Volgens mij ligt er een advies niet de weg op te gaan......
Maar gelukkig liep het goed af. Het is inderdaad handig als fietsers die - tegen het advies in - toch de weg op te gaan goed opletten om geen ongelukken te veroorzaken.
Volgens mij ligt er een advies niet de weg op te gaan......
Gelderland is geel he, dus dan moet je alleen maar oppassen.
Sneeuwvrij, echt? Hier ligt behoorlijk wat en valt er steeds meer. Echt genieten! Vanmiddag moet ik wel even de weg op en doe dan maar rustig aan. Beterschap trouwens!
Zo bekend vanuit Zweden. Maar het maakt natuurlijk uit of je gewend bent aan de overlast en of bijvoorbeeld winterbanden verplicht zijn enz.Edelweiss schreef: ↑05 jan 2026, 13:49 Geen grote ergernis, maar ik haak even aan op het onderwerp 'sneeuw'.
Ik kreeg een heel blij appje van een nichtje dat de middelbare school dicht is (Rotterdam). Daar moest ik toch wel even om glimlachen, omdat het intussen zo ver van me af staat: openbaar vervoer plat, scholen dicht en extreme chaos op de weg, en een extra lang Journaal.
Enne, beterschap, Ad!
Maar in Stockholm loopt het 1 keer per winter vast en daar valt ook genoeg sneeuw. Dat is gewoon een drukke stad met miljoen mensen in de stad. Het is wel zo dat die stad sowieso op druk OV is ingericht en niet al te veel op fietsen en autos.Philip schreef: ↑05 jan 2026, 14:15 Er ligt hier 25 cm sneeuw, dan kun je simpelweg niet naar school fietsen. Ook in Schotland zijn veel scholen gesloten, terwijl ze daar toch echt wel wat gewend zijn.
En vanuit een bergdorpje in Zwitserland hoeven toch echt veel minder auto's over de weg dan rondom Utrecht. Er wordt altijd een beetje flauw over gedaan, maar als je hier in Nederland 18 miljoen Zwitsers zou neerzetten, zou de boel net zo goed helemaal vastlopen.
Mijn kinderen hopen voor morgen ook op sneeuw en ijsvrij. Wij hebben nog niets van school gehoord.Edelweiss schreef: ↑05 jan 2026, 13:49 Geen grote ergernis, maar ik haak even aan op het onderwerp 'sneeuw'.
Ik kreeg een heel blij appje van een nichtje dat de middelbare school dicht is (Rotterdam). Daar moest ik toch wel even om glimlachen, omdat het intussen zo ver van me af staat: openbaar vervoer plat, scholen dicht en extreme chaos op de weg, en een extra lang Journaal.
Enne, beterschap, Ad!
Grote hoeveelheden sneeuw slaan ook hier de grote steden, knooppunten, verkeersaders en spoorverbindingen niet over, maar ik denk dat je mijn bericht heel anders opvat dan ik 't bedoelde. Geeft verder niet.Philip schreef: ↑05 jan 2026, 14:15 Er ligt hier 25 cm sneeuw, dan kun je simpelweg niet naar school fietsen. Ook in Schotland zijn veel scholen gesloten, terwijl ze daar toch echt wel wat gewend zijn.
En vanuit een bergdorpje in Zwitserland hoeven toch echt veel minder auto's over de weg dan rondom Utrecht. Er wordt altijd een beetje flauw over gedaan, maar als je hier in Nederland 18 miljoen Zwitsers zou neerzetten, zou de boel net zo goed helemaal vastlopen.