberd.
Dat is dan wel weer erg leuk. Voor de rest een hoop overlast voor veel mensen. Vooral die slecht te been zijn.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD

Bericht door DDD »

Ik ben heel blij met de sneeuw, maar ik kan me moeilijker op mijn werk concentreren, merk ik. En autorijden in de sneeuw vind ik wel spannend, fietsen ook, maar dat is relatief wat minder gevaarlijk in mijn geval.

Vanmiddag heb ik een uur in de zon gezeten op een mooie plek, en de Visie gelezen en nog wat. Dat was wel een hoogtepunt van de dag.
Dodo

Bericht door Dodo »

Wij hebben onze zoon uitgelachen, omdat hij een paar dagen Winterberg heeft geboekt voor over een paar weken. De kinderen moesten toch eens kunnen ervaren wat sneeuw is? Dochtertje weet het nu, en heeft verklaard dat ze sneeuw helemaal niet leuk vindt. Hopelijk draait ze nog een beetje bij... We hebben wel laten zien dat sneeuw smelt als het binnen in een bakje ligt, en wat ijspegels zijn. Ze had die alleen nog in een boekje gezien...
Henk J

Bericht door Henk J »

De sneeuw vind ik prachtig, de chaos op de weg wat minder handig. Maar van mij mag er iedere winter minstens drie weken een dik pak sneeuw liggen, het liefst met 10 graden vorst erbij.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Halverwege mijn reis gestrand en huiswaarts gekeerd vanwege bevroren wissels. Sneeuw is leuk, maar Nederland is onvoldoende voorbereid op sneeuwval.
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Ambtenaar schreef: 05 jan 2026, 17:51 Halverwege mijn reis gestrand en huiswaarts gekeerd vanwege bevroren wissels. Sneeuw is leuk, maar Nederland is onvoldoende voorbereid op sneeuwval.
Op sommige plaatsen is echt veel sneeuw gevallen, in Friesland 20 cm, in Sint Michelsgestel en omgeving >30 cm, storingen op andere plaatsen op het railnetwerk zorgen ook voor storingen op anderen plaatsen.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Hier in Canada ook sneeuw, did een kijkje uit mijn kantoor raam.

We hebben zo ver van de winter zo'n halve meter
Bijlagen
20260105_110001.jpg
20260105_110001.jpg (681.16 KiB) 648 keer bekeken
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
merel

Bericht door merel »

Mister schreef: 05 jan 2026, 16:01
merel schreef: 05 jan 2026, 15:09
Edelweiss schreef: 05 jan 2026, 13:49 Geen grote ergernis, maar ik haak even aan op het onderwerp 'sneeuw'.
Ik kreeg een heel blij appje van een nichtje dat de middelbare school dicht is (Rotterdam). Daar moest ik toch wel even om glimlachen, omdat het intussen zo ver van me af staat: openbaar vervoer plat, scholen dicht en extreme chaos op de weg, en een extra lang Journaal.

Enne, beterschap, Ad!
Mijn kinderen hopen voor morgen ook op sneeuw en ijsvrij. Wij hebben nog niets van school gehoord.

Ik vind sneeuw trouwens geen grote ergernis, maar een grote vreugde. Echt genieten!
Logisch, dat mag ook niet.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... en-ijsvrij
\

Vandaag zijn ze lopend naar school gegaan en ze zijn een uurtje eerder vertrokken. Zojuist kregen we een mail dat de lessen morgen niet doorgaan. Waarom niet teruggegrepen wordt op digitaal onderwijs is mij een raadsel. Of heeft dat zoveel voeten in aarde? Misschien kan/wil zita dat aangeven? Voor mijn gevoel is het alleen inloggen in Teams of is het voor de docenten beduidend ingewikkelder?

Verder vind ik de sneeuw een feestje. Vanmorgen voor zonsopkomst al een uurtje gewandeld, heerlijk!
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Docenten en Teams, dat is over het algemeen geen succesvolle combinatie. ;)
aggieoudje

Bericht door aggieoudje »

Ik hou echt van de winter en van sneeuw. De afgelopen dagen hoefde ik nergens heen en genoot ik vanaf de bank. En de kerk was zondag lopend goed te doen.
Maar nu ik zo echt op de fiets weg moet voor een belangrijk gesprek waar ik niet onderuit kan zie ik er heel erg tegen op. Ze doen hun best de sneeuwschuivers en de strooiers maar de fietspadden zijn verre van schoon. Jaren geleden hard gevallen met gladheid, had toen een hersenschudding, en sindsdien echt geen held meer met fietsen in de winter :nonnon
Helaas geen auto en met ov is de plek van de afspraak niet te bereiken en ov is nu ook sowieso chaos. Ga maar ruim op tijd weg en hopelijk valt het mee!
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Arja
Contacteer:

Bericht door Arja »

aggieoudje schreef: Gisteren, 12:17 Ik hou echt van de winter en van sneeuw. De afgelopen dagen hoefde ik nergens heen en genoot ik vanaf de bank. En de kerk was zondag lopend goed te doen.
Maar nu ik zo echt op de fiets weg moet voor een belangrijk gesprek waar ik niet onderuit kan zie ik er heel erg tegen op. Ze doen hun best de sneeuwschuivers en de strooiers maar de fietspadden zijn verre van schoon. Jaren geleden hard gevallen met gladheid, had toen een hersenschudding, en sindsdien echt geen held meer met fietsen in de winter :nonnon
Helaas geen auto en met ov is de plek van de afspraak niet te bereiken en ov is nu ook sowieso chaos. Ga maar ruim op tijd weg en hopelijk valt het mee!
Nou ik ben benieuwd hoe het ging. Het is best eng.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Sneeuw... Maar nog lang niet zo als in 1979. Ook 1963 herinner ik me nog. De sneeuwhoogten worden pas vanaf 1959 nauwkeurig bijgehouden, maar ik herinner me nog de grote sneeuwbergen in het jaar 1958. Dat het 1958 was, weet ik hieraan, dat toen de jongste zus van mijn vader trouwde, en dat het pad naar de openbare weg was dicht gesneeuwd, waardoor eerst de gemeente het pad moest openmaken voordat mijn tante (en haar echtgenoot) bij de trouwauto konden komen....
© -DIA- 33.965 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Plaats reactie